Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2021 20:36

rene schreef: 08 jul 2021 19:21 Denk je nou echt dat Joep - Teun of Marieke van 17 jaar het ook maar 1 sikkepit zal schelen of Daniel1975 en vrouwlief met minimi op vakantie gaan naar Frankrijk. Voor hun geldt de afgelopen 2 weken enkel het stappen / disco en clubs. Of ze nou getest zijn of niet, vals binnenkomen met een QR code van een vriendje of vriendin.
Tuurlijk, 100% met je eens.
Studenten vinden ALTIJD wel een oplossing om binnen te komen en als je dan ook nog ondernemers die 1.5 jaar geen inkomen hebben gehad de boel laten handhaven vraag je hierom.
Maar als de overheid alles vrij had geven, exclusief de nachtclubs en discotheken was het probleem nu waarschijnlijk slechts een kwart geweest van wat het nu is.

We kunnen alleen maar hopen dat de “vakantielanden” ook zien dat het voornamelijk de jeugd is die nu positief is en dat ze dus met pcr/vaccinatie gewoon de grenzen open houden.
Ik heb trouwens de eerste mensen al gehoord die komende donderdag weg gaan ipv volgend week.
Less is bore

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 08 jul 2021 20:36

Jans schreef: 08 jul 2021 19:37 @Rene, maar ook anderen. Vanaf morgen gaat Frankrijk ook proberen het aantal besmettingen te verhogen. Het is nogal makkelijk de Nederlandse regering incapabel te noemen, het is toch overal een puinhoop. En is het ergens geen puinhoop dan wordt er geklaagd dat ze veel te streng zijn.
Ik noem de Nederlandse regering niet incapabel maar naïef. Dat is echt heel iets anders. Wel lezen wat er staat , niet wat je wil lezen.

Trouwens gaat het me enkel om de Nederlandse regering. Of het elders een puinhoop is interesseert me niet zo veel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 08 jul 2021 20:40

@daniel1975: alles waar de niet gevaccineerde jeugd / jongere welkom is of kan samenklitten zou je dan moeten verbieden. Dus ook de buitenland vakanties voor de jeugd. Want zoals @jans zegt .. het is overal een puinhoop.

Trouwens veel ondernemers houden nu door de hoeveelheid besmettingen ook de deuren dicht. Uit eigenbelang en waarschijnlijk ook om straks niet de vingerwijzing te krijgen.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 08 jul 2021 21:13

Grappig. Enige tijd geleden riep iedereen dat alles open moet en dat je het virus moet laten ronddraven. Nu mag de sociaal en psychologisch zwaar getroffen groep ineens aan banden worden gelegd (of naar strafkampen worden gestuurd) omdat men de vakantie in het water ziet vallen…
Begrijpelijke emotie trouwens maar je moet je woede denk ik richten op de regering die hier wederom de plank finaal misslaat!! De lessen van vorige zomer zijn in de prullenbak gemieterd. Alle miljarden slurpende fieldlab experimenten zijn klaarblijkelijk een farce geweest en als mosterd na de maaltijd wordt er nu ineens gedreigd met ingrijpen op iets wat inmiddels onomkeerbaar is. .
Het beleid van deze regering is je vijand, niet de jongeren!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 jul 2021 21:18

René, sorry, er waren anderen die ongeveer over de overheid schreven wat ik noemde, niet jij.
@Enzzo, de jongeren kunnen toch ook wel een beetje zelf bedenken dat het niet slim is wat ze doen. Dan zijn er ook nog jongeren die zich wel netjes aan de afspraken gehouden hebben.
Trouwens al gelezen dat een organisatie in België bezig is om een flink aantal positief getesten uit Spanje terug te halen? Ik denk dat we er nog lang niet zijn. Maar zou het fijn zijn als uiteindelijk alles met een sisser afloopt.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 08 jul 2021 21:24

Ja en die mogen niet door Frankrijk reizen ivm de eis van negatieve test….
Wordt nog wat om die terug te halen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 jul 2021 21:32

Enzzo schreef: 08 jul 2021 21:24 Ja en die mogen niet door Frankrijk reizen ivm de eis van negatieve test….
Wordt nog wat om die terug te halen
Volgens De Morgen is het inmiddels wel geregeld.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 08 jul 2021 22:07

@Enzzo : mijn vakantie valt niet in duigen hoor. Nederland, here we come 😁, we gaan heerlijk kamperen ( Veluwe ).

Sowieso geen buitenland boeking dit jaar gedaan. Ik had de hoop om nog een weekje te fietsen in Frankrijk ( alleen ), maar of dit nog doorgaat ? We shall see - en geen man overboord als het niet lukt.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 jul 2021 22:46

Vandaag aangekomen in La Bresse,zag onderweg veel mensen met mondkapjes op buiten lopen/zitten.
In het hotel mondkapjes op.Eigenaar vertelde mij dat veel Fransen tussen de 40 en 70 niet gevaccineerd zijn of het een beetje op zijn beloop laten.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

LethalP
Forum-lid

LethalP 08 jul 2021 23:15

Het begint weer aardig een corona topic te worden. Kunnen we het gewoon bij de feiten over de situatie in Frankrijk laten?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 jul 2021 23:23

LethalP schreef: 08 jul 2021 23:15 Het begint weer aardig een corona topic te worden. Kunnen we het gewoon bij de feiten over de situatie in Frankrijk laten?
Nog een weekje wachten of het openen van de disco's ook tot veel besmettingen zal leiden. Grote kans dat de mondkapjes buiten op bijv. markten weer terug zullen komen. Op de fiets heb je daar geen last van.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 09 jul 2021 06:35

LethalP schreef: 08 jul 2021 23:15 Het begint weer aardig een corona topic te worden. Kunnen we het gewoon bij de feiten over de situatie in Frankrijk laten?
Da's wat je krijgt als het juiste topic hiervoor weg gecensureerd wordt :roll:
Afbeelding

Plaats reactie