Het dopingtopic 2.0
http://www.cyclingnews.com/news/usada-r ... esman#null" onclick="window.open(this.href);return false;USADA report contains "the same, old, worn-out stuff": Armstrong spokesman
Agency's report due to be handed down in the next week
The US Anti-Doping Agency's (USADA) report into the lifetime ban handed to Lance Armstrong is set to be delivered over the next week to the UCI and WADA but according to the former cyclist's spokesman, he is unconcerned by what it might contain.
On September 26, two more weeks were added to the report's delivery date.
"USADA is in the process of finalizing the written reasoned decision in its U.S. Postal Services pro cycling doping case. We will provide the reasoned decision addressing the lifetime bans and disqualifications imposed to the UCI and WADA as provided for under the world rules. We expect it to be sent no later than October 15."
On Sunday, Armstrong's spokesman Mark Fabiani told the New York Times that the release of the report was a non-issue.
"This is all the same, old, worn-out stuff that Usada and others have been peddling for years and that almost everyone has already made up their minds about," Fabiani said via email.
Armstrong was accused by USADA in June of doping during his career, using EPO, blood transfusions, corticosteroids and growth hormones, as well as facilitating doping by his teammates and conspiring to cover up doping activities by USADA. Armstrong tried to fight the system itself in a Texas court, but Judge Sam Sparks ruled that the proper place for the charges to be addressed was in the sport arbitration process.
Armstrong then declined to fight the charges through the arbitration process, and by default was given the lifetime ban and disqualification of his results by USADA.
The UCI stated late last month that if it determines that the process followed the rules, it would uphold the decision, but cannot do so until it receives USADA's reasoned decision.
In an interview last week with LAVA, Armstrong claimed that his conscience was clear, and consistently pushed a for everyone concerned to move on.
"It's their drama. Not mine," he told the US publication.
"I was raised in a way, and maybe my mom was this way, and her life wasn't perfect, it was complicated. But she always looked forward. She looked a day, and a month, and a year, and 10 years from now. Some people don't do that. They sit around and talk about the past. You always get high-school friends who sit around and talk about "hey remember that time?" and I'm like "why are you asking me about that?"
"I wake up and my mind and my conscience and my view on my life and my world, my future and my kids' future is perfectly clear."
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zou ik ook doen, vooral proberen al het bedrog waarmee je groot bent geworden snel vergeten
"I wake up and my mind and my conscience and my view on my life and my world, my future and my kids' future is perfectly clear."
Hij zou pas een echt Groot Mens zijn als hij openheid zou geven. Dat hij net zo hard gebruikte als alle anderen weet iedereen wel, de vraag is meer "hoe"?
Less is bore
-
- Forum-lid
daniel1975 schreef:Zou ik ook doen, vooral proberen al het bedrog waarmee je groot bent geworden snel vergeten
Hij zou pas een echt Groot Mens zijn als hij openheid zou geven. Dat hij net zo hard gebruikte als alle anderen weet iedereen wel, de vraag is meer "hoe"?
Dus hij bekent en hij is dan een groot mens. Wat komt daarna? Doping is nog steeds een probleem of niet?
het artikel in de new york times waar cyclingnews naar verwijst begint goed:
The United States Anti-Doping Agency is preparing to unveil some details of its doping case against Lance Armstrong this week, a move bound to send more shocks through the bruised sport of cycling.
Armstrong is weg en komt niet meer terug hoe zit het met de (bruised) wielersport?
Do kin der mar druk mei weze
Blijkbaar heeft LA toch een geweten, eentje dat begint te knagen als hij terugdenkt aan z'n glorieuze verleden. Om er geen last van te hebben heeft LA de oplossing: gewoonweg niet terugdenken aan het verleden, leven in het heden en kijken naar de toekomst. Dan kan je tenminste lekker onbezorgd verder leven. Ik mag hopen dat na publiek maken van het USADA-dossier iedereen in zijn omgeving -- privé, sportief en zakelijk -- hem er tot in lengte van dagen aan zal blijven herinneren....daniel1975 schreef:Zou ik ook doen, vooral proberen al het bedrog waarmee je groot bent geworden snel vergeten"I wake up and my mind and my conscience and my view on my life and my world, my future and my kids' future is perfectly clear."
Dat is ook het grootste probleem in het wielrennen. Er is blijkbaar geen zelfreinigend vermogen, waardoor renners die in hun carrière betrapt zijn en waar een zweem van doping omheen hangt alsnog terug mogen keren in de wielerwereld als coach, trainer of ploegleider.
Ik denk dat het wielrennen er een heel stuk schoner op zou worden als dit soort figuren, waar natuurlijk ook Riis bijhoort, niet meer zouden worden geaccepteerd in de begeleidingsstaf van een wielerploeg.
Ik denk dat het wielrennen er een heel stuk schoner op zou worden als dit soort figuren, waar natuurlijk ook Riis bijhoort, niet meer zouden worden geaccepteerd in de begeleidingsstaf van een wielerploeg.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In welke sporten is er dan wel zelfreinigend vermogen? Bij bijv voetballers is de situatie met oud-voetballers als trainers en dergelijke toch precies 't zelfde? Daar wordt alleen niet zo moeilijk gedaan over doping gebruik en het toedienen van groeihormonen aan kinderen.
Ach wat is Groots? Je bent pas echt een lutser als je je grootheidswaan spiegelt aan Topprestaties, zoals we gewend zijn om te overleven op de aperots. Wat dat betreft staat LA behoorlijk bovenaan mijn lijstje van Lutsers.daniel1975 schreef:Hij zou pas een echt Groot Mens zijn als.....
Met oplichten kun je flink veel geld verdienen, maar daar houdt de Grootsheid dan ook snel op.
Heb meer respect voor de eerste de beste vrijwilliger in een bejaardentehuis, dan ben je pas een Mens.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een vergelijking die helemaal nergens op trekt. Dat jij schijnbaar geen enkele waardering toe kent aan top prestaties, zegt enkel iets over het feit dat jij er dan een andere kijk op hebt dan de rest van de samenleving. Waarom denk je dat topsporters zoveel betaald krijgen?
Wellicht een voor jou vreemde vergelijking, maar we hadden het hier even over Grootsheid. Een topprestatie zegt mij inderdaad helemaal niets, dat de rest van de samenleving er anders over denkt motten ze zelf weten. Topsporters krijgen veel betaald voor topprestaties omdat de sponsoren hopen dat het voor hun nog meer geld oplevert. En jij en ik betalen ook nog mee door de produkten van de sponsoren te kopen. De samenleving is duidelijk toe aan een herijking hoe ze denken over topsport. Met voorbeeldfunctie en gezondheid heeft het niets meer te maken, ook al wil de Joran van der Sloot van het wielrennen (=LA) je het tegengestelde doen geloven.amclassic-fan schreef:Een vergelijking die helemaal nergens op trekt. Dat jij schijnbaar geen enkele waardering toe kent aan top prestaties, zegt enkel iets over het feit dat jij er dan een andere kijk op hebt dan de rest van de samenleving. Waarom denk je dat topsporters zoveel betaald krijgen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC