Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Beste vrienden van de fiets,
Ik overweeg om een frame uit China te bestellen (bij http://www.jmcarbonframe.nl) maar uit de meer dan 400 pagina's over dit topic kan ik geen exact antwoord vinden op mijn vraag .
Zijn deze frames nu 100% betrouwbaar (ook om wedstrijden te rijden) of is er toch een groot risico en bestel je beter bij de "echte" merken?
Bedankt voor jullie reactie!
Marnix
Ik overweeg om een frame uit China te bestellen (bij http://www.jmcarbonframe.nl) maar uit de meer dan 400 pagina's over dit topic kan ik geen exact antwoord vinden op mijn vraag .
Zijn deze frames nu 100% betrouwbaar (ook om wedstrijden te rijden) of is er toch een groot risico en bestel je beter bij de "echte" merken?
Marnix
-
- Forum-lid HC
Wat een prachtige frame kleur!TL@ schreef:Nog een foto van mijn Chineesje:
-
- Forum-lid
@marnixh,
Dat is natuurlijk dé vraag. Er zullen ongetwijfeld veel tevreden gebruikers zijn, maar ook veel ontevreden.
Het is altijd afwachten wat je koopt en garantie moet je niet te veel van verwachten.
Een echt merk geeft je toch meer zekerheid qua te verwachten kwaliteit, garantie, dealernetwerk.....
Dat is natuurlijk dé vraag. Er zullen ongetwijfeld veel tevreden gebruikers zijn, maar ook veel ontevreden.
Het is altijd afwachten wat je koopt en garantie moet je niet te veel van verwachten.
Een echt merk geeft je toch meer zekerheid qua te verwachten kwaliteit, garantie, dealernetwerk.....
Niks is 100% betrouwbaar , dat berust op een illusie.Marnixh schreef:Beste vrienden van de fiets,
Marnix
Voor zowat 700€ zou ik direkt uit China wat halen en de winst van die snuiter in m'n zak houden EN nog lekker wat overhouden voor interessantere dingen als winst van een dergelijke snuiter.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Als je 'm bij een Nederlandse verkoper koopt, heb je tenminste iemand die je kapot kunt suen als er iets misgaatMarnixh schreef: Ik overweeg om een frame uit China te bestellen (bij http://www.jmcarbonframe.nl) maar uit de meer dan 400 pagina's over dit topic kan ik geen exact antwoord vinden op mijn vraag .
Maar ik vind de prijzen op genoemde site nou niet zo spectaculair dat ik daar zou bestellen.
Kop dan een 'echt' merk of pak het risico gewoon zelf en haal iets bij Farsports of Ali.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Bedankt voor jullie reacties!
@ scepticus; klopt maar deze verkoper heeft op al zijn frames een röntgenonderzoek laten doen dus ik denk dat het risico als je hier een frame koopt iets lager ligt dan rechtstreeks te bestellen.
Er zijn wel nog andere factoren (geometrie, carbon kwaliteit, ...) die ik niet kan inschatten.
@ scepticus; klopt maar deze verkoper heeft op al zijn frames een röntgenonderzoek laten doen dus ik denk dat het risico als je hier een frame koopt iets lager ligt dan rechtstreeks te bestellen.
Er zijn wel nog andere factoren (geometrie, carbon kwaliteit, ...) die ik niet kan inschatten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zo zou ik het niet stellen.Marnixh schreef:.............
@ scepticus; klopt maar deze verkoper heeft op al zijn frames een röntgenonderzoek laten doen .................;
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Vermoedelijk steekproefsgewijs, 100% zou veel te duur worden en dan zou de winst naar het rontgenbedrijf gaan, het is een duur onderzoek (jaren zelf gedaan)Lcsmet schreef:Zo zou ik het niet stellen.Marnixh schreef:.............
@ scepticus; klopt maar deze verkoper heeft op al zijn frames een röntgenonderzoek laten doen .................;
Herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Ik heb zojuist een vol carbon zadel gekocht uit china voor 16 euro! Ik ben wel benieuwd, heb m gekocht van een grotere verkoper met veel reviews en eigenlijk ook allemaal positief. En als het zadel niet bevalt heb je ook geen 100 euro weg gegooid. Comfort is wel al veel over geschreven en de één vind het fijn en de ander oncomfortabel. Het is ook een leuke manier om gewicht te besparen, zijn hier ook mensen die met zo'n zadeltje rond rijden en hoe bevalt die?
Maak joe woar
Rijd nu een half jaar op zo'n chinees geval van 18 euro op mijn winterfiets. Om eens te testen. Bevalt mij prima. Of je mat of glans kiest, maakt niet zo veel uit. Ik had een mat variant, maar door het bewegen/zitten er op wordt ie langzamerhand toch glanzend.