Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- Enzzo
- Forum-lid HC
Dat is wel een hele beperkte kijk op de gezondheidszorg hoor!havana schreef: ↑25 sep 2020 19:17 Ondertussen wordt de reguliere zorg afgeschaald.
200-300 man per dag overlijden aan kanker.
Sommige kankerpatiënten krijgen nu geen behandeling omdat COVID-patiënten voor alles gaan. Waarom? Vaak obese, rokende 40-50'ers die een puinhoop van hun gezondheid hebben gemaakt. Voor bepaalde kankerpatiënten wordt gezegd: jij wordt niet geholpen want jouw medicijn is duur. Niet voor de coronapatiënten. Daarvoor moet alles wijken.
Waar ik kanker schrijf kun je nog tig ziektes noemen.
Een hele grote schande.
Afschalen betekent In dit geval; alleen niet acute zorg.
Mensen met kanker zitten veelal in een traject wat al ver voor deze beslissing opgestart is.
Er is echt geen enkele arts die zijn kankerpatiënten ineens laat wachten omdat hij op de ic moet bijspringen.
En zodra er morgen iemand met alarmerende symptomen als nieuwe patiënt binnen komt zal ook daarvoor altijd ruimte en tijd vrijgemaakt worden.
Die lessen zijn inmiddels wel geleerd uit de eerste golf!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Dat is een staaltje krom redeneren waar met name onze regering ook last van heeft. Mensen zijn de dupe van kromme, zeer matig onderbouwde regels. De neiging om steeds maar een zondebok aan te willen wijzen vind ik zorgwekkend.Jans schreef: ↑25 sep 2020 23:17 Jongeren hebben toch al veel te veel te lijden gehad? Maar ik merk hier wel dat de jongeren bij velen niet aangesproken hoeven worden. Ik vind het vooral heel erg jammer dat mensen die zich netjes aan de afspraken houden, straks de dupe worden van mensen die hun eigen regels opstellen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11, we zijn weer op het punt dat we het niet meer eens met elkaar zijn. Ik zie helemaal geen krom redeneren. Als "de mens" zich aan wat regels zou houden, zou in mijn ogen de ellende, want die is er terdege, veel minder groot zijn.
Zijn de besmettingen die er nu zijn volgens jou niet veroorzaakt door dat grote groepen mensen die regels aan hun laars lappen?
Zijn de besmettingen die er nu zijn volgens jou niet veroorzaakt door dat grote groepen mensen die regels aan hun laars lappen?
https://www.dvhn.nl/buitenland/WHO-moge ... 53502.html
2 miljoen klinkt dramatisch, maar dat is dus maar 0,25 promille van de wereldbevolking.
Ter vergelijking: door luchtvervuiling sterven er jaarlijks 8,8 miljoen mensen.
2 miljoen klinkt dramatisch, maar dat is dus maar 0,25 promille van de wereldbevolking.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
+1 mijn persoonlijke mening is dat pas bij 200 mlj. mensen die overlijden agv. Corona er misschien een lichte paniek zou moeten ontstaan. Ik denk ook dat onze aardkloot er een stuk beter van zou ademen.scepticus schreef: ↑26 sep 2020 09:24 https://www.dvhn.nl/buitenland/WHO-moge ... 53502.html
( Nu storten we ons in een economische malaise, waar de komende 3 generaties voor zullen gaan bloeden om nu een kleine groep te redden. ( gratis geld bestaat niet - de miljarden moeten terugkomen ).
Tevens zal West Europa steeds meer te maken gaan krijgen met anarchie en protesten omdat de onrust toeneemt onder de grote groep twintigers en dertigers ( baanverlies / armoede / zeer grote werkeloosheid en onbetaalbare zorg ). Met een grote wereldwijde lockdown van komende winter zal dit helaas versneld plaats gaan vinden vanaf 2021/2022, zo vermoed ik.
@Havana - straks wordt niet enkel de reguliere zorg afgeschaald , maar alle zorg voor de niet elite omdat het onbetaalbaar wordt. 2021 alvast ca € 75,- per polis erbij/per persoon.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
+1Jans schreef: ↑25 sep 2020 23:17 Jongeren hebben toch al veel te veel te lijden gehad? Maar ik merk hier wel dat de jongeren bij velen niet aangesproken hoeven worden. Ik vind het vooral heel erg jammer dat mensen die zich netjes aan de afspraken houden, straks de dupe worden van mensen die hun eigen regels opstellen.
Je zal daar maar liggen wachten op een plaats op de IC als sportive bejaarde die zich netjes aan alle afspraken heeft gehouden en worden afgewezen voor bijvoorbeeld een Willem II supporter die juichend op het plein heeft gestaan
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Tuurlijk Jans, als je net overal naast pist ( of iets te veel verdient ) krijg je ook geen zorgtoeslag.
Enzzo - dit is geen paniek zaaien, dit wordt de harde realiteit. Kijk nu maar naar de jeugd die overal "schijt" aan heeft - feest viert - naar het voetbal gaat. We gaan echt niet allemaal braaf naar Rutte luisteren en ons "bek" houden bij o.a. de voetbal.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless