Als je het niet weet is bij een woord eindigend op een e "la" een redelijke gok. In dit geval dus "une".
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Het is en blijft voor velen een gok, bijvoorbeeld "homme" is mannelijk, eindigt op 'e' maar is wel degelijk un homme.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is anno 2024 nog maar de vraag of Homme mannelijk of vrouwelijk is
Less is bore
Kom op Daniël in Frankrijk gaat alles niet zo snel. Dus dat kan allemaal nog wel even.daniel1975 schreef: ↑28 jun 2024 19:57 Dat is anno 2024 nog maar de vraag of Homme mannelijk of vrouwelijk is
- Enzzo
- Forum-lid HC
Frans is (vind ik) een vervelende taal. Sommige mensen vinden het mooi, ik vind het lelijk.
Ik spreek het noodgedwongen wel maar geef mij maar Italiaans en Spaans!! Daar kan ik echt veel beter in communiceren. En het bekt ook veel lekkerder
Ik spreek het noodgedwongen wel maar geef mij maar Italiaans en Spaans!! Daar kan ik echt veel beter in communiceren. En het bekt ook veel lekkerder
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Catalaans daarentegen
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik was niet benieuwd naar je account alleen waar de optie zat om de waarde te zien. Ik heb zelf ook een account en vroeg me dat daarom af. Zie uit de posts die je hier doet dat we geen matches in de collectie hebbenGastheerg schreef: ↑28 jun 2024 17:31 Ben in even op een berg aan het zwoegen loop ik in dit leuke topic gelijk 15 posts achter
@ernie c: ik heb de 2de klas van de mavo niet afgemaakt omdat mijn Frans nooit boven een 2 uitkwam.....ga je dus nooit over.
(Ondanks 9's voor wis- natuurkunde, biologie en aardrijkskunde)
Dus als er iemand is die argumenten heeft om niet naar dit land te gaan.....laat staan naar zo'n biep
Ik vind het echter juist leuk regelmatig iets te doen (fietsen, wandelen, eten,lezen,bezoeken, luisteren) wat niet zo logisch is. Beetje de horizon verbreden en de mentale vangrail oprekken.
En de collectie is deels Frans maar ook een bijbel bewerkt door Erasmus in het Grieks en Latijns. Toch twee talen die we allemaal wel beheersen
@enzzo: de tijdelijke tentoonstelling over wat we voor het gemak drie musketiers noemen is leuk maar niet het deel waar dit museum in excelleert. De permanente collectie boeken en wat gevonden voorwerpen is echter wel heel uniek.
@1024: ik deel mijn discogs account alleen met mensen die ik fysiek ken EN platen mee draai en ruil.
1 forumlid is je voorgegaan
Ik koop en verkoop overigens niet via discogs. Ik vind het heerlijk om zoals nu tijdens vakantie of een weekend weg in een onbekende platenwinkel een paar uur "op reis" te gaan door de bakken die daar staan.
Ontopic: zelf net Cervelas d'Alsace gekocht.
Die gaan vanavond op de bbq maar eerst nog even genieten van een hersteldrankje......
O ja....ik kan prima iets bestellen/kopen en de weg vragen in het Frans.
Schrijven en lezen is echter een ramp.....
Un catastrophe.....of une? Kijk daar ga ik al......
A zo.
Zowel in de app als op de pc (web versie) staat het gelijk in beeld.
Bij de web versie moet je wel je dashboard inrichten. Heb nu even geen pc/tablet voor hadden.
Kijk dit weekend even...
Zowel in de app als op de pc (web versie) staat het gelijk in beeld.
Bij de web versie moet je wel je dashboard inrichten. Heb nu even geen pc/tablet voor hadden.
Kijk dit weekend even...
Dat is inderdaad de beste gok. Maar als je er un catastrophe van maakt, snappen ze je ook wel hoor. Ik spreek redelijk frans en versta het over het algemeen prima. En als je moeite doet frans te praten, vinden ze het vaak wel leuk dat je je best doet. Dus die fouten vergeven ze je wel. Alhoewel de jongere generatie al gauw overstapt op engels. En vaak denk ik dan: ik denk dat we beter frans kunnen praten want jouw engels is nog beroerder dan mijn frans. Maar goed, het is goed bedoeld.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
@Rikkert, je hebt een totaal andere ervaring dan wij. Engels? Hebben ze nog maar zelden gehoord. En gewoon door ratelen. Waarom kunnen politici wel "langzaam" praten? Die kun je op tv en radio doorgaans goed volgen.