Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

materialist
Forum-lid

materialist 10 okt 2012 18:42

Laat voetballers es 3 weken achterelkaar 6 uur per dag voetballen of zwemmers 6 uur per dag records vestigen of Usain Bolt moet 6 uur per dag de 100 meter lopen drie weken lang.

Nu moet je er nog ruim een miljard euro bij tellen. Ik denk dat iedere sporter en elke sport dan aan de pillen en spuiten gaat en dat is precies wat er gebeurt.

ik word een beetje moe van het gehuichel over Armstrong. Spuiten en slikken is endemisch in de wielersport en is het altijd geweest. Armstrong is allang weg, uit, over

Moet er iets aan doping gebeuren en wat moet er gebeuren?
Laatst gewijzigd door materialist op 10 okt 2012 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Do kin der mar druk mei weze

materialist
Forum-lid

materialist 10 okt 2012 18:43

dc schreef:
materialist schreef: En dan gaat hij aan het kruis of op de hooivork?. Niets mooiers als een gezonde volkse woede, een moderne palingoproer.

Oh heer verlos ons van de boze
Ik had je al gekastijd voor oneigenlijk misbruik van de term paling oproer, blijf je je gebrek aan historische kennis ten toon stellen? ;)

Het palingoproer heeft absoluut geen overeenkomsten met dit geval.
Bles you brother. zalig zijn de eenvoudigen van geest

dc
Forum-lid

dc 10 okt 2012 18:45

materialist schreef:Laat voetballers es 3 weken achterelkaar 6 uur per dag voetballen of zwemmers 6 uur per dag records vestigen of Usain Bolt moet 6 uur per dag de 100 meter lopen drie weken lang.

Nu moet je er nog ruim een miljard euro bij tellen. Ik denk dat iedere sporter en elke sport dan aan de pillen en spuiten gaat en dat is precies wat er gebeurt.

ik word een beetje moe van het gehuichel over Armstrong. Spuiten en slikken is endemisch in de wielersport en is het altijd geweest. Armstrong is allang weg, uit, over

Moet er iets aan gebeuren en wat moet er gebeuren?
Ik ben het met je eens. Corruptie moeten we gewoon met de mantel bedekken. Heling, smokkel, overtredingen van de wet... allemaal onzin. :lol:

Zelfverrijking, misleiding, alles onder de vlag van kanker.. niks en dan ook helemaal niks mis mee. Hoe durven mensen dit te veroordelen. Die sukkels die daar in zijn getrapt, ach, de sterkste moet gewoon winnen.

dc
Forum-lid

dc 10 okt 2012 18:48

materialist schreef:
dc schreef:
materialist schreef: En dan gaat hij aan het kruis of op de hooivork?. Niets mooiers als een gezonde volkse woede, een moderne palingoproer.

Oh heer verlos ons van de boze
Ik had je al gekastijd voor oneigenlijk misbruik van de term paling oproer, blijf je je gebrek aan historische kennis ten toon stellen? ;)

Het palingoproer heeft absoluut geen overeenkomsten met dit geval.
Bles you brother. zalig zijn de eenvoudigen van geest
Tsja, je hebt de pech dat ik net als Timo historicus ben. Stoere slimme lijkende vergelijkingen die nergens op slaan kom je alleen mee weg als je niet iemand in de discussie heeft die er wel wat van weet. :D

materialist
Forum-lid

materialist 10 okt 2012 18:48

dc schreef:
materialist schreef:Laat voetballers es 3 weken achterelkaar 6 uur per dag voetballen of zwemmers 6 uur per dag records vestigen of Usain Bolt moet 6 uur per dag de 100 meter lopen drie weken lang.

Moet er iets aan gebeuren en wat moet er gebeuren?
Ik ben het met je eens. Corruptie moeten we gewoon met de mantel bedekken. Heling, smokkel, overtredingen van de wet... allemaal onzin. :lol:

Zelfverrijking, misleiding, alles onder de vlag van kanker.. niks en dan ook helemaal niks mis mee. Hoe durven mensen dit te veroordelen. Die sukkels die daar in zijn getrapt, ach, de sterkste moet gewoon winnen.
soms voel ik een band met je ontstaan maar nu begin ik me zorgen over je te maken

dc
Forum-lid

dc 10 okt 2012 18:53

materialist schreef: soms voel ik een band met je ontstaan maar nu begin ik me zorgen over je te maken
Tsja, ik ben bepaald geen moraalridder, maar ik kan niet zo goed tegen nep stichtingen waarmee goedgelovigen worden geplukt. Ik heb nu wel door dat jij hier geen problemen mee hebt en dat je het allemaal maar onzin vindt... dus veel hebben we niet gemeen.

Maar goed, contentfarms onder de kankervlag daar hebben we toch geen problemen mee? :lol:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 okt 2012 18:59

Tsja, de palingoproer vergelijking ontgaat mij ook. Verwacht "materialist" een volksopstand als het USADA de glibberige Armstrong uiteindelijk toch stevig vast weet te grijpen en van het touw trekt?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

materialist
Forum-lid

materialist 10 okt 2012 19:04

Ik denk dat Armstrong op de onderbuik gevoelens werkt maar feitelijk niet meer relevant is in de wielersport

WdvB
Forum-lid

WdvB 10 okt 2012 19:07

timo2.0 schreef:Feitelijk ook zo hypocriet als de pest, nog even snel zelf toegeven voordat we zijn bekentenis tegenover de medewerkers van Novitzky volgende week sowieso zwart-op-wit in de stukken van het USADA kunnen lezen.

De komende week dit dus even in de gaten blijven houden: http://www.usada.org/media" onclick="window.open(this.href);return false;

Het USADA zou belastende verklaringen hebben van Frankie Andreu, Michael Barry, Tom Danielson, Tyler Hamilton, George Hincapie, Floyd Landis, Levi Leipheimer, Stephen Swart, Christian Vande Velde, Jonathan Vaughters en David Zabriskie. Ik ben benieuwd hoe de diverse ploegen om zullen gaan met de nog actieve renners.
Benieuwd of heks Bruyneel ook op de brandstapel komt.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 okt 2012 19:08

Ik denk dat Armstrong, als ze hem zijn zeges ontnemen, een relevante waarschuwing is voor de huidige generatie wielrenners: weet dat dopinggebruik je altijd kan opbreken, zelfs als de manier waarop je het gebruikt nu volkomen waterdicht lijkt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

materialist
Forum-lid

materialist 10 okt 2012 19:13

En ik denk dat het een waarschuwing is voor iedereen om vooral niet in de wielersport te gaan. Eerst breek je je botten in de afdaling en dan wordt je het doelwit van de anti-dopingindustrie die er geheel eigen stel en bewijsregels op nahpdt

jij het laatste woord

dc
Forum-lid

dc 10 okt 2012 19:15

timo2.0 schreef:Tsja, de palingoproer vergelijking ontgaat mij ook. Verwacht "materialist" een volksopstand als het USADA de glibberige Armstrong uiteindelijk toch stevig vast weet te grijpen en van het touw trekt?
Paling oproer: Volkswoede als een "onschuldig volksvermaak" wordt verboden.

Veroordeling van Lance: Mensen zijn blij dat hij veroordeeld wordt/mensen zijn boos dat hij nog vervolgt wordt.

Er is werkelijk in geen velden of wegen een vergelijkbare situatie :lol:

Ook de verwijzing naar onderbuik gevoelens is misplaatst. Het palingoproer had niets te maken met onderbuikgevoelens maar met keiharde confrontatie van beide zijden (gevoed door bittere armoede). Ik vraag me af waarom Materialist toch elke keer weer het palingoproer erbij haalt :lol:

Plaats reactie