Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Nog niet, maar zal niet lang meer duren. Ik reed vorig jaar augustus al op een 2014 EVO. Deze moest besteld worden, stond niet in mijn maat bij de verdeler, 10 dagen later werd ik gebeld! Kunnen veel merken een puntje aan zuigen..
-
- Forum-lid
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10
Ik ben van plan een nieuwe racefiets te kopen en de zaak waar ik waarschijnlijk mijn fiets ga kopen heeft een ruim aanbod aan cannondale fietsen.Dus ben ik daar me eens in aan het verdiepen wat cannondale allemaal te bieden heeft. Maar nu vraag ik me af wat belangrijker is. Een beter frame met iets lagere groepen of juist betere groepen bij een iets minder frame. Ik heb een budget van zo'n 3000-3500 euro. Kan ik dan bijvoorbeeld beter een Caad 10 Black inc nemen met top afmontage van bijvoorbeeld sram of shimano? Of misschien beter Cannondale Super Six EVO HI-MOD met iets mindere afmontage? Waarbij je natuurlijk niet helemaal op hetzelfde uitkomt qua prijs. Maar het gaat er me een beetje om waar je de nadruk legt bij de aankoop? Of verschilt dat heel erg per persoon?
En nog een andere vraag. Misschien niet helemaal het juiste topic voor. Maar een Caad 10 black inc is een stuk duurder dan bijvoorbeeld een canyon ultimate al 9.0 wat ook een aluminium frame is. Wat maakt het verschil daartussen? En is dat het geld waard?
En nog een andere vraag. Misschien niet helemaal het juiste topic voor. Maar een Caad 10 black inc is een stuk duurder dan bijvoorbeeld een canyon ultimate al 9.0 wat ook een aluminium frame is. Wat maakt het verschil daartussen? En is dat het geld waard?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Vraag 1: Ik zou eerder voor een middenklasser groep gaan en carbon frame (alleen is dat persoonlijk).
vraag 2: Cannondale is gewoon iets duurder dan canyon.
Voordeel van cannondale is:
- dat je hem koopt bij een lbs dus als er iets is kan je meteen terug.
- je kan onderhandelen
- lasnaden en afwerking van het frame is naar mijn idee mooier.
- bij canyon komen nog kosten bij. Verzendkosten, bikeguard enz.
Verder is canyon een uitstekend merk maar ik vind het prijsverschil met cannondale zeker niet groot.
vraag 2: Cannondale is gewoon iets duurder dan canyon.
Voordeel van cannondale is:
- dat je hem koopt bij een lbs dus als er iets is kan je meteen terug.
- je kan onderhandelen
- lasnaden en afwerking van het frame is naar mijn idee mooier.
- bij canyon komen nog kosten bij. Verzendkosten, bikeguard enz.
Verder is canyon een uitstekend merk maar ik vind het prijsverschil met cannondale zeker niet groot.
In principe zou ikzelf altijd voor een zo goed mogelijk frame gaan, en dat eventueel in een later stadium upgraden met een betere groep of wielen. Zolang je niet ernstig ten val komt gaat een frame zeker 5 tot 10 jaar mee (al raken veel mensen voor die tijd wel uitgekeken op hun frame)
Dat geschreven hebbende: het CAAD 10 frame is gewoon heel goed, voor een hele schappelijke prijs. Het is dat ikzelf tegen een weinig gebruikte supersix aanliep voor een gunstige prijs, anders had ik nu een CAAD 10 als basis van mijn fiets gehad. Op het weightweenies forum bijvoorbeeld staan een aantal serieus mooie (en fraai afgemonteerde) CAAD's, waar menig carbon frame niet aan kan tippen
Dat geschreven hebbende: het CAAD 10 frame is gewoon heel goed, voor een hele schappelijke prijs. Het is dat ikzelf tegen een weinig gebruikte supersix aanliep voor een gunstige prijs, anders had ik nu een CAAD 10 als basis van mijn fiets gehad. Op het weightweenies forum bijvoorbeeld staan een aantal serieus mooie (en fraai afgemonteerde) CAAD's, waar menig carbon frame niet aan kan tippen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Een CAAD10 rijdt nauwelijks minder dan een SuperSix naar mijn bescheiden mening. Ongelofelijk maar waar.
Het spijtige is wel dat de hedendaagse CAAD frames niet meer zo mooi afgewerkt zijn als vroeger. Als ik dat vergelijk met m'n CAAD8 uit 2005 van weleer. Ik heb het dan vooral over de lasrupsen die nu wel heel zichtbaar zijn. Maar dan heb ik het uiteraard enkel over het esthetische aspect natuurlijk. Een CAAD10 is ongetwijfeld een super frame.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Er staat een CAAD10 Black Inc in Te Koop topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=69628
What makes the boat go faster?
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Geloof ik meteen. Zo rijdt een Canyon Ultimate alu vrijwel net zo goed als en Ultimate CF.havana schreef:Een CAAD10 rijdt nauwelijks minder dan een SuperSix naar mijn bescheiden mening. Ongelofelijk maar waar.
Van alu kan je nog steeds een super(licht) goed frame bouwen.
Alu is t.o.v. carbon een beetje ondergewaardeerd
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Nu zijn we natuurlijk wel de Caad aan het vergelijken met de "gewone" supersix, en deze bestaat niet meer. Tegenwoordig is alles EVO, niet langer enkel het topmodel. En dit is natuurlijk wel een beter frame als een Caad. Dit gezegd hebbende; het door stansfield aangehaalde HI-MOD frame, NOOIT DOEN!! Dit is een frame van een paar gram lichter als een gewone. Iets wat geen kat merkt, maar deze is wel 2 maal zo duur. Met stansfields budget nam ik sowieso een EVO. Met Ultegra is deze 2800 en is er nog budget voor een wielenupgrade.. (zelf zou ik voor de RED uitvoering gaan, veel mooiere paintjob en groepset imho, stiekem het budget ietsie oprekken dus)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Helemaal mee eens. Al scheelt het meer dan ik dacht toch zo,n 125 a 150 gram voor alleen het frame. kan ook aan de verf liggen omdat de duurdere meestal minder of geen verf hebben zoals de black inc.
Overigens staan als er nieuwe c,dales zijn ze meteen op de side, de niewe MTB hartails staan er al
Overigens staan als er nieuwe c,dales zijn ze meteen op de side, de niewe MTB hartails staan er al