Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2863
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 05 jun 2014 12:12

Jaap Telder schreef:
havana schreef:Een CAAD10 rijdt nauwelijks minder dan een SuperSix naar mijn bescheiden mening. Ongelofelijk maar waar.
Geloof ik meteen. Zo rijdt een Canyon Ultimate alu vrijwel net zo goed als en Ultimate CF. 8-)
Van alu kan je nog steeds een super(licht) goed frame bouwen.
Alu is t.o.v. carbon een beetje ondergewaardeerd :|
Ze rijden allebei erg goed maar ook heel anders (is mijn ervaring).

Het alu frame van canyon is echt een stuk harder (minder comfort) dan de cf. Met cannondale heb ik daar geen ervaring mee maar ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort een caad 9 opbouwen dus ben benieuwd :-).

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 05 jun 2014 12:16

Vraagje, ik heb wat kleine plekjes op m'n caad frame waar wat lak af is (bij snelspanner achter), hoe is dat het beste te bedekken weer? Lakstift idee of iets anders?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27989
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jun 2014 12:19

De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 jun 2014 12:36

havana schreef:De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...
Maar ook voor Canyon CF SL en SLX.
What makes the boat go faster?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2863
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 05 jun 2014 13:15

Het gaat hier om cannondale! ;-)

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 05 jun 2014 13:31

Soap schreef:Vraagje, ik heb wat kleine plekjes op m'n caad frame waar wat lak af is (bij snelspanner achter), hoe is dat het beste te bedekken weer? Lakstift idee of iets anders?
gewoon laten, na een keer wiel wisselen is er weer lak af, en, alu roest niet

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 05 jun 2014 13:50

Vind over de gehele lijn Cannondale een mooie prijs/kwaliteit verhouding hanteren. Caad 10 (beste alu frame?) en de EVO (best bike in the world?) vindt ik zeker niet te duur in vergelijking met concurrerende toppers. Maar er zitten ook een paar producten tussen.. Naast dat peperdure hi-mod geval is er ook nog die bizar dure crank bijvoorbeeld (ik vind deze wel erg mooi trouwens, en hij schijnt megastijf te zijn, maar je mag wel een enorme klasbak wezen wil je het verschil tov een Force of Ultegra crank voelen)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13676
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jun 2014 13:53

havana schreef:De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...
Ik heb dat ook wel eens gedacht scott is daar meet begonnen met de scale, maar nu noemt C,dale, scott en bv canyon het ook echt anders. Himod, HMX etc...

Zou er echt verschil in carbon zijn?
Of besteden ze meer manuren om het ietsje lichter te krijgen, of alleen selecteren?

Een matzwart frame tov een glimmend gelakte scheelt volgens mij al 70 a 80 gram.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2531
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 05 jun 2014 16:20

wasbeer2006 schreef:
havana schreef:De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...
Ik heb dat ook wel eens gedacht scott is daar meet begonnen met de scale, maar nu noemt C,dale, scott en bv canyon het ook echt anders. Himod, HMX etc...

Zou er echt verschil in carbon zijn?
Of besteden ze meer manuren om het ietsje lichter te krijgen, of alleen selecteren?

Een matzwart frame tov een glimmend gelakte scheelt volgens mij al 70 a 80 gram.
Dat gerucht doet al enkele jaren de ronde. De boven een bepaald gewicht geproduceerde carbon frames worden in de low modulus bak gegooid. Die eronder in de high modulus. Totaal geen idee of het waarheid is. Zal me persoonlijk ook worst wezen. Voor die luttele grammetjes. :)
Maar bij m'n raceframe staat er wel Hi-Mod op! :mrgreen:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 jun 2014 17:16

Frames worden voor een groot deel met de hand gemaakt en dus zijn er ook verschillen tussen de verschillende fietsen. Daarnaast zit er ook nog wel enig verschil in de materiaaleigenschappen van verschillende vezels.

Maar goed, het idee dat ze lichtere fietsen eruit halen is wel een interessant idee maar dat is eigenlijk alleen te toesten door losse frames in de assemblage te wegen en dat te verwerken.

Eigenlijk zou het mij ook niet eens verbazen als er mensen op High Mods rijden die gekocht zijn als de standaard carbon.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 05 jun 2014 19:54

Genoeg informatie weer dus. Wat ik zo lees is een Caad10 altijd goed en een super six ook top alleen en high mod is dus zijn geld niet waard. Maar dan komt toch een ander puntje wat voor de meeste hier niet zo belangrijk is maar voor mij dan weer wel. Ik vind een zwarte fiets wel een stuk mooier dan de gekleurde fietsen fietsen. Dus dat is toch ook weer een puntje wat meeweegt voor mij.
Maar als ik dan de Cannondale Caad10 Ultegra zie is die ongeveer 2000 euro, maar een Cannondale Caad10 Black inc met sram red is dan weer dik 3000 euro. Zit dat verschil dan alleen in de sram? Of kan je ook een caad10 Ultegra met een hogere groep laten afmonteren? of is dat niet mogelijk? Geen idee hoe flexibel dit is bij een cannondale dealer?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 jun 2014 21:00

Jij Bent geïnteresseerd dus ik zou zeggen ga eens met de beste man (of vrouw) praten en laat ons de afloop weten :mrgreen:
Of beter nog trek je gereedschap voor de dag en begin met sleutelen (jouw tijd is altijd goedkoper dan die van een dealer).

En zonder gekheid veel is mogelijk maar aan alles hangt een prijskaartje en bij een autodealer vraag je doorgaans ook niet om een komplete auto te verbouwen (tenzij je echt veel geld hebt).

Plaats reactie