Pagina 435 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 12:12
door gaisdergerman
Jaap Telder schreef:
havana schreef:Een CAAD10 rijdt nauwelijks minder dan een SuperSix naar mijn bescheiden mening. Ongelofelijk maar waar.
Geloof ik meteen. Zo rijdt een Canyon Ultimate alu vrijwel net zo goed als en Ultimate CF. 8-)
Van alu kan je nog steeds een super(licht) goed frame bouwen.
Alu is t.o.v. carbon een beetje ondergewaardeerd :|
Ze rijden allebei erg goed maar ook heel anders (is mijn ervaring).

Het alu frame van canyon is echt een stuk harder (minder comfort) dan de cf. Met cannondale heb ik daar geen ervaring mee maar ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort een caad 9 opbouwen dus ben benieuwd :-).

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 12:16
door Soap
Vraagje, ik heb wat kleine plekjes op m'n caad frame waar wat lak af is (bij snelspanner achter), hoe is dat het beste te bedekken weer? Lakstift idee of iets anders?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 12:19
door havana
De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 12:36
door Livio Livius
havana schreef:De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...
Maar ook voor Canyon CF SL en SLX.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 13:15
door gaisdergerman
Het gaat hier om cannondale! ;-)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 13:31
door IWC
Soap schreef:Vraagje, ik heb wat kleine plekjes op m'n caad frame waar wat lak af is (bij snelspanner achter), hoe is dat het beste te bedekken weer? Lakstift idee of iets anders?
gewoon laten, na een keer wiel wisselen is er weer lak af, en, alu roest niet

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 13:50
door dickygiovanni
Vind over de gehele lijn Cannondale een mooie prijs/kwaliteit verhouding hanteren. Caad 10 (beste alu frame?) en de EVO (best bike in the world?) vindt ik zeker niet te duur in vergelijking met concurrerende toppers. Maar er zitten ook een paar producten tussen.. Naast dat peperdure hi-mod geval is er ook nog die bizar dure crank bijvoorbeeld (ik vind deze wel erg mooi trouwens, en hij schijnt megastijf te zijn, maar je mag wel een enorme klasbak wezen wil je het verschil tov een Force of Ultegra crank voelen)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 13:53
door wasbeer2006
havana schreef:De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...
Ik heb dat ook wel eens gedacht scott is daar meet begonnen met de scale, maar nu noemt C,dale, scott en bv canyon het ook echt anders. Himod, HMX etc...

Zou er echt verschil in carbon zijn?
Of besteden ze meer manuren om het ietsje lichter te krijgen, of alleen selecteren?

Een matzwart frame tov een glimmend gelakte scheelt volgens mij al 70 a 80 gram.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 16:20
door jakkel
wasbeer2006 schreef:
havana schreef:De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...
Ik heb dat ook wel eens gedacht scott is daar meet begonnen met de scale, maar nu noemt C,dale, scott en bv canyon het ook echt anders. Himod, HMX etc...

Zou er echt verschil in carbon zijn?
Of besteden ze meer manuren om het ietsje lichter te krijgen, of alleen selecteren?

Een matzwart frame tov een glimmend gelakte scheelt volgens mij al 70 a 80 gram.
Dat gerucht doet al enkele jaren de ronde. De boven een bepaald gewicht geproduceerde carbon frames worden in de low modulus bak gegooid. Die eronder in de high modulus. Totaal geen idee of het waarheid is. Zal me persoonlijk ook worst wezen. Voor die luttele grammetjes. :)
Maar bij m'n raceframe staat er wel Hi-Mod op! :mrgreen:

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 17:16
door NicoNB
Frames worden voor een groot deel met de hand gemaakt en dus zijn er ook verschillen tussen de verschillende fietsen. Daarnaast zit er ook nog wel enig verschil in de materiaaleigenschappen van verschillende vezels.

Maar goed, het idee dat ze lichtere fietsen eruit halen is wel een interessant idee maar dat is eigenlijk alleen te toesten door losse frames in de assemblage te wegen en dat te verwerken.

Eigenlijk zou het mij ook niet eens verbazen als er mensen op High Mods rijden die gekocht zijn als de standaard carbon.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 19:54
door stansfield
Genoeg informatie weer dus. Wat ik zo lees is een Caad10 altijd goed en een super six ook top alleen en high mod is dus zijn geld niet waard. Maar dan komt toch een ander puntje wat voor de meeste hier niet zo belangrijk is maar voor mij dan weer wel. Ik vind een zwarte fiets wel een stuk mooier dan de gekleurde fietsen fietsen. Dus dat is toch ook weer een puntje wat meeweegt voor mij.
Maar als ik dan de Cannondale Caad10 Ultegra zie is die ongeveer 2000 euro, maar een Cannondale Caad10 Black inc met sram red is dan weer dik 3000 euro. Zit dat verschil dan alleen in de sram? Of kan je ook een caad10 Ultegra met een hogere groep laten afmonteren? of is dat niet mogelijk? Geen idee hoe flexibel dit is bij een cannondale dealer?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 jun 2014 21:00
door sharkman113
Jij Bent geïnteresseerd dus ik zou zeggen ga eens met de beste man (of vrouw) praten en laat ons de afloop weten :mrgreen:
Of beter nog trek je gereedschap voor de dag en begin met sleutelen (jouw tijd is altijd goedkoper dan die van een dealer).

En zonder gekheid veel is mogelijk maar aan alles hangt een prijskaartje en bij een autodealer vraag je doorgaans ook niet om een komplete auto te verbouwen (tenzij je echt veel geld hebt).