Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 20 apr 2016 16:58

Als je huidige stuur je bevalt gewoon center to center meten.

Wil je breder of smaller even schouder tot schouder meten. Die maat aanhouden.

Dan als je besteld kan je bij de afhandeling een comment geven bij het product. Moet je daar even neerzetten wat je wilt.

Hoe minder padding hoe beter als je zadel maar bij je billen past ;-)

Fuz
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2015 17:24

Fuz 20 apr 2016 17:08

PurpleDolphin schreef:Volg dit hele thread nu een jaartje en ga langzaam aan eens beginnen met het bestellen van carbon onderdelen uit china voor m'n Tarmac Elite.
Ik begin bij een mooi aero stuur (zonder stuurpen), liefst via Alieexpress, met een goed kabelmanagement zodat ik een mooi clean uitzicht heb. Iemand tips? Ook vraag ik me af hoe ik bepaal welke maat ik nodig heb of is dat gewoon een kwestie van m'n huidige stuur opmeten?
Ik heb onlangs een nepstuur gekocht: http://www.aliexpress.com/nep.html

Werkt goed, zit lekker en heeft onlangs de Ronde van Vlaanderen (zaterdag editie) overleefd, dus de kwaliteit zit ook wel goed. Het nadeel wat mij betreft is wel dat je er lastig een tellertje, ligstuur of schakelaar (tacx) etc. op kunt monteren vanwege het brede gedeelte .
Laatst gewijzigd door Fuz op 20 apr 2016 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Fuz
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2015 17:24

Fuz 20 apr 2016 17:11

modbreak: Niet vragen naar imitatie spul.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 apr 2016 18:31

Gewoon vast = vast.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 20 apr 2016 18:32

Gera schreef:welk moment zetten jullie en zadel vast met carbon rails?
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... -section-4

Ik zou dit sowieso eens doorlezen, hier staat veel info over het aandraaimoment voor allerlei onderdelen. Je moet het wel nog even omrekenen maar die formule staat onderaan de pagina ook ;)
Verder adviseert Campagnolo overal 4.5 tot 7 Nm volgens Amclassic-fan.

H.jan
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 dec 2014 10:46

H.jan 20 apr 2016 21:51

Blijft voor mij onbegrijpelijk dat mensen met als enig argument de prijs, kwalitatief totaal onbekende carbon frames c.q onderdelen bestellen en gebruiken in de hoop dat het wel goed zal zijn. Dit is niet alleeen spotten met de eigen veiligheid, maar ook met die van anderen. Met 80 km per uur afdalen vergt heel wat meer van een product dan een aangename prijs. Groet.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 20 apr 2016 22:14

H.jan schreef:Blijft voor mij onbegrijpelijk dat mensen met als enig argument de prijs, kwalitatief totaal onbekende carbon frames c.q onderdelen bestellen en gebruiken in de hoop dat het wel goed zal zijn. Dit is niet alleeen spotten met de eigen veiligheid, maar ook met die van anderen. Met 80 km per uur afdalen vergt heel wat meer van een product dan een aangename prijs. Groet.
Standaard reactie, die ik al heel wat keren gehoord en/of gelezen heb. Brengt geen nieuw inzicht.Temeer omdat vele huismerken, dezelfde frames zijn, al dan niet gespoten in de kleur van de lokale wielerzaak.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 20 apr 2016 22:18

Iemand enig idee of het ook de moeite loont om aluminium onderdelen uit China te bestellen?
Of is dit totaal niet bekend daar? Als je het mij vraagt zou ik zeggen van niet, maar ik vraag het voor een fietsmaat van me.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 21 apr 2016 07:37

Aluminium kan je ook bestellen in China. Je moet je alleen vragen of het de moeite waard is, aangezien dat soort onderdelen ook hier goedkoop te krijgen zijn.
Ik heb in het verleden weleens een alu stuurpen (kalloy uno) gekocht en boutjes in specifieke kleuren.
Verder sluit ik mij aan bij de reactie van fietsernl nav H.jan: prehistorisch, kort door de bocht en zonder enige kennis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 21 apr 2016 09:57

JoostG schreef:Aluminium kan je ook bestellen in China. Je moet je alleen vragen of het de moeite waard is, aangezien dat soort onderdelen ook hier goedkoop te krijgen zijn.
Ik heb in het verleden weleens een alu stuurpen (kalloy uno) gekocht en boutjes in specifieke kleuren.
Verder sluit ik mij aan bij de reactie van fietsernl nav H.jan: prehistorisch, kort door de bocht en zonder enige kennis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Inderdaad, ik dacht ook dat het niet veel prijsverschil ging zijn. Ik heb het toch maar even gevraagd voor de zekerheid. Eigenlijk vind je ook niet gek veel aluminium onderdelen op Aliexpress of Alibaba.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 21 apr 2016 10:02

Dat klopt. Alu is een wat ouder materiaal in de wielerwereld en volgens mij minder arbeidsintensief (freesmachine doen het meeste werk vermoed ik). De Chinezen zijn de fietsindustrie ingestapt tijdens de opkomst van carbon. Vandaar dat er ook veel kennis van carbon in China is, en veel chinese bedrijfjes buiten Europese inmenging actief zijn bij de vervaardiging van onderdelen.

Overigens is die Kalloy stuurpen wel een toppertje wat betreft prijs-kwaliteit/gewicht.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 apr 2016 09:51

Nou het zadel rijd top!
Maak joe woar

Plaats reactie