Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is fors. Maar opzich kan het ook weinig kwaad.
Hangt ook van je velg af ik heb hookless 22c, als jij een smallere velg hebt zit je al wat hoger.
Hangt ook van je velg af ik heb hookless 22c, als jij een smallere velg hebt zit je al wat hoger.
wat is nou jullie ervaren verschil tussen de 25 en 28 mm van de Schwalbe Pro ? Ik rijd nu op 25 mm wat eigenlijk wel goed gaat, dus ik ben een beetje op zoek naar waarom velen liever op 28 mm rijden voordat ik ze aanschaf (en ze op voorraad zijn)
Ik rijd op Falcon R35 wielen (door een forumlid hand gespaakt).
Ik rijd op Falcon R35 wielen (door een forumlid hand gespaakt).
Met dit soort vragen vraag ik mij vaak af wat wil je nou nog beter hebben als iets goed gaat, verder heeft dit m.i. niets te maken met het topic over tubeless.bever schreef: ↑12 jun 2023 11:46 wat is nou jullie ervaren verschil tussen de 25 en 28 mm van de Schwalbe Pro ? Ik rijd nu op 25 mm wat eigenlijk wel goed gaat, dus ik ben een beetje op zoek naar waarom velen liever op 28 mm rijden voordat ik ze aanschaf (en ze op voorraad zijn)
Ik rijd op Falcon R35 wielen (door een forumlid hand gespaakt).
Ik zou zeggen zoek het juiste topic over 25 of 28 mm banden en plaats jouw vraag daarin.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dank voor deze wederom inhoudelijke topreactie Als je 1 komma verder leest zie je waar ik naar op zoek ben.Orlok schreef: ↑12 jun 2023 14:05Met dit soort vragen vraag ik mij vaak af wat wil je nou nog beter hebben als iets goed gaat, verder heeft dit m.i. niets te maken met het topic over tubeless.bever schreef: ↑12 jun 2023 11:46 wat is nou jullie ervaren verschil tussen de 25 en 28 mm van de Schwalbe Pro ? Ik rijd nu op 25 mm wat eigenlijk wel goed gaat, dus ik ben een beetje op zoek naar waarom velen liever op 28 mm rijden voordat ik ze aanschaf (en ze op voorraad zijn)
Ik rijd op Falcon R35 wielen (door een forumlid hand gespaakt).
Ik zou zeggen zoek het juiste topic over 25 of 28 mm banden en plaats jouw vraag daarin.
Als jij nou even het juiste topic voor me zoekt, wacht ik geduldig op iemand die mijn vraag wat serieuzer neemt
(Kleine hint, ik ben op zoek naar de ervaringen met deze tubeless versie band, voor de volledigheid: de Schwalbe Pro One Tubeless SUPER RACE, V-GUARD, duidelijker kan ik niet zijn )
Veel slimmer kan ik het niet met de zoekfunctie voor jou maken: search.php?keywords=25+of+28+banden&ter ... ubmit=Zoekbever schreef: ↑12 jun 2023 18:51Dank voor deze wederom inhoudelijke topreactie Als je 1 komma verder leest zie je waar ik naar op zoek ben.Orlok schreef: ↑12 jun 2023 14:05Met dit soort vragen vraag ik mij vaak af wat wil je nou nog beter hebben als iets goed gaat, verder heeft dit m.i. niets te maken met het topic over tubeless.bever schreef: ↑12 jun 2023 11:46 wat is nou jullie ervaren verschil tussen de 25 en 28 mm van de Schwalbe Pro ? Ik rijd nu op 25 mm wat eigenlijk wel goed gaat, dus ik ben een beetje op zoek naar waarom velen liever op 28 mm rijden voordat ik ze aanschaf (en ze op voorraad zijn)
Ik rijd op Falcon R35 wielen (door een forumlid hand gespaakt).
Ik zou zeggen zoek het juiste topic over 25 of 28 mm banden en plaats jouw vraag daarin.
Als jij nou even het juiste topic voor me zoekt, wacht ik geduldig op iemand die mijn vraag wat serieuzer neemt
(Kleine hint, ik ben op zoek naar de ervaringen met deze tubeless versie band, voor de volledigheid: de Schwalbe Pro One Tubeless SUPER RACE, V-GUARD, duidelijker kan ik niet zijn )
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ben begonnen op de Schwalbe Pro One TLE in 28mm en vond die toch een beetje te 'wollig' aanvoelen en ben terug gegaan naar 25mm. Ik hou daarbij wel van iets minder comfort. Rij de 25mm op 4 bar voor en 4,5 bar achter bij ongeveer 72kilo.
Even een vraag los van Breedte: hoe vullen jullie de tubeless sealant bij? Ik heb via ventiel geprobeert en door de band een klein stukje los te halen met een banden lichter. Beide lijken niet heel succesvol iedere keer. Iemand nog tips?
Even een vraag los van Breedte: hoe vullen jullie de tubeless sealant bij? Ik heb via ventiel geprobeert en door de band een klein stukje los te halen met een banden lichter. Beide lijken niet heel succesvol iedere keer. Iemand nog tips?
Scott Addict RC 20
tnx ik ben 85 kilo en heb niet zo'n beste rug, misschien is 28 mm wel te overwegen ? rijd nu 25 mm met 5 barpmoraal84 schreef: ↑12 jun 2023 19:54 Ik ben begonnen op de Schwalbe Pro One TLE in 28mm en vond die toch een beetje te 'wollig' aanvoelen en ben terug gegaan naar 25mm. Ik hou daarbij wel van iets minder comfort. Rij de 25mm op 4 bar voor en 4,5 bar achter bij ongeveer 72kilo.
Even een vraag los van Breedte: hoe vullen jullie de tubeless sealant bij? Ik heb via ventiel geprobeert en door de band een klein stukje los te halen met een banden lichter. Beide lijken niet heel succesvol iedere keer. Iemand nog tips?
Ik vul mijn sealant bij via het ventiel, wat gaat er mis bij jou ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij schwalbe zit er een groot verschil tussen de banden tot en net 2020 en die vanaf ongeveer 2021.
Die laatste zijn een maat opgeschoven en een stuk minder soepel
Dus had je van de oude 25 moet je nu 28mm voor dezelfde breedte.
En de nieuwe voelen niet meer zo zwaberig aan als de oude. Nog wel iets maar het gros zal daar geen last van hebben.
Overigens zijn al mijn nieuwe banden 30mm. Ik vind 28mm nog gewoon vrij smal en de extra grip is gewoon heel erg leuk, je kan echt wel flink harder remmen vooral in een bocht. Ik rijd de 28mm aan de voorkant op en de 30mm achter
Die laatste zijn een maat opgeschoven en een stuk minder soepel
Dus had je van de oude 25 moet je nu 28mm voor dezelfde breedte.
En de nieuwe voelen niet meer zo zwaberig aan als de oude. Nog wel iets maar het gros zal daar geen last van hebben.
Overigens zijn al mijn nieuwe banden 30mm. Ik vind 28mm nog gewoon vrij smal en de extra grip is gewoon heel erg leuk, je kan echt wel flink harder remmen vooral in een bocht. Ik rijd de 28mm aan de voorkant op en de 30mm achter
Ik gebruik zo'n een daar altijd voor. ventiel horizontaal zetten. Ding erin, knijpen en naar beneden draaien. Gaat altijd goed zonder sealant te verspillen.pmoraal84 schreef: ↑12 jun 2023 19:54 Ik ben begonnen op de Schwalbe Pro One TLE in 28mm en vond die toch een beetje te 'wollig' aanvoelen en ben terug gegaan naar 25mm. Ik hou daarbij wel van iets minder comfort. Rij de 25mm op 4 bar voor en 4,5 bar achter bij ongeveer 72kilo.
Even een vraag los van Breedte: hoe vullen jullie de tubeless sealant bij? Ik heb via ventiel geprobeert en door de band een klein stukje los te halen met een banden lichter. Beide lijken niet heel succesvol iedere keer. Iemand nog tips?
Hoe weet je dan dat er genoeg in zit?Xheanortx schreef: ↑12 jun 2023 21:11Ik gebruik zo'n een daar altijd voor. ventiel horizontaal zetten. Ding erin, knijpen en naar beneden draaien. Gaat altijd goed zonder sealant te verspillen.pmoraal84 schreef: ↑12 jun 2023 19:54 Ik ben begonnen op de Schwalbe Pro One TLE in 28mm en vond die toch een beetje te 'wollig' aanvoelen en ben terug gegaan naar 25mm. Ik hou daarbij wel van iets minder comfort. Rij de 25mm op 4 bar voor en 4,5 bar achter bij ongeveer 72kilo.
Even een vraag los van Breedte: hoe vullen jullie de tubeless sealant bij? Ik heb via ventiel geprobeert en door de band een klein stukje los te halen met een banden lichter. Beide lijken niet heel succesvol iedere keer. Iemand nog tips?
Ik gebruik deze spuiten en geef ze vaak ook mee met wielen.
Fiets Tubeless Band Vloeibare Injectie Tool Bike Tire Tubeless Kit Injector 60Ml Spuit Rubberen Slang Kit Voor Mtb Fiets
https://a.aliexpress.com/_EGgiQKH
Kern eruit, spuit IN het ventiel en klaar. Kun je ook direct afmeten hoeveel latex er in gaat.
Nadeel: Stans Race sealant wil deze spuit wel eens verstoppen.
Fiets Tubeless Band Vloeibare Injectie Tool Bike Tire Tubeless Kit Injector 60Ml Spuit Rubberen Slang Kit Voor Mtb Fiets
https://a.aliexpress.com/_EGgiQKH
Kern eruit, spuit IN het ventiel en klaar. Kun je ook direct afmeten hoeveel latex er in gaat.
Nadeel: Stans Race sealant wil deze spuit wel eens verstoppen.