Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 21 aug 2016 16:36

jansen2.0 schreef: Mis in de advertentie alleen de waarschuwing "kijk uit voor blikseminslag", daarentegen wordt wel aangegeven dat er één ventieldopje ontbreekt :winkthumb:
Misschien is het wel een bliksemafleider! Zit er een standaard op voor de aarde?

En van de ventieltjes begrijpt hij ook niets. Er ontbreekt er niet 1. Er zit er 1 teveel op!
o'7o

Jweijters
Forum-lid

Jweijters 21 aug 2016 19:39

Een 49cm frame en kleding in de maat L en XL

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 22 aug 2016 10:24

holie fuk, wie verzint zoiets?

marcuse
Forum-lid

Gebruikersavatar marcuse 22 aug 2016 10:45

Een fietsenmaker die misbruik maakt van de onwetendheid van de klant en aan de klant vervolgens een fiets verkoopt, niet omdat die past, maar omdat hij die heeft staan?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 22 aug 2016 11:54

NicoNB schreef:Als een verkoper het bod van iemand accepteert is er volgens Nederlands recht sprake van een overeenkomst!

Even toelichten,
Dan bedoel ik niet het bod wat uitgebracht wordt via het bieden maar meer als er enige mails heen en waar gaan en je een prijs overeenkomt. Dat bedoel ik met bod.

Stel, verkoper wil 200, de koper bied 175, als de verkoper akkoord gaat kom je dus met elkaar overeen het artikel voor de overeengekomen prijs te verhandelen.
Als ik een bod uitbreng op Marktplaats is dat altijd onder voorbehoud. 9 van de 10x als ik langskom om het te bekijken is de staat wel als verwacht, maar niet zoals geadverteerd. Spullen van 10 jaar oud waar duizenden kilometers mee gereden is worden regelmatig aangeboden als 'zo goed als nieuw'. Uitspraken als 'twee keer mee gereden', 'draait als een zonnetje' of 'geen krasje te zien' kun je bij voorbaat al met een korreltje zout nemen.

Kortom, ik ga regelmatig langs om te kijken, ben dan al een prijs overeengekomen maar laat het vervolgens toch staan. Om dan te gaan heronderhandelen heb ik vaak geen zin in, want ik zit niet te wachten op het vervangen van lagers of versleten remranden. Heronderhandelen begin ik ook niet aan om discussies te voorkomen als 'dan smeer je dat toch even', 'het heeft nieuw xxx gekost' of 'wat verwacht je zelf voor die prijs'. Vooral in de fietsenwereld denken mensen vaak dat ze goud in handen hebben.

Overigens ben ik zo ook voldoende liefhebbers tegengekomen op Marktplaats, met leuke verhalen en mooie goed onderhouden spullen voor een veel te lage prijs. Dit merk je meteen en deze mensen zijn doorgaans blij als het spul weer gebruikt wordt in plaats van op zolder beland. Op die manier is Marktplaats zoals het bedoelt is (of een forum als deze) ook echt leuk!

Pieter883
Forum-lid

Gebruikersavatar Pieter883 22 aug 2016 13:56

ypuh schreef:Vooral in de fietsenwereld denken mensen vaak dat ze goud in handen hebben.
Ik speel zelf af en toe een nootje basgitaar en ben om die reden ook wel eens in het instrumentale gedeelte van marktplaats te vinden. Ik kan je vertellen dat het er daar niet anders aan toe gaat. Ik denk dat mensen gewoon graag de waarde van hun spullen overschatten.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 22 aug 2016 14:02

+1
Verkopers bepalen hun vraagprijs op basis van de vraagprijzen op marktplaats. De verkoopprijzen zie je daar niet, maar die liggen bijna zonder uitzondering stukken lager.
Courir c'est mourir un peu

bluv107
Forum-lid

bluv107 22 aug 2016 17:35

Herken een deel van deze ervaringen, al moet ik zeggen dat ik over het algemeen goed heb getroffen met aanbieders van fietsspulletjes. Toen ik ooit de winterbanden - op knappe velgen - van mijn oude Mercedes op MP aanbood, boorde ik een geheel andere doelgroep aan...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 22 aug 2016 18:32

Zo heb ik een ooit wel eens BlackBerry en een iPhone proberen te verkopen via Marktplaats. Wat ik toen allemaal aan de telefoon en deur heb gekregen en wat er achter weg kwam kun je niet geloven. Tip voor de volgende keer: geef het weg aan een kennis voor een vrienden prijsje, laat het liggen in de la op reserve of gooi het in de kliko.

Bij brommers, scooters en motoren idem dito. Een goedgelovige heeft het al 10x verkocht alvorens het geld op z'n rekening staat. Verder wordt je doodgegooid met handelaren die alleen uit zijn op absolute koopjes (nu kun je refereren naar het 'goud in de schuur', maar biedingen ver onder marktwaarde zijn weer het andere uiterste).

Marktplaats is wat dat betreft deels onderuit gegaan aan zijn eigen succes.

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 22 aug 2016 19:20

bluv107 schreef:Herken een deel van deze ervaringen, al moet ik zeggen dat ik over het algemeen goed heb getroffen met aanbieders van fietsspulletjes. Toen ik ooit de winterbanden - op knappe velgen - van mijn oude Mercedes op MP aanbood, boorde ik een geheel andere doelgroep aan...

Haha :winkthumb:

Oud studiegenoot van mij (Saab-fanaat) zei eens: "als ik Saab spullen verkoop dan krijg ik altijd een Jan-Jaap, Hendrik-Jan, Pieter-Klaas aan de lijn/deur, keurig op tijd en komen hun afspraken na.." :mrgreen:
Previous name Jansen01

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 aug 2016 20:13

Heb een keer mijn auto te koop gezet, niet normaal wat dat losmaakte. De ene Ali na de andere die me belde, terwijl mijn telefoonnummer er niet eens bij stond?! En maar dwingen, dwingen en nog eens dwingen.

M.A,S
Forum-lid

M.A,S 22 aug 2016 20:44

ach ik heb mijn auto niet eens te koop staan, om de haverklap kwam er zo'n nieuwe nederlander een kaartje op mijn auto doen, tot ik hem aansprak , nu komt hij niet meer , 1 kaartje is wel genoeg dacht ik . :winkthumb:

maar de ervaring met handelaren deel ik met u .

jammer genoeg

Plaats reactie