Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Zwarte EVO met Ultegra 6800 = 2800 euro. Standaard wielset op MP, setje fullcarbon afhaalchineesjes erin, en je bent binnen budget eindbaas..
Gerucht ken ik ook, maar ik geloof het niet. De Hi-Mod frames zullen echt wel op een (iets?) andere manier worden geproduceerd en/of er zal een iets ander soort materiaal worden gebruikt. Dat veel van de gemaakte claims rond een Hi-Mod frame vooral marketingpraat is geloof ik zondermeer. Dat de verschillen tussen een "gewone" superSix en de hi-mod marginaal zijn geloof ik ook.wasbeer2006 schreef:Ik heb dat ook wel eens gedacht scott is daar meet begonnen met de scale, maar nu noemt C,dale, scott en bv canyon het ook echt anders. Himod, HMX etc...havana schreef:De High-Mod is de beste marketingtruc ooit. Je selecteert de frames die net wat lichter zijn, gooit er een andere paintjob op (die ook nog eens wat gewicht bespaart) en de prijs gaat skyhigh...
Zou er echt verschil in carbon zijn?
Of besteden ze meer manuren om het ietsje lichter te krijgen, of alleen selecteren?
Een matzwart frame tov een glimmend gelakte scheelt volgens mij al 70 a 80 gram.
Overigens meen ik mij te herinneren dat jij (=havana) ooit eens ergens gepost had dat je frame tegen de 1100 gram woog (maar dat kan ik mis hebben ). Dan vind ik het verschil met mijn eigen hi-mod van een jaartje ouder (930 gram) toch vrij fors.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Afgezien van het feit dat geen mens (behalve misschien cancellara) het verschil zal merken tussen een hi-mod en een standaard frame zijn de gewichten van frames nogal diffuus.
Door de bank genomen zijn Hi-Mods iets lichter maar ik ben regular frames (nude carbon met weinig lak) tegengekomen die even zwaar waren als Hi mods met een dikke laag lak.
Of het een fabeltje en dat er enkel geselecteerd wordt op gewicht of dat er daadwerkelijk aparte frames worden gemaakt valt lastig te bewijzen maar marketingjongens geloven en een hi-mod kopen omdat deze beter zou zijn is geld weggooien (dat je beter in hoogwaardiger onderdelen kan steken).
Door de bank genomen zijn Hi-Mods iets lichter maar ik ben regular frames (nude carbon met weinig lak) tegengekomen die even zwaar waren als Hi mods met een dikke laag lak.
Of het een fabeltje en dat er enkel geselecteerd wordt op gewicht of dat er daadwerkelijk aparte frames worden gemaakt valt lastig te bewijzen maar marketingjongens geloven en een hi-mod kopen omdat deze beter zou zijn is geld weggooien (dat je beter in hoogwaardiger onderdelen kan steken).
-
- Forum-lid
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
- Locatie: Gilze
Gisteren brak bij mijn Caad10 zonder verklaarbare reden m'n achetpat af. Ik was niet aan het schakelen op dat moment, voor stond ie op het buitenblad en achter op het vierde van rechts, dus met redelijk recte kettinglijn.
Gevolgen: achterderailleur rondgetrokken door achterwiel, door de kracht is de kooi van de derailleur gebroken.
Zowel op mijn liggende vork als op mijn staande vork zitten héél diepe krassen.
Dat hoort toch zomaar niet te kunnen?
Iemand enig idee hoe Cannondale reageert op zoiets mbt garantie?
Gevolgen: achterderailleur rondgetrokken door achterwiel, door de kracht is de kooi van de derailleur gebroken.
Zowel op mijn liggende vork als op mijn staande vork zitten héél diepe krassen.
Dat hoort toch zomaar niet te kunnen?
Iemand enig idee hoe Cannondale reageert op zoiets mbt garantie?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Niet vervelend bedoeld maar tenzij het een Red 10 speed derailleur betrof (daar is een recall op) denk ik dat het precies andersom was. Je niet helemaal goed afgestelde achterderailleur blokkeerde en trok vervolgens de hanger van je frame. Dit scenario komt vaker voor dan je denkt en kan gebeuren, een spontaan afbrekende hanger ben ik nog niet tegengekomen.
(als je ketting recht staat ondervindt je hanger geen grote krachten dus zal hij op dat moment ook niet breken.
Geen idee hoe Cannondale hier op gaat reageren en wellicht heb je mazzel maar ik zou me zeker voorbereiden op een flinke teleurstelling.....
(als je ketting recht staat ondervindt je hanger geen grote krachten dus zal hij op dat moment ook niet breken.
Geen idee hoe Cannondale hier op gaat reageren en wellicht heb je mazzel maar ik zou me zeker voorbereiden op een flinke teleurstelling.....
- henschoten
- Forum-lid
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07
UIt het bracket van mijn 3 maanden oude Synapse (FSA BB) komen nare geluiden bij aanzetten. Bekend euvel? Ik ga natuurlijk terug naar mijn FM, maar was benieuwd of zo'n BB het vaker zo snel begeeft.
Ik heb exact hetzelfde bij mijn Synaose (1 maand oud). Een krakend geluid bij het trappen. Ik vermoed dat het met de veer/spanners te maken heeft in het bracket en ga ervan uit dat het wel verholpen moet kunnen worden, of is dit reden tot paniek?
Ik had binnen 500 km ook nare geluiden uit mijn bracket van mijn nieuwe CAAD10 105. Vervelende tik bij aanzetten, soms bij elke trap.
Gelukkig had ik een servicebeurt tegoed.
Mijn FM vertelde dat Cannondale erg weinig vet gebruikt in het bracket. Hij heeft dat verholpen en ik heb geen klachten meer gehad.
Gelukkig had ik een servicebeurt tegoed.
Mijn FM vertelde dat Cannondale erg weinig vet gebruikt in het bracket. Hij heeft dat verholpen en ik heb geen klachten meer gehad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
- Locatie: Gilze
Flinke teleurstelling zal wel meevallen. Ik ga er vanuit dat ik het zelf mag gaan betalen.sharkman113 schreef:Niet vervelend bedoeld maar tenzij het een Red 10 speed derailleur betrof (daar is een recall op) denk ik dat het precies andersom was. Je niet helemaal goed afgestelde achterderailleur blokkeerde en trok vervolgens de hanger van je frame. Dit scenario komt vaker voor dan je denkt en kan gebeuren, een spontaan afbrekende hanger ben ik nog niet tegengekomen.
(als je ketting recht staat ondervindt je hanger geen grote krachten dus zal hij op dat moment ook niet breken.
Geen idee hoe Cannondale hier op gaat reageren en wellicht heb je mazzel maar ik zou me zeker voorbereiden op een flinke teleurstelling.....
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
@Koos89
@Fisker
Mogelijk gekraak ter hoogte van het bracket kan door het carbon frame, welke werkt als een klankkast, ook van ergens anders komen.
Wat kan helpen is je wielen even uitje frame halen, alle delen die contact maken tussen wielen en frame even goed reinigen en wielen terug in je fiets.
Kost niets, kan je perfect zelf en ik ken ondertussen al 4 van onze clubleden, waaronder mezelf, waar na deze "ingreep" het kraken voorbij was.
Mogelijke oorzaak is zand en andere troep die zich nestelt tussen je wielassen/framepad en snelsluitingen.
Succes
@Fisker
Mogelijk gekraak ter hoogte van het bracket kan door het carbon frame, welke werkt als een klankkast, ook van ergens anders komen.
Wat kan helpen is je wielen even uitje frame halen, alle delen die contact maken tussen wielen en frame even goed reinigen en wielen terug in je fiets.
Kost niets, kan je perfect zelf en ik ken ondertussen al 4 van onze clubleden, waaronder mezelf, waar na deze "ingreep" het kraken voorbij was.
Mogelijke oorzaak is zand en andere troep die zich nestelt tussen je wielassen/framepad en snelsluitingen.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Met welke cassettes rijden jullie toevalig shimano 6800 of 9000 11sp?Koos89 schreef:Ik heb exact hetzelfde bij mijn Synaose (1 maand oud). Een krakend geluid bij het trappen. Ik vermoed dat het met de veer/spanners te maken heeft in het bracket en ga ervan uit dat het wel verholpen moet kunnen worden, of is dit reden tot paniek?
Ik heb het idee dat het te maken heeft met de grootste spider en degene daarvoor. De ene is namelijk van alu en de ander van kunstof met composiet versterkt.
doe er eens een 10 speed cassette op als je die hebt liggen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26 jul 2009 15:50
Kan ook nog zijn dat de cassette niet helemaal goed vast zit. Levert ook gekraak op. Kan je checken door je wiel er af te halen en kijken of je de tandwielen kan bewegen.
Verder inderdaad Lcsmet zijn tips volgen. En ook zadelpen levert nog wel eens tikken op.
Verder inderdaad Lcsmet zijn tips volgen. En ook zadelpen levert nog wel eens tikken op.