Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 05 feb 2009 16:05

Indrukwekkende fiets! Alleen ik weet nog niet wat ik van de kleuren/ontwerp vind. Als deze op een goedkope Merida/Cube/Batavus/Bulls van 10 jaar terug had gezeten, had ik het ook geloofd. Misschien is het iets wat je in het echt zou moeten zien, maar zo op de foto heeft het weinig uitstraling. Hoe dan ook, erg bijzonder! Ik ben benieuwd naar je rijervaringen.

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 05 feb 2009 16:18

Idd, geen maatje 61 voor mij Rezne. Ben al tevreden met een maatje 52. Denk dat ik anders niet aan de pedalen geraak. ;o)

En vind het juist heel mooi die ringen in combinatie met de witte kleur. Nogmaals, smaken verschillen (gelukkig) :o)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 feb 2009 16:32

perik schreef:Indrukwekkende fiets! Alleen ik weet nog niet wat ik van de kleuren/ontwerp vind. Als deze op een goedkope Merida/Cube/Batavus/Bulls van 10 jaar terug had gezeten, had ik het ook geloofd. Misschien is het iets wat je in het echt zou moeten zien, maar zo op de foto heeft het weinig uitstraling. Hoe dan ook, erg bijzonder! Ik ben benieuwd naar je rijervaringen.


vermits ik van een SLC SL kom heb ik al wel wat ervaringen met de rij-eigenschappen ... en die zijn/waren reeds schitterend, dat zal bij deze niet anders zijn.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 05 feb 2009 16:37

Erg mooi! Alleen vanwege de kleur overgestapt?
Zijn dat AX remmen trouwens?

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 05 feb 2009 17:29

spook schreef:En dan ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig, wat kost nou zoiets? Meer dan €1,50 per gram? Of stel ik een onbehoorlijke vraag...?


Ik denk inderdaad meer dan 1,50 per gram ,maar wat maakt dat uit ,een ander koopt een dure auto en de ander een mooie fiets , en van autorijden krijg je niet zoveel conditie ,formule1 uitgezonderd .
Zeer mooie fiets trouwens ,maar die slc sl van roger een paar paginas terug mag er ook wezen ,en dan heb je Casran ook nog,die heeft alleen maar mooie fietsen ,dus die telt niet mee.;)

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 feb 2009 18:00

Ilko schreef:Erg mooi! Alleen vanwege de kleur overgestapt?
Zijn dat AX remmen trouwens?



neen,

ook vanwege 2009 (probeer elk jaar met een nieuw model te rijden)
Zijn idd Ax remhoeven.

bosna
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 06 okt 2008 15:44

bosna 05 feb 2009 18:12

Super vette fiets !!

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 05 feb 2009 19:01

Fraaie fiets ts-biker. Begrijp alleen die bekabeling niet zo thv de stuurpen. Volgens mij komt bij elk systeem de kabels van onder het stuur , moet je ze dan zo je frame in laten lopen?
Alstublaft.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 feb 2009 20:11

b l a f f y schreef: Fraaie fiets ts-biker. Begrijp alleen die bekabeling niet zo thv de stuurpen. Volgens mij komt bij elk systeem de kabels van onder het stuur , moet je ze dan zo je frame in laten lopen?



idd, komen van onder het stuur.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 05 feb 2009 20:32

Ik vind het een mooie fiets maar de bekabeling vind ik niks,
ten eerste te veel bochten in de kabels,
ten tweede als je met een garmin rijd op je stuurpen zit het tegen je kabels aan te schuren daar worden ze alle twee niet fraaier van
nee, ik heb het al eerder gezegd geen voor uitgang wat betreft de bekabeling,
de rest is prachtig, misschien een paar witte light weight naven,

is dat zeker dat die carbon bladen zo lang mee gaan?
een vriend van mij heeft ze op zijn tijdrit fiets gehad na 40 km waren er al 3 tanden afgebroken
ik weet even niet welk merk dat was maar ze waren niet goedkoop ( wel vergoed trouwens) zij ook gelijk uit de productie gehaald
maar hem werd gezegd dat ze ongeveer 500km mee gaan, hier waren ook de tanden van carbon, zijn deze tanden ook van carbon van jou fiets?
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 feb 2009 22:29

de monsternaar schreef:Ik vind het een mooie fiets maar de bekabeling vind ik niks,
ten eerste te veel bochten in de kabels,
ten tweede als je met een garmin rijd op je stuurpen zit het tegen je kabels aan te schuren daar worden ze alle twee niet fraaier van
nee, ik heb het al eerder gezegd geen voor uitgang wat betreft de bekabeling,
de rest is prachtig, misschien een paar witte light weight naven,

is dat zeker dat die carbon bladen zo lang mee gaan?
een vriend van mij heeft ze op zijn tijdrit fiets gehad na 40 km waren er al 3 tanden afgebroken
ik weet even niet welk merk dat was maar ze waren niet goedkoop ( wel vergoed trouwens) zij ook gelijk uit de productie gehaald
maar hem werd gezegd dat ze ongeveer 500km mee gaan, hier waren ook de tanden van carbon, zijn deze tanden ook van carbon van jou fiets?


idd,

full carbon, en ja, ik ben zeker van wat ik vertel.
Heb er in het verleden tevens wedstrijden mee betwist en ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten.
De levensduur is natuurlijk afhankelijk van het juiste gebruik en een goed onderhoud, maar 5000km moet in principe voor iedereen gewoon haalbaar zijn, al begrijp ik best dat 99% van de mensen gewoon met alu tandbladen rijden.
Bij een klant heb ik ze ooit pas vervangen na 9000km, zijn ketting was door en door versleten ...
Merk is fibre-lyte en Casran rijdt er ook gewoon mee op zijn TT-fiets, heeft van 't jaar tijdens zijn wedstrijden geen enkel probleem gekend.

rodrigorodriguez
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2007 14:43

rodrigorodriguez 05 feb 2009 23:24

mijn nieuwe

Plaats reactie