Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maar eerst wil ik weten of jullie met shimano 11speed rijden
En vaster draaien helpt niet of zeer tijdelijk.
Ik geloof nooit zo in krakende lagers behalve bij staal op staal zoals bv BB30.
Kan voorkomen maar 9/10 is het iest anders
En vaster draaien helpt niet of zeer tijdelijk.
Ik geloof nooit zo in krakende lagers behalve bij staal op staal zoals bv BB30.
Kan voorkomen maar 9/10 is het iest anders
Pedaal heet zo'n ding.
- henschoten
- Forum-lid
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07
Heb volgende week afspr bij de FM. Hij gooide het ook op te weinig vet en liet -subtiel- merken dat ik niet bepaald de eerste ben die hiermee terug komt. Al die verhalen over wielen vastzetten... je hóórt toch dat t uit de bracket komt!?
Had er in de eerste maand met een nieuwe CAAD10 2014 ook last van, FM zei dat Canondale het voor 2014 modellen gefixed zou hebben. Deze keer heeft de FM eea goed ingevet, volgende keer zouden contact opnemen met Canondale of er misschien nog 'oud' type inzit en dan vervangen.
Laatst gewijzigd door dehei op 19 jun 2014 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat dénk je te horen. Ik was er ook van overtuigd dat ik mijn BB30 lagers in mijn c'dale kon vervangen. De eerste keer was het de linker crank die iets los was gelopen. De tweede keer verhielp een lik vet bij de vooras het euvel.henschoten schreef:Heb volgende week afspr bij de FM. Hij gooide het ook op te weinig vet en liet -subtiel- merken dat ik niet bepaald de eerste ben die hiermee terug komt. Al die verhalen over wielen vastzetten... je hóórt toch dat t uit de bracket komt!?
@dehei Cannondale gebruikt nu pf30 ipv bb30 lagers. Plastic in carbon ipv staal in staal. Dat kraakt minder snel geloof ik.
Je kunt niet een bb30 door een pf30 lager vervangen helaas.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Aha dat weten we dan ook weer, voorlopig is die nog heerlijk geruisloos, beter voor het fiets plezier.53x11 schreef: @dehei Cannondale gebruikt nu pf30 ipv bb30 lagers. Plastic in carbon ipv staal in staal. Dat kraakt minder snel geloof ik.
Je kunt niet een bb30 door een pf30 lager vervangen helaas.
Dikwijls komt dit gekraak ook door de crank die wat loskomt, alleszins dat is toch mijn ervaring. Even terug aandraaien op het juiste moment hielp mij wel.dehei schreef:Had er in de eerste maand met een nieuwe CAAD10 2014 ook last van, FM zei dat Canondale het voor 2014 modellen gefixed zou hebben. Deze keer heeft de FM eea goed ingevet, volgende keer zouden contact opnemen met Canondale of er misschien nog 'oud' type inzit en dan vervangen.
Nu heb ik het FSA crankstel en lagers op mijn caad10 vervangen door campa en ik moet zeggen, tot hiertoe nog geen enkel kraakje gehoord. Hout vasthouden...maar ik wil wel geloven dat die FSA lagers (en misschien ook crank) mogelijks wel aanleiding kunnen geven tot gekraak.
Mijn ervaring is ook dat snelspanners op carbon patten snel een tikje of kraakje durven te produceren. Het lijkt dan dikwijls op een tik die uit de cranck lijkt te komen. Proper maken en een beetje vet eraan kan wonderen verrichten. In verband met BB30 lagers die nogal snel durven te tikken en te kraken, ook na herhaaldelijk invetten. Loctite 641 aan de lagers kan dit verhelpen.
Helaas het tikken en kraken in de crank is weer terug.
Snelspanners ingevet, maar toch weer dat gekraak
Smeren van de bracket is wat lastig, hoe krijg ik daar vet/olie?
Zonder dus zelf boel uit elkaar te moeten halen.
FSA crank van een CAAD10 2013.
Snelspanners ingevet, maar toch weer dat gekraak
Smeren van de bracket is wat lastig, hoe krijg ik daar vet/olie?
Zonder dus zelf boel uit elkaar te moeten halen.
FSA crank van een CAAD10 2013.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Dat gaat niet. Je moet er de crank afhalen.