Ongelofelijk!!
Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Agent, ik heb goed gekeken en zag dat er echt bijna niemand op de A4 reed. Waarom mag ik dan nu geen 140 rijden? Ik doe geen vlieg kwaad.
Less is bore
Wat ik hier echt verkeerd vind, is dat ze dus helemaal geen straf krijgen. Dus volledig vrijgesproken zijn. 3 weken voorarrest, dat is het. Eerder hebben ze 2 maanden gekregen, waarvan 1 voorwaardelijk. In hoger beroep nu dit.
Ik heb de stukken niet gelezen, dus ken de onderbouwing niet. Maar die gasten hebben dit volledig met voorbedachte rade gepland en uitgevoerd. Die moeten echt straf krijgen + aantekening.
Bizar #klassenjustitie
Ik heb de stukken niet gelezen, dus ken de onderbouwing niet. Maar die gasten hebben dit volledig met voorbedachte rade gepland en uitgevoerd. Die moeten echt straf krijgen + aantekening.
Bizar #klassenjustitie
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Dit is dus waar het, in mijn mening, vaak fout gaat in de rechtspraak.
Ik snap dat er misschien omstandigheden zijn om een straf te verminderen maar geef dan als straf de tijd die men in voorarrest hebt gezeten.
Ik zie echt niet in hoe dit een "vreedzame vergadering" geweest is.
Het zou mij nu niets verbazen dat ze nu het OM gaan aanklagen voor een schadevergoeding.
Ik snap dat er misschien omstandigheden zijn om een straf te verminderen maar geef dan als straf de tijd die men in voorarrest hebt gezeten.
Ik zie echt niet in hoe dit een "vreedzame vergadering" geweest is.
Het zou mij nu niets verbazen dat ze nu het OM gaan aanklagen voor een schadevergoeding.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kijk ook altijd goed uit als ik te hard wil rijden….
Less is bore
-
- Forum-lid
Dat staat letterlijk in het bericht.
"Het werkt volgens het hof in het voordeel van de mannen dat ze vooraf goed hadden onderzocht of ze het schilderij zelf niet zouden beschadigen. Zo controleerden ze of er glas voor het kunstwerk zat."
-
- Forum-lid
Als jij in een woonwijk veel te hard rijdt, dan wordt dit ook zwaarder bestraft dan wanneer je dit op de snelweg doet.
Ze hebben 3 weken in de bak gezeten. En volgens mij (het is niet duidelijk uit het artikel te halen) zijn ze niet vrijgesproken en dus zullen ze ook geen schadevergoeding kunnen krijgen. Dat lijkt mij toch redelijk proportioneel.marsman schreef: ↑11 mar 2024 15:50 Wat ik hier echt verkeerd vind, is dat ze dus helemaal geen straf krijgen. Dus volledig vrijgesproken zijn. 3 weken voorarrest, dat is het. Eerder hebben ze 2 maanden gekregen, waarvan 1 voorwaardelijk. In hoger beroep nu dit.
Bizar #klassenjustitie
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
En terecht.ColumsbusMJ schreef: ↑11 mar 2024 16:03Als jij in een woonwijk veel te hard rijdt, dan wordt dit ook zwaarder bestraft dan wanneer je dit op de snelweg doet.
Dit staat op NOS: "De drie activisten die anderhalf jaar geleden de glasplaat voor het schilderij Meisje met de parel in het Haagse Mauritshuis besmeurden en beschadigden, krijgen geen straf."
Geen straf..... ik krijg op de A4 wel straf, een bekeuring. Daar wrikt het.
Less is bore