Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 08 feb 2009 17:21

lancev7 schreef:
21st-century schreef:Wil zelf ook overstappen op een AX lightness zadel. Is jou zadel het "endurance zadel" van AX? Mijn 1 jaar oude flite ziet er nu al niet meer uit (weliswaar wit) wat niet meer mooi wit is maar ook al veel slijtplekken. Heb nu om deze reden al elk jaar een nieuw zadel moeten aanschaffen. Ik zie hier in ieder geval mensen die al twee jaar met een AX zadel rondrijden dus prijs valt dan op zich niet eens tegen.


Als ik even voor mijn beurt mag antwoorden. Het endurance zadel is inderdaad van AX Lightness, endurance staat voor het meest comfortabele zadel van AX en het bevalt mij absoluut. Ik rijd er nu ook al meer dan 2jaar op rond het bevalt perfect. Zolang je er niet mee valt of tegen een muur parkeert zal het zadel 'niet' slijten. Dat parkeren van de fiets is wel iets waar je attent op moet zijn, het carbon zadel is natuurlijk gevoel voor 'schades, braampjes' bij het tegen een muur staan. De prijs is hoog, maar als je lichtgewicht en goed wil, is AX wel THE way to go. Succes met de overstap, mocht je nog vragen hebben kun je altijd informeren.



Lancev7,

Bedankt voor je reply !! Ik zal ff bij mijn FM informeren of hij het zadel ook kan leveren. Dacht het wel want onlangs zag ik dat iemand de remmen van AX daar besteld had :D
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 08 feb 2009 20:25

21st-century schreef:
lancev7 schreef:
21st-century schreef:Wil zelf ook overstappen op een AX lightness zadel. Is jou zadel het "endurance zadel" van AX? Mijn 1 jaar oude flite ziet er nu al niet meer uit (weliswaar wit) wat niet meer mooi wit is maar ook al veel slijtplekken. Heb nu om deze reden al elk jaar een nieuw zadel moeten aanschaffen. Ik zie hier in ieder geval mensen die al twee jaar met een AX zadel rondrijden dus prijs valt dan op zich niet eens tegen.


Als ik even voor mijn beurt mag antwoorden. Het endurance zadel is inderdaad van AX Lightness, endurance staat voor het meest comfortabele zadel van AX en het bevalt mij absoluut. Ik rijd er nu ook al meer dan 2jaar op rond het bevalt perfect. Zolang je er niet mee valt of tegen een muur parkeert zal het zadel 'niet' slijten. Dat parkeren van de fiets is wel iets waar je attent op moet zijn, het carbon zadel is natuurlijk gevoel voor 'schades, braampjes' bij het tegen een muur staan. De prijs is hoog, maar als je lichtgewicht en goed wil, is AX wel THE way to go. Succes met de overstap, mocht je nog vragen hebben kun je altijd informeren.



Lancev7,

Bedankt voor je reply !! Ik zal ff bij mijn FM informeren of hij het zadel ook kan leveren. Dacht het wel want onlangs zag ik dat iemand de remmen van AX daar besteld had :D


Let wel dat niet eenieder perfect op dit zadel zit,en dan is het zonde als je er een hoge prijs voor betaald rij zelf al 3jaar naar volle tevredenheid op een AX (zijn overigens ook erg vriendelijk voor je broeken).

@ts biker erg mooi fietsje zeg (enkel die O ringen)
I live to ride,I ride Passoni

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 08 feb 2009 20:29

Moet lancev7 in zijn reply bijstaan. Ben aan m'n derde jaar begonnen met het Endurance zadel en voel me er nog meer dan goed op. Alleen de stickers (AX Lightness) op het zadel hebben het in het eerste jaar al laten afweten. Voor de rest een mooi en comfortabel zadel waarvan ik nog geen minuut spijt van heb gehad. Niet twijfelen 21st-century ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 08 feb 2009 20:31

tijd voor een AX topic ?
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 08 feb 2009 20:50

@roger: een AX topic, ja zou een leuk idee kunnen zijn.

Wat betreft het zitcomfort is het inderdaad zo dat het zadel je goed MOET zitten anders is het een HEL. Ik heb hiervoor een AX apollo gehad, en dat ging m echt niet worden, dat is dan direct ook pijnlijk. De stickertjes zijn eigenlijk te triest voor woorden, die gingen er bij mij direct af, omdat ze gewoon snel 'vaag' worden. Je kunt ze ook direct los / nieuw bestellen bij AX. Als ik naar mezelf kijk, dan zou ik alleen nog een keer een Phoenix willen proberen, maar dat is lastig want je koopt zo'n zadel niet ff om te testen en er zijn er niet veel die er een hebben. (mocht iemand er een weten :) )

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 08 feb 2009 21:15

lancev7 schreef:@roger: een AX topic, ja zou een leuk idee kunnen zijn.

Wat betreft het zitcomfort is het inderdaad zo dat het zadel je goed MOET zitten anders is het een HEL. Ik heb hiervoor een AX apollo gehad, en dat ging m echt niet worden, dat is dan direct ook pijnlijk. De stickertjes zijn eigenlijk te triest voor woorden, die gingen er bij mij direct af, omdat ze gewoon snel 'vaag' worden. Je kunt ze ook direct los / nieuw bestellen bij AX. Als ik naar mezelf kijk, dan zou ik alleen nog een keer een Phoenix willen proberen, maar dat is lastig want je koopt zo'n zadel niet ff om te testen en er zijn er niet veel die er een hebben. (mocht iemand er een weten :) )


Nog even over AX, het zadel komt tenslotte op een Cervélo :D Ik zie zo snel niet waar de stickers staan op de site van AX ! iemand een idee?
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 08 feb 2009 21:19

21st-century schreef:quote]
Nog even over AX, het zadel komt tenslotte op een Cervélo :D Ik zie zo snel niet waar de stickers staan op de site van AX ! iemand een idee?

Je moet even mailen met Jutta Bauer:

Jutta Bauer
AX-Lightness GmbH
Gottlieb-Keim-Str. 60
D-95448 Bayreuth
Tel. +49-921-50736-259
Fax +49-921-50736-447
info@ax-lightness.de

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 12 feb 2009 19:07

uit de nieuwsbrief van veltec

een voor velen niet onbekend iemand, of ik moet me heel erg vergissen

Afbeelding

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 12 feb 2009 20:03

Zo Eric, kon je niet wat vrolijker kijken?:p

Is dat trouwens een S3?
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 feb 2009 21:01

Dat was de 1ste dag en in mijn S3 zaten wh550 wielen, terwijl er toch ook wat zipps waren.
Das minder... Maar.... de volgende ochtend hadden alle Cervélo's van 303 tot 808 erin gekregen.
We hebben gereden met hetzelfde als het team mee rijdt. En dat is erg lekker..
De fietsen waren de S3 en de RS.. beide kanonnen van fietsen.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 13 feb 2009 07:19

Eric, merk je veel verschil tussen het oude en het nieuwe model slc-sl en de s3 qua rijgedrag?
is de verandering in de achtervork merkbaar is de fiets nu nog stijver of valt het wel mee?
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 feb 2009 08:23

qua rijgedrag en het zgn comfort, merk ik eigenlijk niks met mijn SLC. Echt comfort uit je frame halen is ook niet makkelijk. De S3 zou het wat moeten zijn, maar als je dan toch 9- 10 bar in je bandjes zet, is het niet meer aan de orde.
Hij is wel lichter dan mijn SLC, de S3 is nagenoeg net zo licht als de SLC-SL. En hij is een tikje meer aero..

Plaats reactie