Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
" is de fiets nu nog stijver of valt het wel mee"
je bedoeld ongetwijfeld de hardheid (teveel stijfheid is nooit een probleem). Dit soort frames zijn zo stijf dat een lichte wijziging nooit meer te bespeuren is. Een andere geomtrie (achtervork?) of toegenomen hardheid is dat echter wel maar dan nog moet je twee frames met exact dezelfde afmontage (wielen zijn in deze veel belangrijker) naast elkaar zetten en een vergelijkende rit maken (anders is zo'n vraag niet betrouwbaar te beantwoorden)
je bedoeld ongetwijfeld de hardheid (teveel stijfheid is nooit een probleem). Dit soort frames zijn zo stijf dat een lichte wijziging nooit meer te bespeuren is. Een andere geomtrie (achtervork?) of toegenomen hardheid is dat echter wel maar dan nog moet je twee frames met exact dezelfde afmontage (wielen zijn in deze veel belangrijker) naast elkaar zetten en een vergelijkende rit maken (anders is zo'n vraag niet betrouwbaar te beantwoorden)
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
de S3 is nagenoeg net zo licht als de SLC-SL.
hier uit maak ik op dat de slc-sl iets lichter is dan de nieuwe S3 ?
maar wel meer aerodynamische is dan de slc serie, niet geheel onbelangrijk denk ik.
hier uit maak ik op dat de slc-sl iets lichter is dan de nieuwe S3 ?
maar wel meer aerodynamische is dan de slc serie, niet geheel onbelangrijk denk ik.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
de monsternaar schreef:de S3 is nagenoeg net zo licht als de SLC-SL.
hier uit maak ik op dat de slc-sl iets lichter is dan de nieuwe S3 ?
maar wel meer aerodynamische is dan de slc serie, niet geheel onbelangrijk denk ik.
Inderdaad. Handen bij de remmen. Na drie flinke trappen zit je al over de 50 per uur...
- ldtriatleet
- Forum-lid
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21
Hoi KJVelo,
Ik zie dat je de kabels op je fiets niet boven je stuurpen hebt laten komen om de bocht te maken naar de gaatjes achter de stuurpen in het frame. Heb je daar wellicht een detailfoto van. Dat ziet er namelijk mooier uit.
Ik zie dat je de kabels op je fiets niet boven je stuurpen hebt laten komen om de bocht te maken naar de gaatjes achter de stuurpen in het frame. Heb je daar wellicht een detailfoto van. Dat ziet er namelijk mooier uit.
Dank jullie voor de complimenten; ik ben er zelf ook super tevreden mee!
Ik heb nog geen ervaring met de Dura Ace. Heb de fiets vanmorgen bij de dealer opgehaald. De zadelpen is voor mij niet te hoog. Ik heb ook een Soloist Team en daar fiets ik met net zo'n hoge pen. En dat gaat prima.
Voor wat betreft de bekabeling. Hieronder een detail foto:
a) vind ik het er op deze wijze beter uitzien;
b) dealer geeft aan dat hij op deze wijze beter zou schakelen.
Ik heb nog geen ervaring met de Dura Ace. Heb de fiets vanmorgen bij de dealer opgehaald. De zadelpen is voor mij niet te hoog. Ik heb ook een Soloist Team en daar fiets ik met net zo'n hoge pen. En dat gaat prima.
Voor wat betreft de bekabeling. Hieronder een detail foto:
a) vind ik het er op deze wijze beter uitzien;
b) dealer geeft aan dat hij op deze wijze beter zou schakelen.
Peugeot, Giant, Stevens, Cervelo
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50
Volgens mij juist het stuurlint links. Je moet toch naar binnen rollen.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;