Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

WdvB
Forum-lid

WdvB 11 okt 2012 09:41

Kan me Danny Nelissen in Tour du Jour nog herinneren: nee, ik heb nooit gebruikt. En what about de pinokkio neuzen van Boogerd en Dekker? Rabo zat ook tot ellebogen diep in de dope-machine. Als ontkennen nu nog niet gelijk staat aan liegen. Alle artsen en oud-wielrenners ontslaan bij de teams. Zelfs notoire hoofdsponsoren niet meer toelaten tot het wielercircuit. Rabobank gewoon verbannen uit de wielersport in plaats van wachten tot ze zichzelf opschonen. Aanpakken die handel, even de resetknop gebruiken en opnieuw opstarten.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 okt 2012 09:51

Ik mag hopen dat dit weer een sarcastische opmerking is?

Dat Armstrong doping gebruikt heeft was nu niet bepaald een verrassing voor mij. Alleen Armstrong vanaf f*cking 1999 schorsen voor de rest van z'n leven en alle andere pakhazen komen eraf met een lang wintertje in de zon liggen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 11 okt 2012 09:56

Wat ik zo "bijzonder" vind is dat alle renners die bekend hebben allemaal zo in 2006/2007 gestopt zijn met doping te nemen... Al jaren aan de dope, weten dat je er mee weg komt, en dan opeens stoppen (en ook nog allemaal zo rond dezelfde periode)?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 11 okt 2012 10:13

omdat ze er niet meer mee wegkwamen?
bvb. meer druk vanuit de ploeg om clean te rijden (geen dopingorganisatie meer vanuit de ploeg), meer druk van de sponsors (of beter, het gebrek eraan in die jaren), de zaak Fuentes, Armstrong gestopt (dus geen druk meer van die kant om te moeten pakken), veel grotere pakkans door goede testen + biologisch paspoort + whereabouts,...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

elefantino
Forum-lid

elefantino 11 okt 2012 10:15

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11639/Do ... -ben.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

materialist
Forum-lid

materialist 11 okt 2012 10:22

de zwarten schreef:omdat ze er niet meer mee wegkwamen?
bvb. meer druk vanuit de ploeg om clean te rijden (geen dopingorganisatie meer vanuit de ploeg), meer druk van de sponsors (of beter, het gebrek eraan in die jaren), de zaak Fuentes, Armstrong gestopt (dus geen druk meer van die kant om te moeten pakken), veel grotere pakkans door goede testen + biologisch paspoort + whereabouts,...
heb je zelf wel eens een meerdaagse koers gereden. Er zijn mensen die absoluut voorop willen rijden en na een week alleen nog aan de schijterij zijn en met een fles water in bed liggen. Er is geen herstel, je ziet ze in elkaar storten. Hoe verleidelijk is dan een wondermiddeltje

Voeg daarbij nog een ruim een miljard euro aan inkomsten.

er moet iets radicaal veranderen anders blijft dit en met dit bedoel ik deze fanfare
Do kin der mar druk mei weze

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 11 okt 2012 10:28

materialist schreef:
de zwarten schreef:omdat ze er niet meer mee wegkwamen?
heb je zelf wel eens een meerdaagse koers gereden. Er zijn mensen die absoluut voorop willen rijden en na een week alleen nog aan de schijterij zijn en met een fles water in bed liggen. Er is geen herstel, je ziet ze in elkaar storten. Hoe verleidelijk is dan een wondermiddeltje

Voeg daarbij nog een ruim een miljard euro aan inkomsten.

er moet iets radicaal veranderen anders blijft dit
Echte mannen kunnen die verleiding weerstaan en stappen uit zo'n Ronde als het niet meer gaat. Bv Gesink. En dan krijgen ze nogggggg het hele land over zich heen als vermeende zwakkeling...

;)
Laatst gewijzigd door litespeed op 11 okt 2012 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 11 okt 2012 10:28

knutmo schreef:
elefantino schreef:
Wat dit alles ook maar weer eens aangeeft is hoe moeilijk het is om dopinggebruik op te sporen.

Het is deels de schuld van de populariteit van de CSI: tv series. Mensen denken dat alles uit 1 druppel zweet gevonden op de plaats delict te analyseren valt.

Juist bij EPO en bij bloedding is een labwaarde sowieso een indirect bewijs, in de zin van dat er geen lichaamsvreemde stoffen te meten zijn. En we kunnen nu lezen hoe gemakkelijk die metingen te beinvloeden zijn.

Dus, de mensen die roepen om 'hard bewijs', de getuigenverklaringen zijn wel zo ongeveer het hardste bewijs wat er mogelijk is. Alleen een bekentenis van Armstrong zou het helemaal rond maken, maar dat doen verdachten lang niet altijd.
Hierin steekt het fundament van de mensen blijven herhalen dat er geen bewijs voor misbruik is gevonden in de bloed- en urinemonsters; zij hebben zich niet verdiept inzake de werking van doping. Ik vermoed dat zij er van uitgaan dat er altijd een lichaamsvreemde stof in het bloed/urine moet worden gevonden.

WdvB
Forum-lid

WdvB 11 okt 2012 10:31

amclassic-fan schreef:Ik mag hopen dat dit weer een sarcastische opmerking is?

Dat Armstrong doping gebruikt heeft was nu niet bepaald een verrassing voor mij. Alleen Armstrong vanaf f*cking 1999 schorsen voor de rest van z'n leven en alle andere pakhazen komen eraf met een lang wintertje in de zon liggen?
De waarheid heeft een schel geluid.
Iemand die in 2003 achteraf betrapt wordt met 190kmh op de snelweg en daar in 2012 de pluk-ze-kaal-regeling op toepassen gaat me ook wat ver, maar een republikeinse narcistische oplichter die over de rug van miljoenen kankerpatienten nog steeds kokketeert met de kleur geel kan me niet hoog genoeg aan de publieke galg. En de Nederlandse equivalenten inclusief haar hele machinerie mag net zover meezinken (boogerd, dekker, leipheimer, breukink, rasmussen, etc). Rabobank zou zich niet moeten willen bemoeien met topsport, genoeg mensen die zich daarvoor voor een appel en een ei willen lenen. Laat de Rabo zich richten op de breedtesport, beetje toertochten en cyclo's sponseren, sportclubs ondersteunen, gymnastiek- en zwemlessen op openbare scholen bevorderen, breedtesport voor mensen op middelbare leeftijd stimuleren, etc, veel beter voor de nationale gezondheid dan de massa verslaafd laten aan veel te dure tv-sponsoring. Misschien ooit eens wanneer bankiers en een gezonde moraal hand in hand gaan.

jansen01
Forum-lid

jansen01 11 okt 2012 10:43

@ WdvB: kort door de bocht: aanwezig zijn in topsport is mondiaal aanzien. Laat daar juist de groeimarkten aanwezig zijn (brood op de plank/geld in het laatje)
Addict R1

knutmo
Forum-lid

knutmo 11 okt 2012 10:49

jansen01 schreef:aanwezig zijn in topsport is mondiaal aanzien.
Als het mondiaal aanzien gaat, zou ik me als ik de rabobank was wat betreft de wielrennerij nog eens ernstig achter de oren krabben.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2012 11:08

Wel fijn dat LA onaangedaan is hierdoor en het hem allemaal niets doet :). Die reactie had je kunnen verwachten van iemand die zich toch wel enigzins boven iedereen verheven voelt.
http://www.nu.nl/sport/2931077/armstron ... pport.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Less is bore

Plaats reactie