Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 10 mei 2016 11:47

Jaap Telder schreef:Het ontwerp is intellectueel eigendom van Pinarello, naam of geen naam erop. (modelrecht)
Een exact 100% kopie maken van deze F8 voor handel/verkoop is strafbaar/crimineel en ook nog eens moreel verwerpelijk.
Degenen die dit nog steeds goedkeuren moeten maar eens met meneer Fausto Pinarello en zijn advocaten gaan praten hoe het zit...

Als iemand het niet erg vindt is dat zijn keuze, niet de mijne.
Ik heb zelf ook een Chinees in mijn verzameling maar geen kopie van een bestaand duur merkmodel, zo diep wil ik niet zakken.

@TL: er staan weldegelijk FFWD decals op de Chinese nepwieltjes, schermkleuren/instellingen even bijjstellen?
Hmm het kan aan mij liggen maar ik zie het ook niet meteen staan?

Edit: ik zie het ja, maar kan niet oordelen wat er precies staat.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 10 mei 2016 12:07

Ach, het wordt weer eens een herhaal verhaal.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2016 12:31

fietsernl schreef:Ach, het wordt weer eens een herhaal verhaal.
Inderdaad, iemand die voor de zoveelste keer hier weer met nepproducten op de proppen komt en denkt slim bezig te zijn... 8-)

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 10 mei 2016 12:39

Jaap Telder schreef:
fietsernl schreef:Ach, het wordt weer eens een herhaal verhaal.
Inderdaad, iemand die voor de zoveelste keer hier weer met nepproducten op de proppen komt en denkt slim bezig te zijn... 8-)
en als je nu gewoon een mooi frame koopt in china zonder te weten dat het een kopie is van een bekend fietsmerk. ik weet echt niet al die framemodellen uit mijn hoofd.... :o
is het fietsen aan het her-ontdekken

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 10 mei 2016 13:19

Deze vind ik toch behoorlijk uitgesproken...

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 10 mei 2016 13:47

Roaldinio schreef:Deze vind ik toch behoorlijk uitgesproken...
Klopt, ik heb een P. F8 opgezocht en vergeleken met foto die hier recent geplaatst is. Twee druppels water....

Maar toch... als ik een mooi Chinees frame wil... hoe weet ik zeker dat ik geen kopie koop.....?
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 mei 2016 14:04

J.Edge87 schreef:Maar toch... als ik een mooi Chinees frame wil... hoe weet ik zeker dat ik geen kopie koop.....?
Misschien een afbeelding in dit topic posten?

Als het frame eruit gehaald wordt door de Douane en aangemerkt word als een kopie van een Pina, Cervelo, what ever dan ben je het frame (en je geld) kwijt.

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 10 mei 2016 21:07

Als iemand door rood rijdt schelden jullie hem dan ook helemaal verrot?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 mei 2016 07:56

Deze persoon in kwestie geeft dit van tevoren al aan bij het plaatsen van de foto van zijn nepfiets:

..."Verder mag iedereen ervan vinden wat hij vindt, stoort me niet en ga ik verder ook niet op in...."

Hij heeft dus bewust voor een Pinaneppo F8 gekozen en weet dit. Daarnaast ook de nep FFWD wieltjes.

Tsja....hij mag niet klagen, krijgt van Fiets.nl hier zelfs zijn eigen podium, wat al eigenlijk van de gekke is 8-)
Daar reageren wij op gepaste wijze op, is niets mis mee. :geek:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6359
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 mei 2016 08:23

Jaap : Als ik jou was zou ik douanier worden. Iedereen met de welbewust gekochte nepkleding uit Turkije uit laten kleden. Kleding / horloges verbranden en alle mensen met een bord rond hun nek het vliegveld afsturen. Ook kan je dan alle "nep" frames onderscheppen en vernietigen. :like:

Wordt het wel een stuk rustiger op t forum :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 mei 2016 09:21

@rene: ik ben niet de enige die hier reageert. Het is te gemakkelijk mij als pispaal te gebruiken. Het zou beter zijn je pijlen te richten op de getoonde nepproducten waarmee wordt gepronkt.
Ik mag reageren wanneer iemand bewust zijn nepfiets en nepwielen hier toont. Helemaal wanneer dit gewoon toegestaan blijft op Fiets.nl.
Dit terwijl Fiets.nl zelf onderstreept dat nepproducten en kopieën op het forum verboden zijn... :roll:

Het was hier aardig stil dus wat reuring kan geen kwaad :)
En wellicht kan ik voor jou ook wel een passend beroep bedenken...

Fijne fietsdag gewenst.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 11 mei 2016 09:43

Op het forum is ook de enigste plaats (die ik ken) waar mensen zich druk maken over dit soort frames/fietsen. Ga eens bij een wielerkoers kijken, en je zal zien dat er hele berg van dit soort fietsen rondrijden, al dan niet gespoten in de kleuren van een lokale fietsenmaker. Daar hoor je nooit commentaar op deze fietsen.

Plaats reactie