Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

pinarello
Forum-lid

pinarello 22 feb 2012 18:38

daniel1975 schreef:12-23 is veruit mijn favoriet. Zeker omdat je de 11-28 al hebt voor het echt klimwerk.
Zo is het.

PinarelloQuattro
Forum-lid

PinarelloQuattro 22 feb 2012 18:41

Bedankt Daniel en Pinarello!

ik ga hem er morgen gelijk op laten zetten incl. 7901 ketting (benieuwd of deze beter/stiller loopt dan de 6701), nieuw zadel (Selle SanMarco Regale FX Carbon) en stuur (Most Jaquar XFC compact)

Dan alleen nog nieuwe pedalen, maar daar heb ik nu geen geld meer voor.....hahaha
Laatst gewijzigd door PinarelloQuattro op 23 feb 2012 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 23 feb 2012 09:25

PinarelloQuattro schreef:Bedankt Daniel en Pinarello!

ik ga hem er morgen gelijk op laten zetten incl. 7901 ketting (benieuwd of deze beter/stiller loopt dan de 6701), nieuw zadel (Selle SanMarco Regale FX Carbon) en stuur (Most Jaquar XFC compact)

Dan alleen nog nieuwe trappers, maar daar heb ik nu geen geld meer voor.....hahaha
Beste PinarelloQuattro,

Ik begrijp dat een Shimano groep hebt.
In jouw geval zou ik altijd eerst nieuwe pedalen kopen en op het vlakke lekker eens gaan rijden met de casette die je al hebt.
Mag ik je tevens een tip geven om bij beide casettes ook een ketting te kopen. Ik gebruik altijd KMC want die kan je makkelijk verwijderen en weer monteren door de powerlink.
Succes met je nieuwe bike!

Ps. "nieuwe trappers" ..... :D
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

PinarelloQuattro
Forum-lid

PinarelloQuattro 23 feb 2012 18:46

Hoi Nico van Dijk,

Bedankt voor je reactie, ene.....ik heb het veranderd!

Heb in overleg met mijn fm toch besloten de 12-23 cassette + KMC ketting te nemen ipv pedalen. Ander zadel komt nu later en eerst volgende week de pedalen (KEO BLADE?) + schoenen kopen (waarschijnlijk de Sidi Ergo2 bij Hopmans)
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 23 feb 2012 19:24

De blades zijn we hele dure pedalen. Ik heb ze zelf ook maar zijn inmiddels retour Look ivm gekraak na ongeveer 5000km er mee gereden te hebben. Ondertussen heb ik een setje Keo 2 Max aangeschaft, die weliswaar zwaarder zijn, maar ook aanmerkelijk goedloper. Ik moet er wel bij vermelden dat de blades, op het gekraak na, erg fijne pedalen zijn. Lekker licht, makkelijk om in te klikken, een groot contactoppervlak waardoor geen voetklachten en ze zijn erg mooi om te zien.
Afbeelding

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 23 feb 2012 19:33

apexrider schreef:De blades zijn we hele dure pedalen.
Het prijsverschil valt mee, als je toch naar Hopmans gaat voor de sidi's:
de blades kosten 99,95 tegenover de keo2max carbon 93,=

Mijn blades gaan pas 3000 km mee, maar ik ben er erg tevreden over.
Het platform is het grootste tot nog toe, en ze zijn inderdaad lichter.
Neem wel de 16Nm uitvoering.
Afbeelding

Duardo
Forum-lid

Duardo 06 mar 2012 15:06

Sinds zaterdag ben ik in het trotse bezit van een Prince uit 2010, gekocht bij een FM. Ik was op zoek naar een Italiaanse fiets, en bij voorkeur dan een Wilier, maar was verkocht toen ik de Pina zag staan. Hij is ook perfect qua afmetingen voor mij, dus vooralsnog thumbs up.

Maar... thuisgekomen ben ik gaan zoeken naar informatie over de fiets en toen kwam ik erachter dat er veel vervalsingen zijn van Pinarello-frames. Zoals ik al zei heb ik de fiets bij erkende FM gekocht en ga ik ervan uit dat zij weten wat ze verkopen, maar ik word er wel een beetje zenuwachtig van. ik zou er echt ziek van worden als ik bij een stoplicht sta en iemand zegt me dat ik een faker ben, zeker als ik er wel een shitload voor heb betaald. Hoe kun je een vervalsing herkennen? Waar kan ik zien wat voor kleurenschema's in 2010 gebruikt werden? Als ik naar de Pina-site ga, staat dat er allemaal niet, namelijk.

Ik hoor het graag!

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 06 mar 2012 15:47

Als jij je fiets bij een erkende pina dealer hebt gekocht lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat je een vervalsing te pakken hebt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 06 mar 2012 16:51

Duardo schreef:Sinds zaterdag ben ik in het trotse bezit van een Prince uit 2010, gekocht bij een FM. Ik was op zoek naar een Italiaanse fiets, en bij voorkeur dan een Wilier, maar was verkocht toen ik de Pina zag staan. Hij is ook perfect qua afmetingen voor mij, dus vooralsnog thumbs up.

Maar... thuisgekomen ben ik gaan zoeken naar informatie over de fiets en toen kwam ik erachter dat er veel vervalsingen zijn van Pinarello-frames. Zoals ik al zei heb ik de fiets bij erkende FM gekocht en ga ik ervan uit dat zij weten wat ze verkopen, maar ik word er wel een beetje zenuwachtig van. ik zou er echt ziek van worden als ik bij een stoplicht sta en iemand zegt me dat ik een faker ben, zeker als ik er wel een shitload voor heb betaald. Hoe kun je een vervalsing herkennen? Waar kan ik zien wat voor kleurenschema's in 2010 gebruikt werden? Als ik naar de Pina-site ga, staat dat er allemaal niet, namelijk.

Ik hoor het graag!
Hoi Duardo,

Post even een foto. En kijk even bij het bracket, onderop staat de productie datum en het serie nummer.
Een mailtje naar Card Sports sturen kan dan uitkomst bieden.
Als ik vragen mag, bij welke fm heb je hem gekocht?

Ik kan me overigens niet voorstellen dat je een Chinarello hebt gekocht, op marktplaats kom je ze wel tegen. Ik heb er nu ook last van met de verkoop van mijn Dogma terwijl ik toch de rekeningen en het garantie certificaat mee lever.
Als je wat meer info stuurt kunnen we even een onderzoekje instellen.... ;)

Gr. Nico
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2012 18:00

Als ie twijfelt over de dealer kan het er maar 1 zijn toch ;-)
Less is bore

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 06 mar 2012 20:25

daniel1975 schreef:Als ie twijfelt over de dealer kan het er maar 1 zijn toch ;-)

Zelfs met een knipoog is iemand beschuldigen van fraude nogal een bouwde uitspraak, welke dealer je dan ook bedoeld :roll:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2012 20:53

Zo bedoelde ik hem niet. Blijkbaar was ik niet duidelijk.
Less is bore

Plaats reactie