Het grote Giro d'Italia 2011 topic
MrT schreef:Wat vinden jullie daar nou van, van zo'n fietswissel?
Ik vind het toch raar. Als je pech hebt, okay, maar puur taktisch een fiets wisselen vind ik toch een nieuwe dimensie.
Nieuwe dimensie? Goed, het gebeurt niet vaak maar die tactische fietswissel gebeurt al decennia lang als het er echt om gaat. De laatste keer dat ik het breed uitgemeten zag was bij een soort halve klimtijdrit in de Tour de France. Diverse renners (o.a. Ullrich) reden het begin van de tijdrit op hun klimfiets tegen een colletje op, om vervolgens boven op hun TT fiets te springen voor de afdaling en de vlakke helft van het parkoers. Maar ook in Parijs-Roubaix zien we (ook dit jaar nog) toppers die het begin van de koers (met heel veel asfalt) met een andere fiets reden, om voor Wallers over te stappen op een fiets met minder bandenspanning.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
kauw vot schreef:Twintig zo niet dertig jaar terug, verruilde Jean-Francois Bernard tijdens een tijdrit zijn tijdritfiets gepland aan de voet van een zware berg voor een normale fiets. Dacht TdF.
was de tijdrit op de flanken van de ventoux, reed toen een tijd die jaren "stond".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
sdolmayn schreef:Wat heb ik gemist? Waarom het boe-geroep richting Contador in de laatste km?
Tsja, hij was eerst aan het uitvreten bij Scarponi en daarna bij Nibali.... dat vinden de Italiaanse fans natuurlijk niet leuk. Het is logisch dat hij het deed, maar ja
Volgens mij had hij helemaal niet zoveel overschot als Schotte & De Cauwer beweerden, en was hij blij dat hij met Nibali zo'n goede gangmaker had. Geen enkele keer overnemen en er dan 50 meter voor de meet een snok aan geven is ook niet echt eervol natuurlijk, dus - vanuit chauvinistisch oogpunt - snap ik dat gefluit en boegeroep wel...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Het kan ook zijn dat hij met Anton had afgesproken dat hij hem niet zou terughalen en het zou laten afhangen van Nibali.
Dario schreef:Volgens mij had hij helemaal niet zoveel overschot als Schotte & De Cauwer beweerden, en was hij blij dat hij met Nibali zo'n goede gangmaker had. Geen enkele keer overnemen en er dan 50 meter voor de meet een snok aan geven is ook niet echt eervol natuurlijk, dus - vanuit chauvinistisch oogpunt - snap ik dat gefluit en boegeroep wel...
De bonificaties op de streep spelen ook een rol.
Met welke verzetten reden de grote meneren rond gisteren? Is vast wel iets over gezegd op tv.
Natuurlijk had contador een dealtje met anton.. Vrijdag reed euskaltel de hele dag op kop.. Oke, ze hadden de slag gemist, maar dat wil niet zeggen dat je je ploeg zo de vernieling in rijdt de hele dag.. Zeker dat contador hem dan een ritzege gunt.
Contador was minder sterk dan hij eerder oogde, maar het gat is een tijd lang 5,6 seconden geweest. Die kon contador echt wel overbruggen als hij zou willen..
Contador was minder sterk dan hij eerder oogde, maar het gat is een tijd lang 5,6 seconden geweest. Die kon contador echt wel overbruggen als hij zou willen..
Oke, hou je vast:
Saxo Bank mechanic Faustino Muñoz told VeloNews the switch was for a “slightly lighter” frame for the final climb up Zoncolan. Contador rode a 34×32 up the Zoncolan, which allowed him to keep a high cadence on the ramps as steep as 22 percent. (bron: Velonews.competitor.com).
Heel professioneel van Contador: gewoon uitrekenen wat je nodig hebt bij 20 procent, en dat op je fiets zetten. Zonder storende gedachten over traditionele klimverzetten..
Saxo Bank mechanic Faustino Muñoz told VeloNews the switch was for a “slightly lighter” frame for the final climb up Zoncolan. Contador rode a 34×32 up the Zoncolan, which allowed him to keep a high cadence on the ramps as steep as 22 percent. (bron: Velonews.competitor.com).
Heel professioneel van Contador: gewoon uitrekenen wat je nodig hebt bij 20 procent, en dat op je fiets zetten. Zonder storende gedachten over traditionele klimverzetten..