Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Cervino
Forum-lid

Cervino 22 feb 2013 13:14

De seizoenen zijn aan het verschuiven.
Een witte kerst is tegenwoordig een herfst kerst. De winter zit rond de Carnaval.
Je zou als fietser, die vroeg in het seizoen al een hoog doel heeft, het voorbeeld moeten volgen van een trekvogel. Tijdens de winter naar het zuiden. Hier een nest, daar een nest.
Profs trainen niet voor niets in een beter klimaat.
Zit je veel op de Tacx dan heb je het nadeel dat je longen nog niet gewend zijn aan de buitenlucht.
Schaatsen is niet hetzelfde, maar je onderhoud toch het 1 en ander waardoor je de overstap naar fietstraining buiten makkelijker oppakt.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 22 feb 2013 14:31

daniel1975 schreef:Tis maar net wat je doel is: sommigen moeten nu echt al op de fiets zitten om hun doel te kunnen realiseren (bijv wedstrijden, toptijd in een van de grote cyclos, etc). Dan zit er niks anders op dan slikken en gewoon gaan.
Ondanks de kou zijn we er de laatste weken goed doorheen geglipt in de weeekend, heb nog aardig km's kunnen draaien. En dat weekje naar de zon komt over 3 weken (GC) ;-)
Het is idd voor de mensen die bijv wedstrijden willen rijden erg vervelend dat er buiten weinig/slecht te rijden is met die kou.
Als het zo koud is, dan ben je eigenlijk meer bezig je lijf warm te houden als te trainen.
Wij konden is spanje echt super trainen en dan maken je ook veel makkelijker uren wat voor de wedstrijden zo belangrijk is.
Eerste wedstrijden komen er nu natuurlijk al, volgend weekend al ster van zwolle en houtse linies e.d hopelijk is het dan wat minder koud voor degene die daar moeten koersen.
Misschien toch maar is huis huren in spanje haha kan er vaker getraint worden haha
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 22 feb 2013 15:45

Mijn doel is alleen maar om in Sardinie goed op mijn eigen niveau mee te kunnen rijden. Maar goed, de talentlozen onder ons (ik dus) moeten het toch voornamelijk van hard werken hebben, dus dan komt die kou niet zo goed uit. En m'n baas ziet me al aankomen: "ik ga ff een paar weekjes naar Spanje, want het is hier te koud om te fietsen...." :mrgreen:

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 22 feb 2013 16:10

Hahah ik moet ook gewoon werken ervoor maar ben ook net terug van 10 dagen spanje.
En moet eerlijk zeggen dat he wel stuk beter is om te trainen haha
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

farelli
Forum-lid

farelli 22 feb 2013 18:46

Cervino schreef:..altijd beter dan thuis frustie zijn over het weer. Er is genoeg te doen.
Niet frustie zijn, schiet niet op. Vanmiddag kleine 2 uur gefietst. Goed ingepakt met (vlgs die smartass in m'n achterzak) -10 gevoelstemperatuur. Daarna wel wat strammetjes.
Maar ja, ik train niet. Ik fiets gewoon wat. :lol:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Cervino
Forum-lid

Cervino 22 feb 2013 19:04

farelli schreef: Goed ingepakt met (vlgs die smartass in m'n achterzak) -10 gevoelstemperatuur. Daarna wel wat strammetjes.
Maar ja, ik train niet. Ik fiets gewoon wat. :lol:
In jouw geval kun je letterlijk en figuurlijk zeggen: Ook al is het minus 10: je houdt de FOCUS op de weg.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 feb 2013 19:27

Cervino schreef:De seizoenen zijn aan het verschuiven.
Dat valt toch wel mee?
In 2004 werd de Omloop het volk nog afgelast vanwege sneeuw.
Evenals in 1986, toen ook de Elfstedentocht werd verreden in februari.
Deze werd ook gereden in februari 1985.
In mijn ogen is het gewoon winter zoals het hoort te zijn.
En ja, laat het voorjaar maar komen. ;) :D

forza
Forum-lid

forza 22 feb 2013 20:37

Mag van mij nu nog wel even duren. Over twee weken terug naar het ziekenhuis en dan hoor ik of ik weer mag fietsen. Met dit weer heb ik mnder de drang om te gaan.
eigenwijs is ook wijs...

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 feb 2013 15:30

Ik verlang gewoon weer naar lekker lang doorfietsen na mijn werk of 's morgens vroeg zonder al te veel gedoe op de fiets springen. Gelukkig beginnen de dagen weer te lengen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 24 feb 2013 19:16

Ik ook. Als je kijjkt hoeveel tijd ik nu alleen al kwijt ben met het aan- en uittrekken van al mijn fietskleding!! :o

En dan heb ik het maar even niet over het verwijderen van de pekelzooi.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 24 feb 2013 20:43

robbebopper schreef:Ik ook. Als je kijjkt hoeveel tijd ik nu alleen al kwijt ben met het aan- en uittrekken van al mijn fietskleding!! :o

En dan heb ik het maar even niet over het verwijderen van de pekelzooi.
Zoooo herkenbaar. ;) :lol:

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 27 feb 2013 18:21

Ik wil graag via deze weg eenieder feliciteren; de winter is afgelopen en de lente breekt aan.

http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... =Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals PROFICIAT (en een fijn wegseizoen)!!!!! :D
Laatst gewijzigd door robbebopper op 11 mar 2013 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie