Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2009?

rubenio
Forum-lid

rubenio 29 aug 2009 19:05

Vandaag had ik samen met forumlid .Jeroen. a.k.a. de man van de 300 kilometers afgesproken om de mtb-route bij Apeldoorn te rijden. Helaas waren de weergoden ons niet goed gezind want we hadden allebei op onze tocht naar het startpunt (radio kootwijk) een aantal flinke buien gehad. Mijn vingers waren zo verkrampt dat ik na 10 minuten het ritsje van mijn camelbak nog niet dicht had gekregen :D Jeroen had zich wat beter gekleed op het slechte weer en ik kon een regenjackje van hem lenen:)

De route was in het begin aardig zanderig maar door de regen was het goed te doen. Gelukkig was jeroen er eerder geweest dus die navigeerde feilloos de hele route. Aan het einde van de route (zoals wij hem dan reden) waren ook nog wat steile klimmetjes waar ik me redelijk leeg gereden heb. De wind was inmiddels opgestoken in de voor mij verkeerde richting dus de terugtocht was wel behoorlijk zwaar. Kortom : leuke dag, gezellig met jeroen over fietsen gepraat en de route was ook top!

Hier een aantal foto's:

Mooie omgeving:
Afbeelding
Afbeelding

Cockpit:
Afbeelding

ff pauze:
Afbeelding

2 aardig verschillende fietsen:
Afbeelding

En een lekker scherpe foto van de zelfontspanner:D
Afbeelding

tati
Forum-lid

tati 30 aug 2009 12:09

Dat contrast in die laatste foto. De ene in een hoogzomer tenue en de andere vond het kennelijk toch frisjes :)
A bad day on the bike is better than a good day at work.

rubenio
Forum-lid

rubenio 30 aug 2009 12:29

[quote="tati"]Dat contrast in die laatste foto. De ene in een hoogzomer tenue en de andere vond het kennelijk toch frisjes :)[/quote]

Het was ook heel, heel frisjes. Althans in de ochtend met al die regen, in de middag toen de zon begon te schijnen was het weer goed te doen.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 30 aug 2009 12:40

Gisteren voor het eerst sinds mijn sleutelbeenbreuk, viereneenhalve week geleden, weer op de racefiets gezeten. Het ging een uurtje behoorlijk, maar daarna bleek dat mijn lichaam na een maandje niet intensief bewegen het niet meer nodig vond om voor meer dan een uurtje aan energie op te slaan. Een pijnlijke hongerklop, afzien op een rondje van 60 km. Afgezien van een vermoeide arm ging het met de breuk goed. Het was de rest van het lichaam wat niet heeft meegewerkt.

En het ziet er naar uit dat ik volgende week weer in Frankrijk kan fietsen; om mijn dramatische vakantie in de Dolomieten (gevallen dus op dag 2) te compenseren... En ik ga dit keer dalen als een DWEIL!!!

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 30 aug 2009 12:58

[quote="tati"]Dat contrast in die laatste foto. De ene in een hoogzomer tenue en de andere vond het kennelijk toch frisjes :)[/quote]

Om kwart over 7 sprong ik al op de fiets, dus toen was het wel frisjes. Maar ik ben gewoon een koukleum;)

@ rubenio, foto's zijn leuk geworden! Ik vond't voor herhaling vatbaar. Moeten we dan maar eens een 'scherpe' foto maken:D

edit:

Vandaag even los gefietst. Heen weg richting de posbank lekker achter een oude man op een brommertje gereden. Toen weer richting Velp, brug over richting Giesbeek. En weer naar Doetinchem. ;)

cornerman
Forum-lid

cornerman 01 sep 2009 13:47

Gisteren als afsluiting van de eerste werkdag na de vakantie voor het eerst in 2 weken weer op de fiets gestapt. Wat was het heerlijk weer om te fietsen!! Weinig wind, strak blauwe lucht met een langzaam ondergaande zon. Op het laatst koelde het wel behoorlijk af, maar daardoor voelde de warme douche heerlijk aan!

Rond kwart voor 7 vertrokken we (zoals gewoonlijk) vanuit Leeuwarden en gingen eerst richting Bergum, waar de brug over het kanaal de eerste tussensprint opleverde. Vanuit Bergum via Nijega en Opeinde naar Drachten, waar we op het industrieterrein op zoek waren naar de juiste weg. Vanaf Drachten via Opeinde en Oudega richting de Fonejachtbrug, wat tegenwoordig een pittig klimmetje is. Na deze brug via Warten en Wergea, waarna we rond kwart voor 9 via de Drachtsterbrug (alweer zo'n rotbrug) Leeuwarden weer inreden.

Ik kon merken dat ik al een tijdje niet had gefietst en dat we met minder mensen dan normaal waren (3 ipv 5/6) en ging op het laatste stuk behoorlijk kapot. Al met al na 62 km een gemiddelde van 31 op de teller zonder onderweg gestopt te zijn. Op onderstaand kaartje staat de route uitgetekend:

[img=http://img15.imageshack.us/img15/5082/r ... achten.jpg]
Riding Sensa Umbria Special White

globeskater
Forum-lid

globeskater 02 sep 2009 22:11

ik heb net even een lekker rondje gefietst.. de weersvoorspellingen voor de komende dagen waren zo slecht dat ik even de boel de boel heb gelaten en op mijn fiets ben gestapt.. de beentjes voelden goed na die 135km van zaterdag alleen stond er weer veel wind.. vandaag alleen gefietst dus niet die 10.000 man van de vuelta die je uit de wind kunnen houden maar er zelf tegen in..vanuit breda richting etten-leur en langzaam afgezakt België in.. schitterende route gefietst en uiteindelijk 84.7km op de teller met een gemiddelde van 25 en een niet al te hoge hartslag.. wat blijft het toch een mooie sport ;)
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 04 sep 2009 22:36

Zo, net even een voorproefje gekregen van wat ons in de herfst weer te wachten staat. Heel veel wind en heel veel regen. Ik was net na 18.00uur vertrokken en had gehoopt dat ik het toch wel grotendeels droog zou kunnen houden. Ik had het mis...:)

Hoewel ik liever in het zonnetje rij vind ik het als ik eerlijk ben stiekem best lekker om door slecht weer heen te rijden dus ik heb me toch wel vermaakt. Nu even opwarmen op de bank.

simen
Forum-lid

simen 06 sep 2009 00:39

Pfooh, stevige bries vandaag om nog eens te koppensnellen op de dammenroute.
Ben maar niet doorgereden naar Den Briel en bij Goedereede omgekeert.
Ondanks het lekkere zonnetje was de terugtocht door de wind heftig te noemen.
Zij is ook tegen

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 06 sep 2009 01:52

Vandaag een mooi rondje Texel met TheoV gereden. Niet voor de hoge gemiddeldes, maar gewoon gezellig het eiland verkennen. Geen heel groot eiland, maar toch zeker een mooi rondje te fietsen en op en top de kop van Noord Holland, zeker met het weer van vandaag.

Er stond flink wat wind en ook nog een klein buitje over ons heen gehad, maar het voordeel van dit weer is dat het wat rustiger was met andere fietsers...alleen waren er wat meer tijdrijders op het eiland dan normaal, alvast het parcours verkennen voor het NK :).

Leuke dag gehad zo, bedankt Theo!
Cervélo & Cannondale

mauricev
Forum-lid

mauricev 06 sep 2009 16:15

Vandaag op het wielerparcours van De Coureur in Maassluis 5 kwartier plus 3 rondjes gereden. Ik wou zien of ik een wedstrijd vol kon houden en dat lukt goed met een gemiddelde van 29,8 vond ik het een goeie prestatie van mezelf.

Plaats reactie