Vuelta Superlite
-
- Forum-lid
Ja? Prefereer jij typhus wielen??:)
- chassepatate
- Forum-lid
Als ze niet bevallen heb je altijd een goed excuus!
Ik heb ze gekocht en ze zien er super uit. Helaas geen tijd om ze nu te monteren, dus nog even afwachten hoe ze rijden. Nu vroeg ik me ineens af, wat voor binnenbanden hieer in moeten. Op de website van Vuelta geven ze aan dat het 622x13 velgen zijn. Weet iemand welke maten van zowel de binnen- als buitenband hierbij passen?
Meld je aan als plasmadonor, behoud bloedcellen, blijf in conditie, maar geef! - http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Race: Sensa Umbria 2011
Race: Sensa Umbria 2011
Zelfde als bij andere racebanden, binnenband is altijd iets van 700x18-25c (betekent: 28 inch geschikt voor buitenbanden van 18 tot 25mm breed) en buitenband 700x23c. Alleen opletten dat je ventiel lang genoeg is! 52mm ventiellengte gaat misschien net maar als je zeker wilt weten dat je pomp op het ventiel past zou ik 60mm nemen.
-
- Forum-lid
Vandaag eerste testrit gemaakt met de Vuelta's. Ze vallen super mee. En het uitzicht is eveneens super. Misschien wil ik in de toekomst nog wel een derde setje velgen bijkopen maar voorlopig ben ik zeer tevreden met mijn relatief goedkope aerovelgjes. Bedankt Embee!
Als binnenband heb ik latexbandjes van Michelin gemonteerd met een 60 mm ventiel. (dit is echt wel een minimum volgens mij, kotere ventielen gaan niet passen zonder ventielverlenger). Als buitenband de welgekende Schwalbe Ultremo R1 in de standaard kleur. Foto's volgen later in het Bianchi-topic.
Als binnenband heb ik latexbandjes van Michelin gemonteerd met een 60 mm ventiel. (dit is echt wel een minimum volgens mij, kotere ventielen gaan niet passen zonder ventielverlenger). Als buitenband de welgekende Schwalbe Ultremo R1 in de standaard kleur. Foto's volgen later in het Bianchi-topic.
ja, maarja... dat wegen racing 7 wielen ook zo ongeveer, bovendien is het een hoge aluminium velg, die zijn gewoon zwaarder.
voor het geld heb je natuurlijk veel looks voor relatief weinig geld, en als je toch geen wedstrijden rijd of er enkel op traint...
voor het geld heb je natuurlijk veel looks voor relatief weinig geld, en als je toch geen wedstrijden rijd of er enkel op traint...
mijn Flickr