Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

sjoerd5
Forum-lid

sjoerd5 24 jul 2008 09:23

Ik hoop dat menschov ook volgend jaar als kopman van rabobank de tour rijd.
Hij is echt goed, en heeft nu veel geleerd.
Hij heeft zich alleen opgeblazen op het eerste stuk.
Knap dat hij kon terug komen.
Maar dat hij op waarde geklopt is, is geen reet van waar.
Scepticus wrote: De makkelijkste weg is altijd de leukste.

eelcoz

eelcoz 24 jul 2008 12:05

Bij de Vlaamse avondetappe werd gisteren ook nog even gesproken over het feit dat Sastre niet vol doorreed tot op de finish en zo misschien wel 3 of 4 seconden verspeelde die nog belangrijk zouden kunnen zijn zaterdag. Dat verbaasde mij eerlijk gezegd ook een beetje. Het zou namelijk best eens secondenwerk kunnen worden.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 24 jul 2008 12:30

eelcoz schreef:Bij de Vlaamse avondetappe werd gisteren ook nog even gesproken over het feit dat Sastre niet vol doorreed tot op de finish en zo misschien wel 3 of 4 seconden verspeelde die nog belangrijk zouden kunnen zijn zaterdag. Dat verbaasde mij eerlijk gezegd ook een beetje. Het zou namelijk best eens secondenwerk kunnen worden.

Commentaar van één van de studiogasten was "om van het moment te genieten". Het onoverwinnelijke gevoel om als eerste op de l'Alpe d'Huez te staan.
Ben het hier wel mee eens en de Tour verlies je niet alleen in 1 rit.
What makes the boat go faster?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2008 12:38

Sjoerd5 schreef:Ik hoop dat menschov ook volgend jaar als kopman van rabobank de tour rijd.

Waarop dan wel ???Als je Sastre niet kan volgen, hoe heet dat dan?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 24 jul 2008 12:47

Marconi schreef:
Sjoerd5 schreef:Ik hoop dat menschov ook volgend jaar als kopman van rabobank de tour rijd.

Waarop dan wel ???Als je Sastre niet kan volgen, hoe heet dat dan?

Wat mij betreft is Menschov geen winnaarstype voor TdF. Mist net dat beetje scherpte. Ronde van Spanje is toch net wat minder om te winnen.
What makes the boat go faster?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 24 jul 2008 13:43

Ijzeren Briek schreef:Vandaag een bedenking in Tour2008 op de VRT: de broederliefde was waarschijnlijk iets te groot, anders laat je Andy naar Sastre rijden en hem op sleeptouw nemen.

Ik denk ook dat Andy er de benen voor had maar inderdaad zijn broer niet wilde achterlaten.
Eender wie de tour wint verdient het maar ik had het één van de broertjes wel meest gegund.

Als Sastre het nu redt, verdient hij het ook dubbel en dwars. Maar ik ben het met je eens dat Andy beter naar Sastre toe had kunnen springen. Ze wilden natuurlijk voorkomen dat Evans (al dan niet met hulp van iemand anders) aan zou sluiten bij een nieuwe aanval en zo de achterstand op Sastre beperkt zou kunnen houden, maar als Andy alleen was gegaan met een fikse jump had Evans hem toch niet kunnen of hoeven volgen. Ik kreeg een beetje het gevoel dat Riis zelf niet wist wie zijn kopman is en dat Fränk gisteren niet beter bleek te kunnen, waardoor CSC met veruit de sterkste ploeg uiteindelijk toch met lege handen komt te staan.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 24 jul 2008 13:46

Livio Livius schreef:
eelcoz schreef:Bij de Vlaamse avondetappe werd gisteren ook nog even gesproken over het feit dat Sastre niet vol doorreed tot op de finish en zo misschien wel 3 of 4 seconden verspeelde die nog belangrijk zouden kunnen zijn zaterdag. Dat verbaasde mij eerlijk gezegd ook een beetje. Het zou namelijk best eens secondenwerk kunnen worden.

Commentaar van één van de studiogasten was "om van het moment te genieten". Het onoverwinnelijke gevoel om als eerste op de l'Alpe d'Huez te staan.

Ik had de indruk dat Sastre aardig leeg was en niet veel harder had kunnen rijden. Ook voor die laatste meters ging hij al niet meer uit het zadel. Veel tijd zal het hem niet gekost hebben denk ik. Maar wat die zweverige idioot ervan maakte vond ik ridicuul, alsof je beter die 4 seconden kan genieten - het verliezen van de Tour op 2 seconden neem je jezelf de rest van je leven kwalijk..

lior63
Forum-lid

lior63 24 jul 2008 15:26

LVGH schreef:
Livio Livius schreef:

Ik had de indruk dat Sastre aardig leeg was en niet veel harder had kunnen rijden. Ook voor die laatste meters ging hij al niet meer uit het zadel. Veel tijd zal het hem niet gekost hebben denk ik. Maar wat die zweverige idioot ervan maakte vond ik ridicuul, alsof je beter die 4 seconden kan genieten - het verliezen van de Tour op 2 seconden neem je jezelf de rest van je leven kwalijk..

Inderdaad, vraag maar aan Fignon - 8 seconden.

Maar Sastre is Chiapucci niet die de tour verloor in de laatste tijdrit tegen Lemond.
Sastre is zeker niet kansloos, een lekke band, een val (Ulrich) en einde verhaal voor Evans en ik zou het CSC en Sastre gunnen, ze hebben het echt verdiend.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 jul 2008 15:34

Taktiek van CSC voor vandaag (Kohl moet wel meewerken):

Cancelara in groepje laten wegrijden, met 3 minuten voorsprong aan col van 2e categorie laten beginnen. Frank met bijvoorbeeld Valverde of zo iemand laten demareren op die zelfde col zodat ze vlak voor de top bij de rustig naar boven gefietste cancellare komen en dan volle bak naar de finish.

Als Evans ze terug pakt in de klim dan moet Sastre direct weer gaan.

't zal wel niet zo gebeuren..
Afbeelding

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 24 jul 2008 15:41

ericpeters schreef:Taktiek van CSC voor vandaag :

Tactiek van Evans
vandaag: Sastre volgen.
morgen: Sastre volgen.
zaterdag: stoempen.
Zondag: champagne drinken. lachen in de gele trui op het podium, hondje op de arm.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

tapie
Forum-lid

tapie 24 jul 2008 15:50

ericpeters schreef: Cancelara in groepje laten wegrijden, met 3 minuten voorsprong aan col van 2e categorie laten beginnen. Frank met bijvoorbeeld Valverde of zo iemand laten demareren op die zelfde col zodat ze vlak voor de top bij de rustig naar boven gefietste cancellare komen en dan volle bak naar de finish.

Wat mij betreft doet rabo ook zoiets, met flecha oid :p
En dan menchov volle bak om nog wat bij evans weg te komen, maar ben bang dat ze 'op safe' voor de 3e plek in het klassement zullen gaan...

korrel
Forum-lid

korrel 24 jul 2008 16:17

Tapie schreef:Wat mij betreft doet rabo ook zoiets, met flecha oid :p
En dan menchov volle bak om nog wat bij evans weg te komen, maar ben bang dat ze 'op safe' voor de 3e plek in het klassement zullen gaan...

Precies, mag tie wat mij betreft 10e worden in het klassement als het mislukt. Maar zullen sponsortechnisch wel voor de 3e plek gaan..... zonder rabo, geen fietsen, dus begrijp het wel...

Plaats reactie