Pagina 45 van 274
Geplaatst: 03 dec 2008 18:38
door 53x11
@ericpeters: alhoewel je HenkV quote is dit denk ik het antwoord op mijn vraag.
Dank!
Als het weer het een beetje toelaat zal ik het binnenkort eens testen op een bekend rondje met een stukje fietstunnel erin.
Nieuwe vraag meteen: Als ik van een route afwijk (stuk afsnijden), dan blijft de 705 me net zo lang tot het volgende waypoint sturen tot ik weer op m'n oude route fiets. (Letterlijk tot 2 meter voordat ik op m'n route terug was adviseerde hij me een U-turn te maken!)
Is er een manier om tijdens het fietsen waypoints 'over te slaan' en zo rechtstreeks naar een nieuw punt op de route gestuurd te worden?
Geplaatst: 03 dec 2008 19:08
door peterj
[quote="53x11"]Nog een vraagje:
Volgens mij kun je routes converteren naar koersen. Kan je een koers ook converteren naar een route??[/quote]
Ja dat kan met
http://www.gpsies.com/upload.do?uploadMode=convert
[img=http://img380.imageshack.us/img380/9540/gpsiesij6.jpg]
Geplaatst: 03 dec 2008 21:18
door henkv
Ze hebben me al een nieuwe cadanszender toegezonden vandaag... Dat geeft te denken. Schijnbaar een zeer normale opmerking gemaakt. Ik hoop niet dat ik een "cadansmeter doet 't niet meer" email nog 11 * moet herhalen voordat we 'n jaar verder zijn.
Maar even zonder spelen, kan iemand me een hint geven hoe ik tijdens de toch kan zien hoe lang ik al in een bepaalde zone heb gereden? Je geeft wel je zones op maar ik kan niets vinden om de zone totalen van de rit te displayen. Is toch vrij elementaire info dacht ik, maar schijnbaar ben ik weer eens te stom om het te vinden.
Geplaatst: 03 dec 2008 23:36
door ericpeters
[quote="Bakker"]
Ik bedoel zo'n grafiek dat je per KM het stijgingspercentage te zien krijgt. Ik ga garmin training center eens checken. Heb tot nu toe alleen maar sporttracks gebruikt. Daar kan je ook wel grafieken uit halen maar niet met stijgingsperc. per gereden KM.
[/quote]
Zoiets wordt me de hand gemaakt alleen maar omdat ze het niet zo naukeurig kunnen als de EDGE. Wil je het zelf zo maken (waarom?) dan maak in sporttracks de grafiek zo groot mogelijk en met de muis kun je in de grafiek om de km aankliken en zie je de hoogte op het punt wat je aanklikt. Door de hoogte van het vorige punt er van af te trekken weet je het hoogte verschil en dat hoef je maar op het aantal afgelegde meters te delen en je hebt je gemiddelde hellingspercentage.
Dit herhalen tot boven en in Excel een grafiekje van maken. (als je computer uit 1988 is mag je ook Lotus gebruiken maar dat zal wel niet
)
@53x11: Ik zal wel op de verkeerde quote link hebben geklikt.
Geplaatst: 05 dec 2008 18:37
door henkv
Nadat ik de kadanscensor open (zonder batterijkapje) op m'n buro had liggen en dagelijks met 'n batterijtje heb geprobeerd of ie 't weer deed... is ie net opeens weer tot leven gekomen....
Dan weet ik wel wat er aan de hand is: dat ding is niet gemaakt om mee door de regen te fietsen! Op die dag hield ie er tijdens de rit opeens mee op. Hij is van binnen schijnbaar nat geworden, storing in z'n electrisch circuitje en au revoir! Ik ga d'r echt geen boterhamzakje omheen binden hoor... rommelwerk...
Geplaatst: 05 dec 2008 23:28
door sanderb9
Haha, ik moet toch een beetje lachen om al dat gemopper.
:d
:p
Ik rijd er ook continue mee door natte omstandigheden (regen/sneeuw/ijzel) en heb er gelukkig geen last van.
Maar.......wat niet is, kan nog komen.... :rolleye:
Geplaatst: 06 dec 2008 00:16
door ericpeters
[quote="HenkV"]Nadat ik de kadanscensor open (zonder batterijkapje) op m'n buro had liggen en dagelijks met 'n batterijtje heb geprobeerd of ie 't weer deed... is ie net opeens weer tot leven gekomen....
Dan weet ik wel wat er aan de hand is: dat ding is niet gemaakt om mee door de regen te fietsen! Op die dag hield ie er tijdens de rit opeens mee op. Hij is van binnen schijnbaar nat geworden, storing in z'n electrisch circuitje en au revoir! Ik ga d'r echt geen boterhamzakje omheen binden hoor... rommelwerk...[/quote]
Henk, je moet de afdichting van het batterijvakje eens nakijken of misschien heb je ergens anders een gaatje of een scherutje in je kadanssensor zitten. Het ding moet echt waterdicht zijn hoor, is namelijk ook geschikt voor MTB en die worden vaak genoeg met de hogedruk afgespoten.
Geplaatst: 09 dec 2008 19:35
door peterj
[quote="Bakker"]
Afgelopen weekend een .crs gereden maar als je een stuk weg 2 x moet rijden zou het op onbekend terrein wel eens onduidelijk kunnen zijn welke kant dat je op moet rijden. Iemand ideeën ?[/quote]
Helemaal niet moeilijk, tijdens het rijden 1x op de mode knop drukken er komt een grote rode pijl in beeld die je de weg wijst.
Geplaatst: 09 dec 2008 19:37
door roeieber
Ben van plan een 705 te gaan kopen, nu ben ik dit forum door aan het nemen (36 pagina's!!!) en er wordt veel gesproken over de verschillende kaarten TOPO/CN, maar welke kaart heb je nu waarvoor nodig? Topo alleen om routes te maken/te draaien op de achtergrond, CN om daadwerkelijk te navigeren?
Ik wil met de Edge op de pc gemaakte/gedownloade routes fietsen, routes die ik al gefietst heb nafietsen met een kaart op de achtergrond. Welke kaart heb ik dan het meest aan? TOPO of CN.
De routes maken kan met websites routetoaster etc.
Als ik een route nafiets en de weg wordt omgeleid, hoe gaat de edge daar dan mee om?