Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 04 mei 2014 20:13

Jeroengerrits schreef:Wou 'm graag laten zien :-)

De drop is niet veel dieper dan mijn vorige fiets, maar ik was al van plan om het iets minder te maken.
Door je stuur hoger te zetten?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 04 mei 2014 20:20

Dan krijg je wel een hele lading spacers onder je stuurnok. Ik denk dat je frame wat te klein voor je is. Je had beter een 60 in een andere model van Sensa kunnen nemen.

Arko74
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Arko74 05 mei 2014 21:18

Na jaren stil te hebben gezeten, heb ik recent een fraaie rode Sensa Trentino (met Ultegra 6800 11 speed) bij de lokale FM besteld. Zag er goed uit, ik ben er netjes geholpen, ook helemaal nagemeten en heb er een korte proefrit kunnen maken met het winkelmodel. Ik kan dus niet wachten om te weer lekker te gaan toeren!

Veel verstand van technische zaken heb ik niet, dus uit interesse lid geworden van dit forum en het laatste blad van Fiets gekocht. Daarin werd zowaar "mijn" fiets getest. Hierbij was de beoordeling degelijk , maar kwam de Sensa er net wat minder vanaf dan de overige fietsen. Met name was er toch wel wat kritiek op het comfort, werd oa de suggestie geopperd dat een dunnere zadelpen dit al zou verbeteren, zie http://www.sensabikes.com/Test%20report ... 2014-1.pdf

Wellicht moet ik de fiets maar eens afwachten en lekker kilometers gaan maken. De FM heeft bij aanschaf al aangegeven dat het zadel kan worden omgeruild als dit niet helemaal bevalt. Maar zijn er toch al wat tips van mede-sensa eigenaren, die zaken aan hun Trentino hebben veranderd om het comfort wat te verbeteren? Ga ik verschil merken met andere wielen/banden (nu Supra RA Pro, Schwalbe Lugano 23mm)? Kan er überhaupt een andere diameter zadelpen in een frame worden gemonteerd, etc?
Het gaat mij dus niet zozeer om het laagste gewicht of hoogste snelheid, het competitieve is er inmiddels een klein beetje vanaf bij mij. ;)
"Fietsen is mijn medicijn."

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mei 2014 08:51

De wielen zijn best prima, zijn gewoon goede velgen die op vrij standaard naven ingespaakt zijn. Als je wat wilt vervangen dan zou ik de banden vervangen, daar is veruit de meeste winst te behalen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

skimons
Forum-lid

skimons 06 mei 2014 11:25

Zadelpen kun je niet zonder trucs vervangen voor een dunnere en is niet aan te raden +1 voor andere banden, probeer eens 25mm die kun je ook wat zachter zetten voor meer comfort. Persoonlijk zou ik weinig waarde hechten aan subjectieve oordelen zoals comfort uit een test. Het gaat erom hoe jij erop zit

Arko74
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Arko74 06 mei 2014 19:45

@ amclassic-fan en skimons: Dank voor jullie antwoorden! Een makkelijke en betaalbare tip, hier ga ik mee aan de slag. Zal tzt mijn persoonlijke ervaringen terugkoppelen.
"Fietsen is mijn medicijn."

Rickjeh1
Forum-lid

Rickjeh1 09 mei 2014 16:10

Helaas voor jullie, sensa weer wat minder exclusief.

zojuist bevestiging gegeven op aankoop van een Sensa Gulia Matt custom(ultegra met rc 58 matt wielen)

4 weken levertijd, maar ik zal tzt een foto posten!

mart56
Forum-lid

mart56 11 mei 2014 14:10

Helemaal happy met mijn eerste full carbon fiets. Mijn vrouw heeft er geen probleem mee dat ik er in dit geval een 2e liefje bij heb ;) . Weinig gewijzigd aan de Sensa Giulia Supremo. Alleen een wat comfortabeler stuurlintje, twee bidonhouders en de carbon pedalen als toevoeging aan de ultegra 6800 11-speed . En dit alles onder de € 2850. Natuurlijk is het best veel geld maar in vergelijking met de "gevestigde namen" is het een koopje.

Afbeelding

Afbeelding

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 11 mei 2014 15:52

mart56 schreef:Helemaal happy met mijn eerste full carbon fiets. Mijn vrouw heeft er geen probleem mee dat ik er in dit geval een 2e liefje bij heb ;) . Weinig gewijzigd aan de Sensa Giulia Supremo. Alleen een wat comfortabeler stuurlintje, twee bidonhouders en de carbon pedalen als toevoeging aan de ultegra 6800 11-speed . En dit alles onder de € 2850. Natuurlijk is het best veel geld maar in vergelijking met de "gevestigde namen" is het een koopje.

Afbeelding

Afbeelding

Welke frame maat heb je :?:
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

mart56
Forum-lid

mart56 11 mei 2014 23:57

De framemaat is 58cm

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 12 mei 2014 08:22

mart56 schreef:Helemaal happy met mijn eerste full carbon fiets. Mijn vrouw heeft er geen probleem mee dat ik er in dit geval een 2e liefje bij heb ;) . Weinig gewijzigd aan de Sensa Giulia Supremo. Alleen een wat comfortabeler stuurlintje, twee bidonhouders en de carbon pedalen als toevoeging aan de ultegra 6800 11-speed . En dit alles onder de € 2850. Natuurlijk is het best veel geld maar in vergelijking met de "gevestigde namen" is het een koopje.
voor maar € 2849? ;)

mooie fiets hoor, gefeliciteerd!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 12 mei 2014 11:04

Voor dat geld had je ook een matte Giulia met Dura Ace gehad, oef, ik had het wel geweten haha.

Plaats reactie