Lightweights
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Nieuw prototype van Lightweight gepresenteerd op Eurobike 2007.
Chalange 700, naam verwijst naar het gewicht 790 gram voor de set.
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08/E ... 010040.JPG]
Chalange 700, naam verwijst naar het gewicht 790 gram voor de set.
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08/E ... 010040.JPG]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Hierbij een foto van de Lightweight clincher
Standard C
[img=http://idata.over-blog.com/0/02/72/10/e ... CF7948.JPG]
Standard C
[img=http://idata.over-blog.com/0/02/72/10/e ... CF7948.JPG]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
lancev7 schreef:op light-bikes.de schreef iemand een reactie dat de prijs 2900 euro zou zijn. het is allebei veel. over de prijzen en levertermijn weet ik niets. alleen dat ze kwamen. eind van de week weet ik wellicht meer.
Klopt niet. 2.900 euro is de nieuwe prijs (vanaf heden, na sluitingstijd van Eurobike dus) van Lightweight Standard Generation III; 3.400 euro zal de prijs van de Lighweight C (clinchers) zijn. Voor het eerst sinds lang heeft CarbonSports dus een prijsverhoging doorgevoerd; ook andere wielenmerken (oa. Zipp) zal dit doen.
Levertermijnen: Standards worden op 6 maand geschat, clincher is pas ten vroegste van maart 2008 beschikbaar.
Ik zet later wat foto's hiervan online.
![Afbeelding](http://img235.imageshack.us/img235/9675/lwclincher1xr0.jpg)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
TiesT schreef:SpEric schreef:mooi zo die zwarte spaken ..
Pas op Eric, Toen ik laatst melde dat ik logoloze Lightweights met zwarte spaken mooi vond werd ik hier nog van de tafel geveegd:p
sorry, maar die roestbruine spaken, dat is toch niks.. als ik een wiel van 35 terug opgraaf, heb ik dezelfde kleur spaken...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik heb in het verleden meerdere malen lightweights met een watervaste stift of lak van zwarte spaken voorzien, ziet er inderdaad mooier uit.
Wat betreft het nooit verhogen van de prijzen. De Versie standaard D&O (nooit door carbonsports gemaakt) was kwalitatief duidelijk beter en sterker. Carbonsports heeft het produktieproces versnelt wat een vergelijkbaar (maar iets minder betrouwbaar wiel) opleverde en heeft zo de prijs gelijk kunnen houden. Versie 2 werd maar iets duurder (niet veel) en nu worden ze dus veel duurder.
Persoonlijk vindt ik de prijs voor privégebruik aardig over the top zeker als je ziet dat Lightweight het voordeel dat ze hadden ten opzichte van de concurrentie inmiddels aardig is verdwenen en als bijv. Reynolds een bijna gelijkwaardig wiel levert voor minder dan 50% van de prijs van een lightweight standaard....... (en ook nog eens stukken beter remt).
Wat betreft het nooit verhogen van de prijzen. De Versie standaard D&O (nooit door carbonsports gemaakt) was kwalitatief duidelijk beter en sterker. Carbonsports heeft het produktieproces versnelt wat een vergelijkbaar (maar iets minder betrouwbaar wiel) opleverde en heeft zo de prijs gelijk kunnen houden. Versie 2 werd maar iets duurder (niet veel) en nu worden ze dus veel duurder.
Persoonlijk vindt ik de prijs voor privégebruik aardig over the top zeker als je ziet dat Lightweight het voordeel dat ze hadden ten opzichte van de concurrentie inmiddels aardig is verdwenen en als bijv. Reynolds een bijna gelijkwaardig wiel levert voor minder dan 50% van de prijs van een lightweight standaard....... (en ook nog eens stukken beter remt).