Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Droomfiets

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 10 jan 2006 03:58

Tja, Walser... Legendarisch merk maar ik vind het er persoonlijk toch voor geen meter uitzien met zo'n laag zadel en nog lager stuur...

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 10 jan 2006 17:29

Ik vraag me af hoe ze dat flikken. Ik bedoel er zijn eisen gesteld aan het bracket. Deze mag niet lager dan een bepaalde hoogte.Je kan dan wel het stuur ontzettend laag maken. Maar geen renner die dan in die houding past.
Zou aerodynamisch wel heel intressant zijn het bracket erg te verlagen. Zo wordt het forntale opp. an sich niet kleiner. Maar je gaat wel dichter naar de grond. wat de luchtstrommen veel gunstiger maakt. alleen door de bochten zou je heel erg moeten oppassen dat je niet te vroeg aanzet.
Iemand een idee hoe ze dat met het bracket doen?
PS: dat brengt me op een idee: Zou het voor een criterium renner niet erg gunstig zijn een hoog bracket aan te schaffen. Dan zou je eerder aan kunnen zetten vanuit een bocht.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 jan 2006 17:46

Ik ben nog niet zo zeker dat er geen enkele renner met deze positie kan rijden. Zie de foto's van Leipheimer en Arndt hierboven; die komen al mooi in de buurt!
Denk je trouwens dat het BB op die Walser lager zit? Ziet er toch zo niet uit.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 10 jan 2006 21:03

Interessant item jongens, die Walser. Ik kende deze fiets nog niet.
@ coulthard: als een bracket dat dichter bij de grond zit inderdaad veel aerodynamisch voordeel levert, dan zouden de frame fabricanten dit toch meer toepassen? In het wielrennen zijn er wellicht beperkingen i.v.m. de vorm van het frame (diamant) maar in de triathlon wedstrijden zouden er dan toch meer fietsen met een (zeer) laag bracket opduiken?
Stel dat je een fiets maakt met het laagst mogelijke bracket, dan heb je veel aerodynamisch voordeel. Je verliest tijd doordat je (veel) later terug aan kan zetten. Weegt dit verlies, gemiddeld genomen, weg tegen de tijdwinst door een betere aerodynamica? 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 11 jan 2006 09:43

Echte criterium frames (worden tegenwoordig zeer weinig gemaakt) hebben ook een relatief hoog braquet.
En wat die walser betreft.. zeer strakke bike natuurlijk
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 jan 2006 14:35

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 11 Januari 2006

Echte criterium frames (worden tegenwoordig zeer weinig gemaakt) hebben ook een relatief hoog braquet.
En wat die walser betreft.. zeer strakke bike natuurlijk


Wat zijn jullie in Nederland toch altijd met criteriums bezig, valt me steeds op. In België zijn dit wedstrijdjes als tussendoortjes, die nauwelijks enig sportief aanzien hebben en heel vaak doorgestoken kaart zijn.
Oplossing voor die Walser; een vriend van me zegt dat ie van  Oenone Wood moet zijn.
    
   
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

stefan
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 11 jan 2006 15:00

Wat zijn jullie in Nederland toch altijd met criteriums bezig, valt me steeds op. In België zijn dit wedstrijdjes als tussendoortjes, die nauwelijks enig sportief aanzien hebben en heel vaak doorgestoken kaart zijn.

Omdat we in Nederland niet beter hebben. Hier moeten wij altijd zn rondje rond de kerk rijden. Behalve de 'klassiekers' al zijn die parkoersen vaak ook niet je van het. Het is daarom ook dat er zoveel Nederlanders in België wedstrijden gaan rijden. Buiten het feit dat er in Nederland veel minder wedstrijden zijn in Nederland, vind ik ook dat de parkoersen in België veel fijner zijn. En dit komt vooral door de compleet andere infrastructuur. Die lange, brede wegen in Nederland hebben wij bijna niet. En zeker niet in de buurt van een dorp/stad.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 jan 2006 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 11 Januari 2006

Omdat we in Nederland niet beter hebben. Hier moeten wij altijd zn rondje rond de kerk rijden. Behalve de 'klassiekers' al zijn die parkoersen vaak ook niet je van het. Het is daarom ook dat er zoveel Nederlanders in België wedstrijden gaan rijden. Buiten het feit dat er in Nederland veel minder wedstrijden zijn in Nederland, vind ik ook dat de parkoersen in België veel fijner zijn. En dit komt vooral door de compleet andere infrastructuur. Die lange, brede wegen in Nederland hebben wij bijna niet. En zeker niet in de buurt van een dorp/stad.


Damn... kijk eens hier: http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=11963(is Kuiper, die ook op dit forum actief is)
Ik krijg de rillingen over m'n rug als ik zie op wat een kl***-parcours die jongens moeten koersen. Als dat koersen is?  Mochten koersen in België allemaal zo zijn, dan hang ik m'n fiets aan de haak... euhm... nee, doe ik gewoon geen competitie meer. Dit lijkt niet leuk.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 13 jan 2006 22:20

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Januari 2006
Damn... kijk eens hier: http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=11963
(is Kuiper, die ook op dit forum actief is)Ik krijg de rillingen over m'n rug als ik zie op wat een kl***-parcours die jongens moeten koersen. Als dat koersen is? Mochten koersen in België allemaal zo zijn, dan hang ik m'n fiets aan de haak... euhm... nee, doe ik gewoon geen competitie meer. Dit lijkt niet leuk.
Ja, dat soort races worden hier in Nederland het meeste gehouden! Gewoon door dorpen rondjes rijden. Ook voor de Elite-renners, die rijden iets van 100 kilometer lang steeds dezelfde rondjes.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 13 jan 2006 22:21

Nou, de meeste criteriums gaan over wel iets bredere wegen dan die in die foto, maar zoiets als dit is het vaak wel ja. Ik houd er zelf ook helemaal niet van, koers dan ook regelmatig in Belgie, verder veel klassiekers in Noord-Brabant.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2006 23:14

Er zijn mooie criteriums in buitengebied met een rondje van een paar km maar de meeste crit's zijn kleine rondjes met heel veel bochten. Het ergste wat ik heb mee gemaakt qua aantal bochten is een rondje van 1100 meter met 11 bochten erin . Het maakt het wel selectief, want je moet zo vaak aanzetten en remmen. En diegene die niet goed kunnen sturen zijn zo eraf gereden.
Zijn er hier mensen die dit jaar in Amstelveen criterium hebben gereden? Dat was niet gezond met al die drempels in de bochten enzo..
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie