Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 jul 2012 21:30

Volgens mij heeft rabo toch bijna ieder jaar wel een etappe in de tour!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2012 21:32

Met een mazzeltje van een vd buitenlanders. Niet echt aansprekende etappes/overwinningen. Die ventoux heb ik nog steeds mijn twijfels bij ...
Less is bore

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 jul 2012 21:33

winnen = winnen

eelcoz

eelcoz 08 jul 2012 21:35

daniel1975 schreef:Wat er aan de hand is met alle rabo's zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar het is echt wel heel triest gesteld met het NL wielrennen. Zou die rabo ploeg nu echt nooit eens heel goed in de spiegel kijken? Wat gaat er toch telkens mis?
Ik zou me maar vast voorbereiden op een grote bak stront....
japiecarbon schreef:Volgens mij heeft rabo toch bijna ieder jaar wel een etappe in de tour!
Dat is ook wel het minste dat je mag verwachten met zo'n budget.

simen
Forum-lid

simen 08 jul 2012 21:47

Ach,hoeveel grote namen zijn er afgelopen week niet door de mangel gehaald.
Valverde ,Kittel,Freire,Sanchez,Gilbert,enz.enz.
Allemaal supertalenten die van alles en nog wat hebben gewonnen.
Ook zij komen er niet door,zelfs niet voor een ritzege.
Het is toch een kwestie van blijven vechten.
Jurgen vd Broeck gaf er vandaag een mooi voorbeeld van hoe om te gaan met tegenslag.
Iedere renner moet vaak toch eerst veel tegenslag overwinnen voordat het eens meezit.
Daar zijn genoeg voorbeelden van.

Wel een schitterende etappe gezien.
Daar gaat het mij veel meer om.
Laatst gewijzigd door simen op 08 jul 2012 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zij is ook tegen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 jul 2012 21:48

litespeed schreef:
timo2.0 schreef:
havana schreef:Wat ik vreemd vind is dat hij het goede niveau dat hij na zijn breuk alweer haalde in de Tour of California, nu bij lange na niet kon halen.
Volgens mij was hij tot de val van afgelopen vrijdag prima bezig: knappe proloog en bij de twee sprints bergop finishte hij bij de eerst tien terwijl hij nooit zo explosief was.
Dit dus.

@havana: Het palmares van Gesink laat tal van goede resultaten zien waar geen enkele NL'se renner op dit moment aan kan tippen. Dus 'resultaten die keer op keer slecht zijn' herken ik totaal niet. Welbeschouwd heeft hij tussen alle valpartijen in de grote rondes de afgelopen jaren iedere keer weer heel snel van zich doen spreken met mooie resultaten. Hij is misschien wel de meest constante factor van alle renners die we hebben.
Slechte resultaten in de Tour, bedoel ik uiteraard. Maar ik ben het verder helemaal met je eens.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 jul 2012 21:53

havana schreef:Slechte resultaten in de Tour, bedoel ik uiteraard.
Hij werd nog 5e in 2010. Knechtend...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2012 21:55

Misschien mentaal niet opgewassen tegen de leidende rol? Er zijn meer superknechten in de sport die geen kopman willen of kunnen zijn of het niet meer konden waarmaken.
Less is bore

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 jul 2012 22:00

daniel1975 schreef:Wat er aan de hand is met alle rabo's zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar het is echt wel heel triest gesteld met het NL wielrennen. Zou die rabo ploeg nu echt nooit eens heel goed in de spiegel kijken? Wat gaat er toch telkens mis?
Ik zie het wat minder dramatisch, maar moet bekennen dat mijn enthousiasme sinds dit jaar ook wat minder is geworden tav de kans op mooie overwinningen van NL'se renners. We zijn vooral erg breed geworden, maar daarmee in mindere mate kanshebber voor een overwinning. En ik zou het ook los zien van de Rabo-ploeg. Er zijn nog meer NL'se ploegen en NL'se renners bij andere ploegen.

simen
Forum-lid

simen 08 jul 2012 22:51

De Rabo's missen een klootzak die van nature de baas is en dat afdwingt met prestaties.
(De jongens die dat in zich hebben zijn hoogstwaarschijnlijk al vanwege hun karakter weggeselecteerd voor ze uit kunnen groeien tot topper)
Niet de leukste rol,zeker in Nederland ben je dan snel een tiran, maar om de boel echt op scherp te zetten is dat wel nodig.Het is tenslotte oorlog.
Type Hinault, Armstrong.
Zit er zo iemand tussen dan zul je eens zien hoe hij de anderen meesleept en opjaagt tot grootse dingen.
Want ze hebben het wel in zich daar ben ik zeker van.
Zij is ook tegen

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 08 jul 2012 23:09

40 plus Jens Voigt is mijn favoriet !
What makes the boat go faster?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 jul 2012 23:17

Het is trouwens opvallend dat alle kritiek zich pagina na pagina richt op de raboploeg. Laten we wel wezen, er rijden nu nog vijf Nederlanders in een raboshirt rond maar die elf Nederlanders in een ander shirt kunnen het ook niet waarmaken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie