Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 09 nov 2013 23:51

Ernie C. schreef:
sillah75 schreef:Conti zou toch van ciocc zijn , maar bottom bracket en vork staan sannino in...
Misschien is hij van een renner die niet tevreden was over de Conti's. Gewoon Conti decals en kleurschema en niemand die het ziet, dat gebeurde toen wel vaker.

Ja bedankt , het moet idd zoiets zijn, gebeurde tot voor een paar jaar in het veldrijden ook nog...Dus zou het toch een sannino zijn :D ga hem in ieder geval niet herspuiten lak is nog goed of zou ik hem toch herspuiten ? Gaat natuurlijk wat kosten+ decals...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 nov 2013 01:10

Foto's helpen wel om te bepalen wat voor frame het is.

Als je niks met het merk hebt is overspuiten natuurlijk zonde als het niet nodig is.

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 10 nov 2013 03:05

Gastheerg schreef:Foto's helpen wel om te bepalen wat voor frame het is.

Als je niks met het merk hebt is overspuiten natuurlijk zonde als het niet nodig is.

Ja als het echt een sannino is , ben ik misschien toch verplicht om hem te laten schitteren in het rood... :)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 nov 2013 07:25

Gastheerg schreef:Foto's helpen wel om te bepalen wat voor frame het is.
sillah75 schreef:Hier is ie dan : mijn Sannino :)
Heb hem van een oude wielermechanicien van de ploeg Mini flat ( deze traden blijkbaar als co sponsor van ADR in de tour op)
http://www.cyclopaedia.nl/wiki/ADR-Mini-Flat-Enerday
Blijkbaar werden deze conti bestickerd , het is alleszins een superlicht frame :mrgreen:
Denk de originele lak te behouden , heb hier nog een super record groep liggen waarmee ik hem ga opbouwen
Op de site van IR staat Conti by Giocc ?
Frame behoorde toe aan Frank Van Impe vader van Kevin en broer van Lucien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 nov 2013 11:05

sillah75 schreef:
Gastheerg schreef:Foto's helpen wel om te bepalen wat voor frame het is.

Als je niks met het merk hebt is overspuiten natuurlijk zonde als het niet nodig is.

Ja als het echt een sannino is , ben ik misschien toch verplicht om hem te laten schitteren in het rood... :)
Ik ben geen expert maar de graveringen in het bracket en de vorm zien er authentiek uit.

Overspuiten in Sannino kleuren is altijd een optie maar ook een originele teamfiets heeft ook zo zijn charmes. Ik vind het verhaal dat hij van ADR Mini Flat afkomt wel vreemd omdat die op Merckx fietsen reden en ADR in het jaar ervoor op MBK en daarna op Bottecchia. De andere Mini Flat teams (eind jaren 70, begin jaren 80) reden op Colnago. Begin jaren 90 was er ook nog een Mini Flat team maar volgens mij bestond Sannino toen niet meer.
Misschien dat die mecanicien ook bij andere teams heeft gewerkt (Conti Clement?) en zich vergist.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 nov 2013 14:02

Het is een 100% Sannino. Alleen nokje voor kaderplaatje is voor de re-paint toegevoegd. Ook de kabeloogjes op de bovenbuis is mee geprutst. Sannino deed drie nokjes zoals de meeste en Conti heeft jaren twee nokjes gedaan. Het feit dat er twee nokjes zitten - en dus is aangepast - heeft er alle schijn van dat deze combi niet een vergissing is.

Edit: sommige PC's waar ik gebruik van maak komen bepaalde foto's niet door :oops:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 nov 2013 14:40

Er zitten zelf ook 3 nokjes op (moeilijk te zien vanwege de witte achtergrond).

En met de vergissing bedoel ik de hier genoemde mecanicien:
sillah75 schreef:Hier is ie dan : mijn Sannino :)
Heb hem van een oude wielermechanicien van de ploeg Mini flat ( deze traden blijkbaar als co sponsor van ADR in de tour op)
Omdat ADR Mini Flat op Merckx reed.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 nov 2013 14:57

Ernie C. schreef:Er zitten zelf ook 3 nokjes op (moeilijk te zien vanwege de witte achtergrond).
Zit nu op een beter scherm en zie het nu ook. .

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 10 nov 2013 19:20

Ernie C. schreef:
sillah75 schreef:
Gastheerg schreef:Foto's helpen wel om te bepalen wat voor frame het is.

Als je niks met het merk hebt is overspuiten natuurlijk zonde als het niet nodig is.

Ja als het echt een sannino is , ben ik misschien toch verplicht om hem te laten schitteren in het rood... :)
Ik ben geen expert maar de graveringen in het bracket en de vorm zien er authentiek uit.

Overspuiten in Sannino kleuren is altijd een optie maar ook een originele teamfiets heeft ook zo zijn charmes. Ik vind het verhaal dat hij van ADR Mini Flat afkomt wel vreemd omdat die op Merckx fietsen reden en ADR in het jaar ervoor op MBK en daarna op Bottecchia. De andere Mini Flat teams (eind jaren 70, begin jaren 80) reden op Colnago. Begin jaren 90 was er ook nog een Mini Flat team maar volgens mij bestond Sannino toen niet meer.
Misschien dat die mecanicien ook bij andere teams heeft gewerkt (Conti Clement?) en zich vergist.

Heb dat ook achteraf gezien dat die met Merckx reden. Zoals je zegt waarschijnlijk slaat hij periodes door elkaar misschien door de leeftijd :) . Maar hij is wel degelijk mecanicien geweest bij Mini Flat . Heb het frame eens gewogen (op de keukenweegschaal 1954gr en vork 693gr.
Ik zou hem wel origineel kunnen houden , maar voor mij "vloekt" dat een Sannino met conti stickers . Jij zou toch ook geen Bianchi stickers op jouw Colnago willen hé :D
Laatst gewijzigd door sillah75 op 10 nov 2013 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

EsF
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2013 09:25

EsF 10 nov 2013 19:25

timo2.0 schreef:Heb je een betere foto van het plaatje?

De karabiniers-wielrijders van het Belgische leger werden Zwarte Duivels genoemd (vanwege hun uniformen)

Ik zal deze week wat betere foto's maken van het frame, details en het plaatje. Thnx alvast voor de info! Ik ben erg benieuwd wat voor frame het is.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 nov 2013 20:23

sillah75 schreef:Ik zou hem wel origineel kunnen houden , maar voor mij "vloekt" dat een Sannino met conti stickers . Jij zou toch ook geen Bianchi stickers op jouw Colnago willen hé :D
Dat is niet helemaal waar. De Gios Torino Super Record is door Freddy Maertens en nog een paar Flandria rijders gebruikt. Werden in de Flandria kleuren gespoten maar de Gt in vork en brackethuis stonden er gewoon. Voor zo'n frame - mits origineel en in mijn maat - heb ik wel serieus geld over :mrgreen:

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 10 nov 2013 20:36

Gastheerg schreef:
sillah75 schreef:Ik zou hem wel origineel kunnen houden , maar voor mij "vloekt" dat een Sannino met conti stickers . Jij zou toch ook geen Bianchi stickers op jouw Colnago willen hé :D
Dat is niet helemaal waar. De Gios Torino Super Record is door Freddy Maertens en nog een paar Flandria rijders gebruikt. Werden in de Flandria kleuren gespoten maar de Gt in vork en brackethuis stonden er gewoon. Voor zo'n frame - mits origineel en in mijn maat - heb ik wel serieus geld over :mrgreen:

Wat is niet helemaal waar ? Voor mij vloekt dat wel :)
Zou jij hem origineel houden of herspuiten en wat zou het beste qua waarde ?

Uw (witte) Gios is toch ook herspoten? Eerlijk gezegd vind ik de kleuren ook niet zo mooi ...
Laatst gewijzigd door sillah75 op 11 nov 2013 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie