Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2011 18:26

kxlight schreef:
stokie schreef:maar hij heeft het dan niet gestolen.. de rest van de favorieten maken er maar een saaie koers van. Vandaag was weer een laffe etappe.
Helemaal eens. En de toppers lieten het inderdaad afweten. Durven ze niet, kunnen ze niet, of is de boel wat genivelleerd?!
Ik heb me aardig lopen verbazen over de taaiheid van Voeckler maar ook over het alleen maar counteren van Evans. Waarom gaat die vent nou niet eens zelf? Als je zo een gat dicht weet te rijden dan moet je toch ook kunnen wegrijden. Verbazing over de onmacht van de gebroeders Schleck om een significant gat te slaan. En maar wachten en loeren tot het allerlaatste moment. Het is in iedergeval ook duidelijk dat Contador niet op zijn best best is.

Vandaag op het Plateau de Beille een mooie overwinning voor Vanendert die van de impotentie van de toppers gebruik wist te maken.

Opvallend ook de buitelingen van Voigt. Wat mij opviel dat hij na zijn eerste val een nieuw achterwiel kreeg en het leek mij dat deze een alu velg had terwijl er een carbon wiel in had gezeten. In de bocht waarin hij onderuit ging zou dat zeker hebben kunnen meespelen omdat een alu velg met de remblokjes voor een carbon velg compleet anders remt dan de oorspronkelijke staat.

Ondanks het mooie parcours ging de etappe als een nachtkaars uit. Van mij mag die Voeckler winnen, gestolen heeft hij het dan niet....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jul 2011 18:36

Proficiat aan Jelle Vanendert.

Na de pech voor de ploeg in het begin van deze tour kan het nu voor Omega Pharma - Lotto niet meer stuk.
3 Ritzeges
Groene trui
Bolletjes trui.
En er komen nog 7 ritten.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 16 jul 2011 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 jul 2011 18:37

Het is niet aan Evans! Als ze hem bergop er niet afrijden, dan wint hij met de tijdrit. Als hij nu zelf zou gaan, loopt hij enkel risico. Enige reden zou zijn om wat tijd op Voeckler te pakken. Maar wat dat betreft is het nog vroeg. Dat kan in de Alpen ook nog.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2011 18:41

litespeed schreef:Het is niet aan Evans! Als ze hem bergop er niet afrijden, dan wint hij met de tijdrit. Als hij nu zelf zou gaan, loopt hij enkel risico. Enige reden zou zijn om wat tijd op Voeckler te pakken. Maar wat dat betreft is het nog vroeg. Dat kan in de Alpen ook nog.
Ik moet het allemaal nog maar gaan zien. De Alpen worden inderderdaad nog loodzwaar en we zullen zien hoe het er dan uitziet maar ik ben er vooralsnog nog niet van overtuigd dat Evans het wel even gaat doen in de tijdrit na 3 weken.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 jul 2011 18:47

Niet eventjes doen natuurlijk. Maar deze stand van het AK en met zijn CV qua tijdrijden, heeft hij weinig te vrezen van de Schleckjes en Contador.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 16 jul 2011 18:54

litespeed schreef:Niet eventjes doen natuurlijk. Maar deze stand van het AK en met zijn CV qua tijdrijden, heeft hij weinig te vrezen van de Schleckjes en Contador.
Het zou mij niets verbazen als Contador nog wat hersteld richting de alpen en daar misschien (hopelijk) wel actief in de aanval gaat. En met Contador gaat Evans het een stuk moeilijker krijgen in de tijdrit.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 jul 2011 18:58

oldandslow schreef:Vreemd, de 2e val van Voigt. De Cauwer had het erover dat zijn achterwiel blokkeerde, maar volgens mij schoof zijn voorwiel als eerste onderuit. Te lang de voorrem vastgehouden? Het was een herhaling van afgelopen week, toen die Engelsman twee keer in de fout ging. Hebben ze zo weinig grip of wat is dat?
Ik hoorde bij vacansoleil dat ze van alle onderdelen het meeste de remblokken wisselden, dan gebruiken ze in ieder geval geen swisstop yellow maar een of ander zachte kurksoort die bij hitte (ik spreek uit ervaring) smeltverschijnselen vertoont en dan aan de velg kleeft. Daarna kan de rem onregelmatig gaan reageren. Het kan ook zijn dat hij gewoon een slecht doseerbare voorrem gebruikt.
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 jul 2011 19:11

Zou wel eens een mooie herstelrit voor Contador zijn, schleckies waren zeker niet zo sterk als op Luz Ardiden en in de Alpen kan Contador toeslaan verwacht die Spanjaard terug!

Evans moet niks, en wacht net als de schleckies op zijn kans. Ik vermoed dat het in de afsluitende tijdrit tussen Evans en Contador zal gaan.

Die paar spelde prikken van de schleckies viel btw ook erg tegen, 500 meter hard rijden is te weinig om voeckler uit het geel te rijden, dat kan ie wel aan!
Laatst gewijzigd door csteenbe op 16 jul 2011 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 16 jul 2011 19:11

Ik mag het niet zeggen, maar doe het lekker toch :geek: Zouden ze Voeckler ook goed onderzoeken op stimulerende middeltjes?
Hij kan ineens wel heel veel en kijkt zo holletjes uit zijn ogen.
Bikers are not alone

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 jul 2011 19:18

Frank was niet goed en Andy wilde hem niet lossen. Of dat verstandig was, is te betwijfelen nu Contador wat zwakker lijkt. In de Alpen zal Andy moeten kiezen, want hij moet nog heel wat goedmaken. Met name op Evans.

Contador schrijf ik ook zeker nog niet af.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 jul 2011 19:31

Het probleem van elke tour is dat er 8 etappes zijn waar het klassement overhoop kan worden gegooid. Uiteindelijk gebeurt dat maar in 2 of 3 etappes. Maar we zitten wel altijd voor de buis want wie weet gaan ze vandaag wel in de aanval. Wielrennen is vooral wachten, sparen, voorzichtig aftasten, kijken, loeren, meespringen maar niet rijden, voorzichtig aanvalletje, weer wachten. En ga zo maar door. De tour is lang en is nog lang niet gedaan. Nog geen vuurwerk van de toppers gezien maar dat gaat zeker nog komen.

Ik zit de Alpen etappes weer gewoon voor de buis. Het moet een keer gebeuren en dan wil ik het zien. Als renner moet je geduld hebben maar als kijker ook. Elke dag een nieuw hoogtepunt, dan kan gewoon niet. Dat zou iedereen toch moeten begrijpen. En we kunnen nu wel schrijven dat de aanvallen vandaag leken op elkaar doodgooien met een watje, maar we weten natuurlijk wel beter.
Live fast; die young. mijn blog

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 jul 2011 19:41

Andy Schleck schreef:Slotklim niet veeleisend genoeg.
Mwah, beetje zwakke uitspraak. Als de Plateau de Beille al niet veeleisend genoeg is...? Misschien eens meer dan 10 seconden de pedalen geselen zonder om te kijken?

Gesloten