Ik heb 1,50 geboden,meer is die me niet waardJaap Telder schreef:Heel erg nep:
http://link.marktplaats.nl/m1120317231
Durft er ook nog bij te zeggen dat het om een echte gaat en niet om een chinarello: pure bewuste oplichting!
....Pinarello dogma 65.1 think 2 . Nette dogma met full carbon racestuur, carbon campagnolo groep , most wielen . Maat,57,5 let op dit is geen chinarello maar een originele....
Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)
-
- Forum-lid
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid HC
Waarschijnlijk een forumlid die hier meeleest want de advertentie is inmiddels verwijderd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Plaatje voor Jaap's collectie.
Wel een super city bike zo...
Wel een super city bike zo...
- Jaap Telder
- Forum-lid
Nep:
het witte gedeelte op de schuine onderbuis loopt niet schuin naar beneden maar recht evenwijdig aan de letters: is fout en kenmerk van een nepperd.
Mis ook de chainprotector. Frame wordt standaard afgeleverd met blanke beschermfolie op de liggende achtervork. Grote spacer met "Pinarello" klopt in detail niet.
Toch maar voor €2750,-
Maar ik (houd me van de domme) heb hem gekocht van iemand die zei dat het echte was......let maar op.
http://link.marktplaats.nl/m1128831603
het witte gedeelte op de schuine onderbuis loopt niet schuin naar beneden maar recht evenwijdig aan de letters: is fout en kenmerk van een nepperd.
Mis ook de chainprotector. Frame wordt standaard afgeleverd met blanke beschermfolie op de liggende achtervork. Grote spacer met "Pinarello" klopt in detail niet.
Toch maar voor €2750,-
Maar ik (houd me van de domme) heb hem gekocht van iemand die zei dat het echte was......let maar op.
-
- Forum-lid
Citaat uit de bovengenoemde advertentie:
"Fiets is nooit meegevallen"
De fiets viel dus tegen...
"Fiets is nooit meegevallen"
De fiets viel dus tegen...
-
- Forum-lid
Ik blader graag rond op Marktplaats naar fietskleding en toebehoren. De laatste tijd kom ik steeds vaker allerlei Aliexpress troep tegen die als the real thing verkocht wordt op Marktplaats.
In de meeste gevallen gaat het om helmen en dan de Kask Protone in het bijzonder. Deze helmen, die nieuw €235 kosten, worden vaak voor prijzen tussen de €50 en €100 aangeboden. Als je je gezond verstand gebruikt zou je dan al argwanend moeten zijn, maar aangezien ze steeds vaker opduiken ben ik bang dat veel mensen er toch in trappen.
Om mensen wat op weg te helpen probeer ik op een rijtje te zetten hoe je een nepperd kunt herkennen, zodat mensen er hopelijk zo min mogelijk in trappen. Het is vervelend als je een Chinese replica koopt, terwijl je een degelijk product verwacht - zeker bij een veiligheidsproduct als een helm. Bovendien worden deze nepperds vaak met echt lijkende Kask-doos verkocht; dat maakt het nog misleidender.
Ik heb met een aantal afbeeldingen proberen aan te tonen waar je een replica aan kunt herkennen. Uiteraard is dit niet alles en zullen er ongetwijfeld meer identieke replica's zijn, maar ik denk dat je hiermee 75% eruit kunt pikken:
Hoewel je jezelf af kunt vragen of je überhaupt een tweedehands helm wilt hebben, blijft het belangrijkste advies: als je twijfelt doe het niet. En ook hier geldt uiteraard: als het te mooi om waar te zijn is, dan zal dat ook wel.
Vul dit topic vooral aan. Ik deel dit met als doel om bedriegers op de tweedehands markt tegen te gaan.
In de meeste gevallen gaat het om helmen en dan de Kask Protone in het bijzonder. Deze helmen, die nieuw €235 kosten, worden vaak voor prijzen tussen de €50 en €100 aangeboden. Als je je gezond verstand gebruikt zou je dan al argwanend moeten zijn, maar aangezien ze steeds vaker opduiken ben ik bang dat veel mensen er toch in trappen.
Om mensen wat op weg te helpen probeer ik op een rijtje te zetten hoe je een nepperd kunt herkennen, zodat mensen er hopelijk zo min mogelijk in trappen. Het is vervelend als je een Chinese replica koopt, terwijl je een degelijk product verwacht - zeker bij een veiligheidsproduct als een helm. Bovendien worden deze nepperds vaak met echt lijkende Kask-doos verkocht; dat maakt het nog misleidender.
Ik heb met een aantal afbeeldingen proberen aan te tonen waar je een replica aan kunt herkennen. Uiteraard is dit niet alles en zullen er ongetwijfeld meer identieke replica's zijn, maar ik denk dat je hiermee 75% eruit kunt pikken:
Hoewel je jezelf af kunt vragen of je überhaupt een tweedehands helm wilt hebben, blijft het belangrijkste advies: als je twijfelt doe het niet. En ook hier geldt uiteraard: als het te mooi om waar te zijn is, dan zal dat ook wel.
Vul dit topic vooral aan. Ik deel dit met als doel om bedriegers op de tweedehands markt tegen te gaan.
-
- Forum-lid
Even naar de achterbrug kijken was al genoeg om te zien dat het een namaak is. Die plug waar de achterderailleurkabel uitkomt, klopt niet met een echteJaap Telder schreef:Nep:
Toch maar voor €2750,-
Bert uit Oldenzaal (Marktplaats gegevens) heeft het zekere voor het onzekere genomen en en de advertentie terug getrokken of de advertentie is door Marktplaats verwijderd.! Het grote imitatietopic begint effect te hebben.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Jaap Telder
- Forum-lid
De verkoper liet mij weten dat hij zogenaamd ook bedonderd was, wat ik al voorspelde...Orlok schreef:Bert uit Oldenzaal (Marktplaats gegevens) heeft het zekere voor het onzekere genomen en en de advertentie terug getrokken of de advertentie is door Marktplaats verwijderd.! Het grote imitatietopic begint effect te hebben.
Maar wie gelooft dát, even een dure Pinarello kopen zonder aankoopbon, garantiebewijs, registratiekaart/framenummer, etc.