zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?
Ik trek als het echt hard regent trouwens 3/4 broek aan.
En overschoenen die idd op je blote been plakken. (of icm gaiters als je weet dat je uren in stromende regen gaat fietsen)
Dat kleine stukje bloot heb je niet echt last van de kou (ik niet iig) en minder kans dat het in je sokken gaat lopen.
Waterdichte sokken heb ik paar ritjes geprobeerd maar werkt naar mijn idee niet echt, water loopt er uiteindelijk in en dan zit je te soppen in die sokken. (die van zichzelf al niet heel lekker zitten door waterdicht materiaal)
Dan liever sokken die nat zijn.
Oversokken icm overschoenen als het echt koud is hou je het ook wel warm mee dan.
Ik zoek eigenlijk nog schoenen die waterdicht zijn van onder voor racefiets.
Voor gravelbike heb ik mtb nortwave schoenen) maar die zijn erg hoog en daardoor fiets je toch wat minder lekker.
Northwave heeft de Flash schoenen maar die hebben wel ventilatie gaten onderop als ik foto's zo bekijk.
En overschoenen die idd op je blote been plakken. (of icm gaiters als je weet dat je uren in stromende regen gaat fietsen)
Dat kleine stukje bloot heb je niet echt last van de kou (ik niet iig) en minder kans dat het in je sokken gaat lopen.
Waterdichte sokken heb ik paar ritjes geprobeerd maar werkt naar mijn idee niet echt, water loopt er uiteindelijk in en dan zit je te soppen in die sokken. (die van zichzelf al niet heel lekker zitten door waterdicht materiaal)
Dan liever sokken die nat zijn.
Oversokken icm overschoenen als het echt koud is hou je het ook wel warm mee dan.
Ik zoek eigenlijk nog schoenen die waterdicht zijn van onder voor racefiets.
Voor gravelbike heb ik mtb nortwave schoenen) maar die zijn erg hoog en daardoor fiets je toch wat minder lekker.
Northwave heeft de Flash schoenen maar die hebben wel ventilatie gaten onderop als ik foto's zo bekijk.
Hahaha je blijft wel een karakter bikkel. Maar in dit seizoen moet je die snelheden die je met mooi weer fietst gewoon loslaten. Eigenlijk moet je helemaal niet meer op je snelheid letten tijdens het woon werksen. Want dat frustreert alleen maar. De lucht is dikker, je bent zelf veel “dikker” gekleed wat behalve je spierstelsel belemmerd ook nog eens voor meer luchtweerstand zorgt. Je rolweerstand verandert eigenlijk niet maar je fiets automatisch iets voorzichtiger. Waar je bij droog een bocht met 25 km/h pakt doe je het nu met 20 km/h (ter illustratie) alleen dit gegeven kan zomaar tot 2 km/h gemiddeld schelen op een identieke rit in droge omstandigheden. De buitentemperatuur is ondertussen ook flink lager waardoor je extra energie gebruikt om jezelf warm te houden. Deze energie kun je niet meer voor extra kracht voor je spieren gebruiken. In dit seizoen moet je gewoon oppassen dat jezelf niet leeg fietst op de woon werk ritten want dan ga je jezelf uitputten en staat het fietsen op een gegeven moment je ook tegen. Over het waterdicht verhaal had ik al het een en ander op Strava geschreven. Nat worden is niet erg, koud worden wel. Daar moet je de kleding op inrichten. En ik flikker elke dag gewoon alles in de wasmachine en daarna in de wasdroger. Op al mag dit niet volgens het kleding voorschrift. Schijt aan. Want de kleding kan het best hebben. Enige nadeel is dat emblemen en teksten wat vervagen. Maar de kleding zelf kan er prima tegen na honderden was en droogbeurten is mijn ervaring
Spatborden zijn inderdaad zo essentieel nu.
Ik heb het ook jaren uitgesteld, maar door onze tweede auto te verkopen, fiets ik nu toch een stuk meer in de regen. Het blijft er niet uitzien vind ik, maar wat een verschil. 90% minder vuil en spray.
Ik heb het ook jaren uitgesteld, maar door onze tweede auto te verkopen, fiets ik nu toch een stuk meer in de regen. Het blijft er niet uitzien vind ik, maar wat een verschil. 90% minder vuil en spray.
Blog: 8 jan 2019 - 8 jan 2020: 10000!
Zo, vandaag reed ik mijn 10,000e kilometer, _precies 1 jaar geleden, stapte ik op de fiets.
Totaal niet wetend of ik dat plan wel zou volhouden
Hoe toevallig, dat ik vandaag ook echt aankwam op mijn werk op kilometer nummer 10000
Het was een leuk en wat zwaar begin, maar het volhouden ging goed, en na de winter werd het alleen maar makkelijker natuurlijk.
Het is leuk om wat highlights te bekijken, vanaf toen ik startte met 0 km.
Zo heb ik bijv. de fiets mee op vakantie genomen, en totaal in het afgelopen jaar in 4 landen gefietst.
Nederland, Belgie, Duitsland en de USA. Mijn MTB is zelfs in het casino geweest in Vegas , haha.
Leuke feitjes van 2019:
- De eerste maand volgehouden
- In maand 3 mijn eerste langere toch gefietst, 220km. 2 weken erna Veenendaal-Veenendaal
- 2 KOMS genoteerd
- Een artikel in het blad Fiets
- BRM 600 met regen en windkracht 8 gedaan, halverwege het jaar
- 10,000km gehaald in 1 jaar
- Hele gave single tracks gedaan in de USA
- Een hoop online fietsvrienden erbij gekregen
- Vaker met mijn MTB vrienden single tracks gedaan, en nu niet met mijn tong op grond, zoals in het begin
Voor dit jaar heb ik verder geen doelen. Ik wil wel wat BRM's doen, en misschien nog een fiets vakantie, ik moet het nog even bekijken.
Qua kilometers heb ik geen doel. Ik zie wel hoe dat loopt. Ik wil niet meer gaan fietsen voor een hoger kilometertotaal, als ik daar geen zin in heb.
Daarbij wil ik ook niet teveel van huis zijn.
Ik kijk er wel naar uit nog wat gave lange tochten te gaan doen in de weekenden. Wellicht ook wat van jullie te ontmoeten.
@DDX: Wij zouden nog steeds es fietsen Even iets inplannen nog.
Zo, vandaag reed ik mijn 10,000e kilometer, _precies 1 jaar geleden, stapte ik op de fiets.
Totaal niet wetend of ik dat plan wel zou volhouden
Hoe toevallig, dat ik vandaag ook echt aankwam op mijn werk op kilometer nummer 10000
Het was een leuk en wat zwaar begin, maar het volhouden ging goed, en na de winter werd het alleen maar makkelijker natuurlijk.
Het is leuk om wat highlights te bekijken, vanaf toen ik startte met 0 km.
Zo heb ik bijv. de fiets mee op vakantie genomen, en totaal in het afgelopen jaar in 4 landen gefietst.
Nederland, Belgie, Duitsland en de USA. Mijn MTB is zelfs in het casino geweest in Vegas , haha.
Leuke feitjes van 2019:
- De eerste maand volgehouden
- In maand 3 mijn eerste langere toch gefietst, 220km. 2 weken erna Veenendaal-Veenendaal
- 2 KOMS genoteerd
- Een artikel in het blad Fiets
- BRM 600 met regen en windkracht 8 gedaan, halverwege het jaar
- 10,000km gehaald in 1 jaar
- Hele gave single tracks gedaan in de USA
- Een hoop online fietsvrienden erbij gekregen
- Vaker met mijn MTB vrienden single tracks gedaan, en nu niet met mijn tong op grond, zoals in het begin
Voor dit jaar heb ik verder geen doelen. Ik wil wel wat BRM's doen, en misschien nog een fiets vakantie, ik moet het nog even bekijken.
Qua kilometers heb ik geen doel. Ik zie wel hoe dat loopt. Ik wil niet meer gaan fietsen voor een hoger kilometertotaal, als ik daar geen zin in heb.
Daarbij wil ik ook niet teveel van huis zijn.
Ik kijk er wel naar uit nog wat gave lange tochten te gaan doen in de weekenden. Wellicht ook wat van jullie te ontmoeten.
@DDX: Wij zouden nog steeds es fietsen Even iets inplannen nog.
Laatst gewijzigd door blurg op 09 jan 2020 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk een prachtig eerste jaar zo, toch? Ik ben benieuwd naar je volgende "1 april grap". Zoals je toen aankondigde er mee te stoppen
Bevallen de TT extensions je?
Bevallen de TT extensions je?
Ik lees al sinds het begin mee en heb volgens mij nog niet eerder gereageerd in jouw topic, maar ik vind het super wat je gedaan hebt in het eerste jaar. Dat getuigt sowieso van doorzettingsvermogen, zeker met die ritjes door de sneeuw die je hebt gemaakt, volgens mij al in je eerste maand.
Je hebt volgens mij echt een prachtig jaar gehad, en top dat je al direct 10.000 kilometer op de teller hebt gezet! Dat doen de meesten je niet na.
Nu maar op naar de volgende 10.000 kilometer! Met een paar randonneurstochten (die ik overigens dit jaar ook voor het eerst eens wil proberen) kom je al een heel eind
In ieder geval weer een mooi fietsjaar gewenst!
Ik volg je nu ook op Strava
Je hebt volgens mij echt een prachtig jaar gehad, en top dat je al direct 10.000 kilometer op de teller hebt gezet! Dat doen de meesten je niet na.
Nu maar op naar de volgende 10.000 kilometer! Met een paar randonneurstochten (die ik overigens dit jaar ook voor het eerst eens wil proberen) kom je al een heel eind
In ieder geval weer een mooi fietsjaar gewenst!
Ik volg je nu ook op Strava
Blog: Even geen fietsplezier
Het kan niet allemaal leuk en goed blijven gaan, dat is met alles zo.
En zo ook nu.
Helaas, net een bericht van de rijwielspecialist gehad. Ik had mijn Colnago gebracht, omdat ik aan wat dingen niet toe kwam en ik een BRM voor de deur heb, of eigenlijk had, komende zaterdag.
Ik wilde de fiets volledig laten servicen, het carbon gekraak wat er nog steeds was en de wielen weer laten richten, dat was nog niet goed, ondanks dat ik het had laten doen.
Dan kon ie er weer lekker tegenaan, en was ie sowieso er helemaal klaar voor, komende zaterdag. Ik had een BRM 200 op de planning en heel veel zin in!
Maar net kwam er een vervelend telefoontje. Er zit een gat in de achterbrug, en het achterwiel heeft een lelijke splinter. Advies was om er nu niet meer mee te gaan fietsen.
Ze konden het wel weer monteren en eventueel dan met een ander leenwiel erin, maar ze waren er wel duidelijk in, je kan er beter niet meer mee fietsen, om erger te voorkomen.
Er gingen allerlei gedachten door mij heen hoe ik de fiets nog klaar kan krijgen, maar dat gaat gewoon niet lukken. Wiel is nog wel te regelen, maar het frame moet opgestuurd worden en alles gedeomnteerd en later weer gemonteerd.
Hnngggg#$!@##!#!$%!#@%!@#!#!!
Potverdeurie. Precies voor die BRM. Ik heb het nieuws net vernomen en baal enorm.
ik denk dat ik ook alweet hoe het komt. sprintte een keer de Hollandse brug op en toen liep mijn band volledig tegen mijn vork aan. Ik had het wiel er niet goed in gezet en hij was los gekomen en scheef komen te zitten. Dat is dus een dure grap geweest, blijkt dan achteraf. Dat je zo snel een gat in het carbon krijgt sta ik wel van te kijken.
Er komen kennelijk aardig wat krachten op te staan die daar wel voor zorgen, precies bij een sprint de brug op, tsja. Wellicht als met die krachten het wiel scheef komt en tegen de achterbrug aan loopt, dat je er een gat in schuurt.
Voor zaterdag moet ik de handdoek in de ring gooien voor wat betreft de racer. En nog erger, mijn geliefde Colnago ben ik een paar weken kwijt.
Misschien op de ATB de BRM doen,
Groet,
Een treurige Blurg.
Het kan niet allemaal leuk en goed blijven gaan, dat is met alles zo.
En zo ook nu.
Helaas, net een bericht van de rijwielspecialist gehad. Ik had mijn Colnago gebracht, omdat ik aan wat dingen niet toe kwam en ik een BRM voor de deur heb, of eigenlijk had, komende zaterdag.
Ik wilde de fiets volledig laten servicen, het carbon gekraak wat er nog steeds was en de wielen weer laten richten, dat was nog niet goed, ondanks dat ik het had laten doen.
Dan kon ie er weer lekker tegenaan, en was ie sowieso er helemaal klaar voor, komende zaterdag. Ik had een BRM 200 op de planning en heel veel zin in!
Maar net kwam er een vervelend telefoontje. Er zit een gat in de achterbrug, en het achterwiel heeft een lelijke splinter. Advies was om er nu niet meer mee te gaan fietsen.
Ze konden het wel weer monteren en eventueel dan met een ander leenwiel erin, maar ze waren er wel duidelijk in, je kan er beter niet meer mee fietsen, om erger te voorkomen.
Er gingen allerlei gedachten door mij heen hoe ik de fiets nog klaar kan krijgen, maar dat gaat gewoon niet lukken. Wiel is nog wel te regelen, maar het frame moet opgestuurd worden en alles gedeomnteerd en later weer gemonteerd.
Hnngggg#$!@##!#!$%!#@%!@#!#!!
Potverdeurie. Precies voor die BRM. Ik heb het nieuws net vernomen en baal enorm.
ik denk dat ik ook alweet hoe het komt. sprintte een keer de Hollandse brug op en toen liep mijn band volledig tegen mijn vork aan. Ik had het wiel er niet goed in gezet en hij was los gekomen en scheef komen te zitten. Dat is dus een dure grap geweest, blijkt dan achteraf. Dat je zo snel een gat in het carbon krijgt sta ik wel van te kijken.
Er komen kennelijk aardig wat krachten op te staan die daar wel voor zorgen, precies bij een sprint de brug op, tsja. Wellicht als met die krachten het wiel scheef komt en tegen de achterbrug aan loopt, dat je er een gat in schuurt.
Voor zaterdag moet ik de handdoek in de ring gooien voor wat betreft de racer. En nog erger, mijn geliefde Colnago ben ik een paar weken kwijt.
Misschien op de ATB de BRM doen,
Groet,
Een treurige Blurg.
Laatst gewijzigd door blurg op 03 feb 2020 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ATB pakken, zet er desnoods een paar snelle bandjes op (32 mm profielloos) ligstuurtje van de racer er op en gaan met die banaan
Ja, zat ik ook te bedenken idd, Even wat andere banden erop.
en ligstuurtje is op een ATB dan wel nodig ja, want die houding gaat wel tegen staan. Heb ik ook meteen een alternatief voor die 2 weken woon-werk.
Heb net de foto's binnen:
en ligstuurtje is op een ATB dan wel nodig ja, want die houding gaat wel tegen staan. Heb ik ook meteen een alternatief voor die 2 weken woon-werk.
Heb net de foto's binnen:
Laatst gewijzigd door blurg op 03 feb 2020 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe lang heb je dan mee doorgereden, toen je het wiel scheef trapte in de sprint ?blurg schreef: ↑03 feb 2020 15:46 Blog: Even geen fietsplezier
ik denk dat ik ook alweet hoe het komt. sprintte een keer de Hollandse brug op en toen liep mijn band volledig tegen mijn vork aan. Ik had het wiel er niet goed in gezet en hij was los gekomen en scheef komen te zitten. Dat is dus een dure grap geweest, blijkt dan achteraf. Dat je zo snel een gat in het carbon krijgt sta ik wel van te kijken.
Er komen kennelijk aardig wat krachten op te staan die daar wel voor zorgen, precies bij een sprint de brug op, tsja. Wellicht als met die krachten het wiel scheef komt en tegen de achterbrug aan loopt, dat je er een gat in
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Ja echt heel kort, want het liep volledig aan, dus ja, dat merk je meteen, zeker als je omhoog moet fietsen. Ik weet nog dat het naar rubber stonk, de belettering was direkt van de band af. Ik leid eruit af dat het zelfs dan alleen het rubber was wat tegen de achterbrug kwam.
@Tukker: Wat heeft de somformule hier mee van doen? Ik snap m niet?
@Tukker: Wat heeft de somformule hier mee van doen? Ik snap m niet?