Garmin Edge 830
Daar heb je ook een goed punt.
Ik heb ook een horloge van Garmin.
Ik heb het idee dat die gps-ontvanger wel iets beter/sterker is. Wat ik niet zou verwachten.
Ik heb ook een horloge van Garmin.
Ik heb het idee dat die gps-ontvanger wel iets beter/sterker is. Wat ik niet zou verwachten.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Zelf geen ervaring met Garmin, maar wordt de snelheid dan niet gecorrigeerd zodra het gps signaal minder gestoord is? Bij mijn Polar is dit het geval.
Je bent bv. aan ongeveer 30km/h onderweg, maar gps signaal is gestoord door bomen, waardoor slecht 25 wordt getoond op het display. Even verder geen of minder bomen en dan gaat display tijdelijk naar hogere snelheid om te compenseren.
AVS is op die manier m.i. wel correct. Mijn AVS is in Polarflow of in Strava trouwens, op 100 meter, na steeds gelijk.
Volgens mij ervaring niet?
Het viel mij des te meer op de laatste keer, kilometerslang langs een vaart gereden (met dichte bebossing). Bij de oldskool kilometerteller van m'n kameraad steevast dezelfde snelheid op zijn display (28-29km/u iirc). Bij mij zakte de Garmin naar 21-22km/u, no where far tegen die 30km/u. Heb deze achteraf ook niet zien corrigeren op Garmin of Strava.
Was niet de eerste keer dat het mij opviel.
Nuja, ik weet wel dat er wel eens afwijking kan opzitten bij dichte bebossing, viel deze keer gewoon hard op. Nuja, ANT+ sensor onderweg van AliExpress. Zal wel opgelost zijn daarmee.
Het viel mij des te meer op de laatste keer, kilometerslang langs een vaart gereden (met dichte bebossing). Bij de oldskool kilometerteller van m'n kameraad steevast dezelfde snelheid op zijn display (28-29km/u iirc). Bij mij zakte de Garmin naar 21-22km/u, no where far tegen die 30km/u. Heb deze achteraf ook niet zien corrigeren op Garmin of Strava.
Nuja, ik weet wel dat er wel eens afwijking kan opzitten bij dichte bebossing, viel deze keer gewoon hard op. Nuja, ANT+ sensor onderweg van AliExpress. Zal wel opgelost zijn daarmee.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
-
- Forum-lid
exact dit heb ik ook, de Garmin "herberekend" niet. regelmatig op strava te zien dat ik maar liefst 5km/u heb gereden op een rechte/horizontale weg waarna een open gebied komt en ik spontaan 30 rij . nog te lui geweest om een speedsensor manueel in te stellen om te zien of dit soelaas biedt.Stancke schreef: ↑02 nov 2020 20:49 Volgens mij ervaring niet?
Afgelopen maandag Leersum en Amerongen op de mtb gefietst met horloge en Edge aan.
Op 45km gaf de Edge bijna 1km minder aan. Vind dat best veel.
Ga dat eens melden bij Garmin.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Met wielsensor en beide op dezelfde wielomtrek ingesteld of beide enkel op het GPS signaal met eventueel verschillende GPS modus als 'smart' of elke seconde een sample?
1. Markeer in Strava de gewenste segmenten met ster.
2. Synchroniseer je Garmin Edge 830
3. Stel op je Edge 830 in dat de segmenten weergegeven worden:
Activity profiles > kies juiste profiel > Veeg de schuifregelaar "segments" naar rechts (schuifregelaar wordt groen); de regelaar "segments" zit boven "ClimbPro".
Nu zou het moeten werken