Marianne Vos !
Ik denk dat het meer is omdat ze er van uit gaan dat ze Vos de komende 10 jaar die prijs nog wel een keer of 5 zullen kunnen geven. Zwemmers maken alleen kans in Olympische jaren en hebben vaak een wat kortere carrière.
M.i. kan Kromowidjojo niet in de schaduw staan van Vos als het gaat om dominantie in de tak van sport die ze beoefenen.
M.i. kan Kromowidjojo niet in de schaduw staan van Vos als het gaat om dominantie in de tak van sport die ze beoefenen.
Campagnolo Ultra Dork
Kromowidjojo is een terechte sportvrouw van het jaar. Maar dat zou ik ook vans Marianne Vos gevonden hebben. Wat dat betreft verwoorde de winnares het goed; ze hadden er beide moeten staan! Het zijn beide echte kampioenen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heerlijk zo'n discussie, ...doe ik graag aan mee. Kromowidjojo is de terechte sportvrouw van het jaar!
Zeer zeker, maar dat heeft niets met de uitslag van de verkiezing te maken. Zwemmen is 'mondialer' dan wielrennen...... Dat wel!daniel1975 schreef:Zwemmen is sexier dan wielrennen......
Da's niet helemaal waar, volgend jaar is er een WK zwemmen en als 'Kromo' daar weer 2, of misschien wel 3, gouden plakken weghaalt, zal Vos weer dezelfde resultatenlijst als dit jaar uit de hoge hoed moeten toveren om met haar te kunnen concurreren. En het jaar erna, 2014, da's een winter-olympisch jaar. En je weet hoe het gaat met schaatsers tov wielrenners....Ernie C. schreef:Ik denk dat het meer is omdat ze er van uit gaan dat ze Vos de komende 10 jaar die prijs nog wel een keer of 5 zullen kunnen geven. Zwemmers maken alleen kans in Olympische jaren en hebben vaak een wat kortere carrière.
Dat kan je ook in haar nadeel uitleggen: in het land der blinden is éénoog koning. Kromo wint van de zienden!Ernie C. schreef: M.i. kan Kromowidjojo niet in de schaduw staan van Vos als het gaat om dominantie in de tak van sport die ze beoefenen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tennisser, wat moet Vos nog meer winnen om wel sportvrouw van het jaar te worden?
Wk weg+veld, Giro Donne, OS2012, ontelbare dagwedstrijden + etappes..... Volgens mij kun je niet meer winnen als sporter.
Wk weg+veld, Giro Donne, OS2012, ontelbare dagwedstrijden + etappes..... Volgens mij kun je niet meer winnen als sporter.
Less is bore
Moeilijke keuze: appels en peren. Wat mij betreft had het niets uitgemaakt wie er zou winnen maar zoals in de sport kan er maar eentje op de hoogste trede staan.
Marianne is danwel niet de sportvropuw 2013 geworden maar het is en blijft een geweldige en unieke sportvrouw.
Marianne is danwel niet de sportvropuw 2013 geworden maar het is en blijft een geweldige en unieke sportvrouw.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Klopt. Vorlgens mij bedoelt tennisser dat haar "concurrenten" vooral minder moeten winnen, wil Vos een kans maken.daniel1975 schreef:Tennisser, wat moet Vos nog meer winnen om wel sportvrouw van het jaar te worden?
Terechte uitslag? Ik denk het wel, vooral doordat "Kromo" goud weet te winnen op de belangrijkste zwemnummers. Daar staat dan weer tegenover dat Vos met wielrennen maar 1 kans op goud had, en dat ze ook nog eens Wereldkampioen is, dus ook de close finish is terecht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Deze 2 fantastisch goede sportvrouwen verdienden beiden die titel Sportvrouw van het jaar. Kromo won 2x goud en 1x zilver op de Olympische Spelen en dat zal wel zwaar hebben meegeteld. Wij mogen dus wel trots zijn op zulke kanjers.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Beiden hebben een enorme Olympische prestatie geleverd. Echter Ranomi heeft gepiekt op de OS terwijl Vos het hele jaar er heeft gestaan. Ranomi nam na de OS vrijaf... terwijl Vos in de winter WK veld won, in het voorjaar de Giro Donne, in de zomer de OS en in de herfst het WK in Valkenburg. Het constante hoge niveau (en de daarbij horende gedrevenheid) zou wat mij betreft dan de doorslag hebben moeten geven...
-
- Forum-lid HC
Ik heb zo een vermoeden dat jullie er meer van wakker liggen dan zeizelf!
Grappig, dit wilde ik precies gaan antwoorden, totdat ik jouw bericht zag. Vos kan namelijk niet méér winnen, want ze heeft 'alles' al gewonnen. Toch kan ze nog wel sportvrouw van het jaar worden (ze is het immers al twee keer geweest), maar dan onder de genoemde voorwaarde.53x11 schreef:Klopt. Volgens mij bedoelt tennisser dat haar "concurrenten" vooral minder moeten winnen, wil Vos een kans maken.daniel1975 schreef:Tennisser, wat moet Vos nog meer winnen om wel sportvrouw van het jaar te worden?
Goud op de 100m vrij is inderdaad 'iets anders' dan goud op de 200m rugslag. Er zal altijd een ongeschreven ranglijst, of gevoelsranglijst, van overwinningen blijven. In 1996 was Richard Krajicek sport man van het jaar, daar kon geen gouden medaille van Bart Brentjes tegenop. Ik weet het verschil in percentages niet, maar schat zo in dat het enorm was....Terechte uitslag? Ik denk het wel, vooral doordat "Kromo" goud weet te winnen op de belangrijkste zwemnummers. Daar staat dan weer tegenover dat Vos met wielrennen maar 1 kans op goud had, en dat ze ook nog eens Wereldkampioen is, dus ook de close finish is terecht.
Dit soort verkiezingen zijn wel leuk maar het blijft appels met peren vergelijken.
Over het algemeen doen de Olympiers het altijd beter dan de gewone sporters in dit soort verkiezingen.
Ten tweede heeft de media er ook mee te maken.
Kijk maar naar het 'talent van het jaar";
Een (knappe) bronzen plak wint het van een Wereldkampioen.
Waarom; er was gewoon meer media aandacht voor de bronzen plak.
Over het algemeen doen de Olympiers het altijd beter dan de gewone sporters in dit soort verkiezingen.
Ten tweede heeft de media er ook mee te maken.
Kijk maar naar het 'talent van het jaar";
Een (knappe) bronzen plak wint het van een Wereldkampioen.
Waarom; er was gewoon meer media aandacht voor de bronzen plak.
Marianne Vos wint de Velo International Cyclist of the Year Award.
Na een flinke discussie over wie de titel verdient, Wiggins of Vos, is het uiteindelijk toch Vos geworden, wegens haar dominatie op alle fietsdisciplines. En zoals ze zelf opmerkt: blij dat jullie me hebben gekozen. Als ik hem dit jaar niet zou krijgen, dan kan het gewoon niet...
Lees het lange interview: Meet the new Boss op Velonews.
Na een flinke discussie over wie de titel verdient, Wiggins of Vos, is het uiteindelijk toch Vos geworden, wegens haar dominatie op alle fietsdisciplines. En zoals ze zelf opmerkt: blij dat jullie me hebben gekozen. Als ik hem dit jaar niet zou krijgen, dan kan het gewoon niet...
Lees het lange interview: Meet the new Boss op Velonews.