Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 29 sep 2013 21:36

Video van de Montserrat die we vorig weekeinde beklommen hebben. Mijn SLX komt redelijk veel in beeld.
Afbeelding
https://vimeo.com/75710175

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 sep 2013 21:42

haaldoor schreef:Giant maakt ook 1 1/4 stuurpennen en Syntace heeft in het verleden de 1 1/4 pen F119 gemaakt. Zijn opties als je een merken mix cockpit wilt(maar wellicht heb je dat al). Tweehands zal er ongetwijfeld iets voorbij komen. Alleen even geduld.
Thanks! (Nog) geen merkencockpit hier :-)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 sep 2013 21:46

haaldoor schreef:Vooral de stijfheid van de wielen maakt veel uit bij dalen. Op knal stijve 36 spaaks wielen met een lekker breed velgbed kan je top dalen. Althans dat is mijn ervaring.

Qua stijfheid zijn de Canyon fietsen inderdaad top. Maar wel met een kanttekening voor de Aeroad. De torsie/balhoofd stijfheid van dit model scoort relatief matig. In de roadbike.de test lijst kom de Aeroad op dit punt tot een positie achterin het veld. Rond plek 450 van de 550 fietsen met een score van 70(ter referentie de CF/SLX zit boven tussen de 81-88).

Ik heb al vaker verhalen gehoord van dat de Aeroad zich lastig laat dalen. Dat zijn dan vaker zwaarder renners. Ik heb zelf nooit op een Aeroad gezetten dus kan er niet iets definitiefs over zeggen uit eigen ervaring. Wel weet ik dat bij Kathusha ongeveer de verdeling Aeroad-SLX 50/50 was in 2012. Waarbij de zwaardere renners en sprinters vrijwel zonder uitzondering kozen voor de SLX. of dit een geometrie kwestie was of een stijfheids issue weet ik niet.
Vind de vraag van enrique ook helemaal niet zo gek. Om dit af te doen met het feit dat je de kenmerken van canyon niet zou kennen is een beetje raar m.i. Zeker gezien bovenstaand verhaal betreft de aeroad (is met enig googlen wel wat over te vinden). Maar of het zwabberen nu komt doordat het stijf té weinig stijf is valt natuurlijk niet ineens te concluderen.

Enrique2102
Forum-lid

Enrique2102 29 sep 2013 22:03

@haaldoor bedankt voor u nuttige reactie . Heb zelf de oude cf en dacht ook altijd dat canyon bekend stond om zijn stijfheid .Vond het dan ook vreemd dat mijn fietsmaatje kloeg over de stijfheid van de aerroroad . Dacht eerst balhoofd m dat was het niet . Er staan ksyrium ellite wieln in die zijn ook nwel niet van de stijfste . Mischien dat een ander wiel wat verbetering kan brengen........

teissie
Forum-lid

Gebruikersavatar teissie 30 sep 2013 00:23

Wat is jullie ervaring met levertijden van Canyon?? Ik ben er eigenlijk helemaal over uit dat mijn nieuwe fiets een Ultimate CF SL 9.0 gaat worden, maar de Compact versie (in maat L) is pas in week 6 beschikbaar. Is de kans groot dat als ik niet nu bestel, dat het dan nog veel later in 2014 wordt???
Ja ik heb een fiets Tumblr

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 30 sep 2013 08:05

Canyon en levertijden kan een drama zijn. Zeker bij nieuwe modellen. Soms komt de fiets te vroeg maar soms ook veeeeeel te laat. Kijk maar naar de uitlevering van de SLX vorig jaar. Volgens mij maanden vertraagd.

Ik ben zelf notoire ongeduldig dus koop alleen maar (fietsen bij Canyon) die op voorraad zijn :)

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 30 sep 2013 08:10

teissie schreef:Wat is jullie ervaring met levertijden van Canyon?? Ik ben er eigenlijk helemaal over uit dat mijn nieuwe fiets een Ultimate CF SL 9.0 gaat worden, maar de Compact versie (in maat L) is pas in week 6 beschikbaar. Is de kans groot dat als ik niet nu bestel, dat het dan nog veel later in 2014 wordt???
De CF SLX is met Ultegra 10sp op voorraad nu in de verkoop van €2499,- wellicht ook een goede optie als je meteen een fiets wilt?

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 sep 2013 09:39

Canyon stuurde mijn 2014 Roadlite twee weken eerder dan was aangegeven.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 30 sep 2013 20:33

Afbeelding

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 01 okt 2013 11:12

Erg mooie fiets, wielen staan er prima bij!

vanzella
Forum-lid

vanzella 01 okt 2013 15:26

haaldoor schreef:
teissie schreef:Wat is jullie ervaring met levertijden van Canyon?? Ik ben er eigenlijk helemaal over uit dat mijn nieuwe fiets een Ultimate CF SL 9.0 gaat worden, maar de Compact versie (in maat L) is pas in week 6 beschikbaar. Is de kans groot dat als ik niet nu bestel, dat het dan nog veel later in 2014 wordt???
Volgens mij valt dat wel mee. Uiteraard als er een productie run klaar is duurt het wel weer even voor er een nieuwe komt. Om de kosten laag te houden maken ze echter altijd heel veel frames in 1 run. Dus grote kans dat als je week 2 bestelt je nog steeds week 6 of 7 geleverd krijgt. De eventuele extra levertijd komt dan niet uit de productie maar uit de assemblage.

Uiteraard ga ik nu weer 83 disclaimers plaatsen :) Het bovenstaande is hoe ik denk dat Canyon werkt, niet hoe ik weet dat Canyon werkt :)

Qua levertijd ben ik voor mijn canyons altijd zelf naar koblenz gereden om een voorraad model te halen. Dan kon ik ook eerst een test rondje rijden om zeker te weten of ik een 56 of 58, M of L nodig had.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 okt 2013 17:58

laat ik mijn Canyon CF SLX hier ook maar eens posten :mrgreen:

Afbeelding

(spacers moeten er nog af natuurlijk)

Plaats reactie