Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 19 jun 2015 11:27

Ik moet ook zeggen dat ik hem er in het echt (en in een grotere maat) er ook niet verkeerd vind uitzien.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door knukkel op 19 jun 2015 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 19 jun 2015 11:41

Gaat wel veel lijken op de Pina F8 en een Canyon Aeroad.
Dit wordt dan wel de nieuwe trend.
Maar die voorbouw :x

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2015 12:04

Die remmen en stuurnok..... Ver-schrik-ke-lijk!!!
Less is bore

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 19 jun 2015 12:27

Jaap Telder schreef:
Denk het niet.
Een lelijke vrouw met een bochel en hazenlip is lelijk en blijft lelijk, wat je er ook over vertelt of "bijstuurt" (wat dat dan ook mag wezen?)....daar verandert die vrouw niet van, en ik ook niet.
Zo krijg je mij b.v. ook niet in een lelijke Dacia, probeer mijn "focus" maar eens te veranderen, gaat je niet lukken...
Je trapt in je eigen valkuil. Met excessen probeer je zogenaamd te "bewijzen" dat het niet voor jou geld. Duh de vrouw die jij aanduid vind echter niemand mooi.
Althans in onze cultuur.


Als Dacia plotseling een statement wordt, een trend van een bepaalde groep welgestelde moderne mensen, bijv doordat die een ludieke manier hebben gevonden om met een bepaalde gezamelijke inkoop spotgoedkoop te rijden, wordt zo van een underdog/anti-auto jouw Dacia ineens door deze trend hot en een stuk aantrekkelijker. Zeker als je ook nog de leeftijd krijgt waarbij je realiseert dat een auto als penisverlenger helemaal niet werkt. Voor je het weet rijd je er dan zelf ook één. . . . lol

Als we het hier over smaak hebben dan gaat het erom dat iemand een object mooi vind en een ander niet. Dat ligt wel degelijk aan de manier van benaderen dus aan de manier van kijken. Je hebt geen idee hoe beïnvloedbaar je bent en hoe maakbaar de mens eigenlijk is. Jouw wereld bestaat niet in één vorm, het is hoe jij hem individueel ziet. En hoe jij kijkt is te sturen.

Nog een simpel voorbeeld
Een leek zonder kennis van zaken kijkt naar een naked carbon racefiets en vind deze kaal en niet mooi.
Als je vervolgens de technische aspecten, bijzondere (lees dure exotische) materialen naar voren brengt en overtuigd dat het technisch gezien het summum is van wat je kan krijgen, dan gaat hij er anders naar kijken en daarmee anders benaderen en zo heb je grote kans dat hij zijn smaak bijstelt.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 jun 2015 13:05

Wat een lang lulverhaal.
Ik vind iets mooi of niet, heeft met industriële vormgeving te maken.
Die psychologische verklaringverhaaltjes uit de boekjes ken ik wel.
De mens is niet maakbaar, dat dacht de politiek in de 70er en 80er jaren wel...en flopte volledig.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 19 jun 2015 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 19 jun 2015 13:17

Jaap Telder schreef:Wat een lang lulverhaal.
Ik vind iets mooi of niet, heeft met vormgeving te maken.
Die psychologische verklaringverhaaltjes uit de boekjes ken ik wel.
De mens is niet maakbaar, dat dacht de politiek in de 70er en 80er jaren ook...
Gelukkig weet jij het beter dan je eigen hersenen en daardoor beter dan je onderbewustzijn.

Jij trapt vast en zeker ook niet in alle marketingverhaaltjes, kleurkeuzes, inrichting van websites, artikelen, boeken en openbare ruimtes? Het ontwerp van producten heeft ook vast geen invloed op je. Jij moet elke keer weer proberen naar welke kant de deur open gaat want ervaringen uit het verleden doe jij niets mee. Een rood kleurtje op de kraan? Hmm zal vast koud water zijn. Rood verkeerslicht? Geen idee wat je moet doen.

De mens is beïnvloedbaar, jij ook.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 jun 2015 13:21

Het gaat over de vormgeving van een fiets en niet over de marketingboys of de traumatische jeugdervaringen waardoor ik een fiets goed vormgegeven vind.
Maar, vindt wat jij vindt, smaken en inzichten verschillen, ik laat me niet beïnvloeden door jou want ik ben niet zo maakbaar als je zou willen 8-)

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 19 jun 2015 13:49

Wat een gezelligheid toch na het lanceren van een nieuwe bike... totaal geen invloed

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 19 jun 2015 14:16

Komt ie!
Afbeelding

@Nieuwe venge, mooie fiets! De remmen vind ik tot op heden raar (vind ik ook met de TRP-exemplaren op verschillende andere fietsen) en het stuur en de stuurpen moet ik in het echt zien :)

Form follows function! Uiterlijk komt op plaats twee!

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 19 jun 2015 14:21

Of zoiets:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 19 jun 2015 14:23

Jaap Telder schreef:Wat een lang lulverhaal.
Ik vind iets mooi of niet, heeft met vormgeveving te maken.

Haha, en wat is "voorkeur voor bepaalde vormgeving" dan mijn beste?

Jouw voorkeur voor bepaalde vormgeving is niet poef uit de lucht komen vallen of al aanwezig bij je geboorte. Het komt ergens vandaan. Het wordt gecreëerd. Er ligt een bepaalde collectie gedachten aan ten grondslag. Jouw voorkeur voor vormgeving is daarom maakbaar en aan verandering onderhevig.

Maar goed ik zal erover ophouden.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 jun 2015 14:39

sprint100 schreef:Wat een gezelligheid toch na het lanceren van een nieuwe bike... totaal geen invloed
Precies, en ik heb zelfs geen enkel woord of oordeel geuit over de nieuwe Venge of die mooi of lelijk is... :? want smaken verschillen...

Plaats reactie