Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 17 feb 2009 10:58

Prachtig! Is dat 'gewoon' een P2sl?
t.a.f.k.a.e.h.

casran
Forum-lid HC

casran 20 feb 2009 15:27

Graag vlug wat argumenten of een antwoord... Zou ik een S2 (rood-zwart) nemen, of een S3 Olympic?? Die laatste vind ik nog mooier van kleur. Prijsargument is niet van tel van mij, wel de interesse van de 2de hands markt aan het einde van het seizoen: zou een S2 moeilijker van eigenaar veranderen dan de iets uniekere S3? Dit jaar vond ik verbazendsnel een koper voor mijn SLC-SL frame, precies sneller dan de SLC-rijders in mijn team... hmmm... Ik ga dit weekend beslissen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

foxx
Forum-lid

foxx 20 feb 2009 15:50

De keuze moet je toch zelf maken. Voor de 2de handse markt is iets unieks meer interesse, tenzij het uit de mode is.

Persoonlijk vind ik S3 olympic een toppertje.

casran
Forum-lid HC

casran 20 feb 2009 15:57

Foxx schreef:De keuze moet je toch zelf maken. ...

Dat weet ik ook. Maar altijd handig om enkele argumenten in overweging erbij te nemen ;-)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ironpete
Forum-lid

ironpete 20 feb 2009 17:57

Ik moet ook knopen doorhakken. S3, S2 en R3sl zijn de modellen waar ik tussen kies.
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 feb 2009 18:01

@ Casran, ik meen te herinneren dat jij niet met die olympic wilde rijden omdat je vond dat je dat moest verdienen? Net al een Wk trui zeg maar.

Dat maakt de keuze een stuk makkelijker....
"Try not. Do or do not......there is no try"

perik
Forum-lid

perik 20 feb 2009 18:09

@Casran, bij dit soort fietsen zou ik met niet laten leiden door het kleurtje of de doorverkoopwaarde. De S3 is volgens Cervelo een betere fiets. Dus als de prijs geen rol speelt zou ik die nemen. Dan rest alleen nog de keuze tussen de zwart-grijze en die met de gekleurde cirkeltjes. Een Cervelo raak je op dit forum volgens mij altijd wel kwijt, als je niet te gek doet met de vraagprijs.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 feb 2009 18:13

Tweede hands zal een S3 Olympic het vast een stuk beter doen, zolang je 'm maar op tijd verkoopt. Over een paar jaar is ie alleen hopeloos gedateerd.

Ik vind alleen de S2 een mooier frame dan de S3. De kabels die door de bovenbuis steken en de achtervork vind ik geen succes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 feb 2009 18:33

Ik heb vandaag mijn "nieuwe" R3 gekregen, durf het bijna niet meer te zeggen maar dit komt in de eerste plaats door Speric.

Mijn oude R3 had ik namelijk ter beoordeling opgestuurd naar Veltec/Cervelo aangezien deze helemaal onder de krassen zat, alsof ik hem met een schuurspons had schoongemaakt.

Nu maak ik zeer regelmatig fietsen schoon, niet alleen die van mijzelf, en weet dus aardig wat wel en niet kan bij een frame. Maar ik wilde dit dus wel laten beoordelen aangezien het in mijn ogen (en die van mijn dealer) niet in orde was.

Na wat heen en weer gemail, waarbij Cervelo zonder meer aannam dat het mij om een nieuw frame te doen was, werd de "claim" afgewezen, verkeerd schoongemaakt of er heeft wat rommel in de spons of borstel gezeten.

Geen enkel voorstel of wat dan ook...terwijl ik best iets had willen betalen voor een behandeling of zelfs voor overspuiten van het frame. Van Veltec overigens ook niets gehoord.

Gelukkig vond mijn dealer dit onacceptabel een deed mij een voorstel waarbij ik een nieuwe R3 zou krijgen en hij de oude R3 innam. Dit kostte uiteraard wel wat geld maar zoals aangegeven was dat het probleem ook niet.

Al met al ben ik dus weer gelukkig, heeft Speric een zeer grote pluim verdiend (IMHO) en hebben Veltec/Cervelo de plank misgeslagen door de fout te maken niet eens te informeren naar het probleem. Het is volgens de Cervelo service/garantie afdeling alleen maar een cosmetisch probleem en daar moet je niet over zeuren, zeker niet bij witte lak!

Nadat ik de "deal" gemaakt had met Speric heb ik ze dit nog laten weten, het enige wat er nog vanaf kon was dat ze blij waren dat ik een oplossing gevonden had....

foosho
Forum-lid

foosho 20 feb 2009 18:42

Helemaal mee eens, dikke min voor Cervelo/Veltec. Al helemaal voor zo'n luxe merk als Cervelo hoor je op z'n minst serieus genomen te worden als klant, bijv. een (niet per se gratis) aanbod tot overspuiten, of iets anders, is wel het minste wat je imo mag verwachten... en idd een dikke plus voor Speric.

perik
Forum-lid

perik 20 feb 2009 18:49

Echter voor garantie moet je ook niet bij Veltec zijn maar bij SpEric. Als jullie het er beide over eens waren dat dit zo niet kon, dan is het ook aan hem om te repareren of vervangen? Hoe hij dat dan met Veltec regelt is voor jou als klant verder niet interessant. Misschien heb je je door SpEric toch nog met een kluitje in het riet laten sturen door alles op de importeur af te schuiven?

(p.s. Ik durf dit ook bijna niet meer te zeggen)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 feb 2009 19:04

Uiteraard biedt ik hem bij Speric aan maar het betreft hier een probleem met het frame waar hij niets aan kan doen.

Het frame moet beoordeeld worden door Cervelo lijkt mij (of gaat dit bij andere merken niet zo?). Het lijkt misschien dat ik direct contact heb gezocht met Cervelo maar dit is dus via Speric gegaan.

Maar wat jij zegt is dat de dealer (Speric) mij een nieuw frame zou moeten geven (of een oplossing aandragen) zodat ik tevreden ben en dan later maar moet kijken of dat ook door Veltec of Cervelo gehonoreerd wordt?

Volgens mij werkt dat niet zo.

Het is naar mijn mening gewoon prima opgelost op deze manier, en heeft hij mij zeker niet met een kluitje in het riet gestuurd met de geboden oplossing, in tegenstelling.

Veltec/Cervelo heeft dat geprobeerd en dat is ze ook gelukt maar gelukkig vond hij dat dat niet kon.

Plaats reactie