Klopt, niet meewerkende burgers is een groot probleem, maar simpelweg meer mensen inzetten zou wel helpen. Dat er in een half jaar tijd daar niet (voldoende) op geanticipeerd is kun je de regering wel aanrekenen!@el_loco, maar hoezo kun je een falend contactonderzoek onze regering heel zwaar aanrekenen dan? Dat ligt toch ook aan de mensen zelf die hun contacten en daden niet goed willen/kunnen delen. In Nederland willen we vrij zijn en ligt privacy gevoelig, zeer zeker in vergelijk met bv china enz... De ontbrekende test capaciteit, tja, dat is inderdaad niet goed. Maar ook daar zijn verklaringen voor...
Ik ervaar geen inbreuk op mijn vrijheid. Er kunnen dingen niet, dat is vervelend, maar tegelijkertijd ook begrijpelijk. Zeker omdat ikzelf geen zin heb om Corona op te lopen en mij dus netjes aan de adviezen hou.Relatief ten opzichte van wat? Iets is een inbreuk op de vrijheid, of het is dat niet. Of bedoel je de bekende dooddoener, “er zijn ergere dingen”?
Maar je hebt wel een punt, want boetes voor geen afstand houden zijn inderdaad een middel ter inperking van je vrijheid. Sinds de bruiloft van Grapperhaus hoef je daar ook niet echt meer rekening mee te houden, maar toch. Vind het wel een lastige kwestie, want je wilt graag dat mensen zich aan de adviezen/regels houden, maar dan moet je het ook kunnen handhaven. En die handhaving dmv een hoge boete en extra gevolgen zijn buitenproportioneel.