Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik kan het niet meer met je eens zijn. BTW welke frames waren dit ook al weer?JoostG schreef:Vandaag wat onderhoudswerk aan de 'winter Chinees' gedaan en mooi moment om mijn unieke Chinezen weer eens op de gevoelige plaat te leggen. Dat zou veel vaker in dit draadje moeten gebeuren!
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05
Welke groep ligt er op die r-022?
-
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05
Zijn er nog tips wat je op de doos/invoice moet zetten om de import kosten laag te houden?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Reep chocola op de buitenkant van de doos laten plakken voor de douanier...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb ook wielen uit China gehaald bij Carbonspeedcycle (Helin Liu) via ebay.
Via paypal was ik 317,49 euro kwijt en het pakket is als sample verstuurd met een opgegeven waarde van 50 dollar, aan de postbode was ik 26,74 euro kwijt. Totaal dus 344,23 euro.
Ik had de bestelling op 7 mei geplaatst en op 20 mei binnen gekregen (indicatie was 1~21 Juni). Pakket was prima verpakt en was te volgen via track&trace.
Wielen vandaag pas binnen gekregen, mijn ervaringen zal ik later eens posten.
Voorheen reed ik met Shimano RS20 wielen. De 23mm Conti 4000s banden vallen mooi aerodynamisch om de nieuwe 25mm brede wielen. Eerste indruk is dat het er allemaal netjes uit ziet.
Foto's:
Via paypal was ik 317,49 euro kwijt en het pakket is als sample verstuurd met een opgegeven waarde van 50 dollar, aan de postbode was ik 26,74 euro kwijt. Totaal dus 344,23 euro.
Ik had de bestelling op 7 mei geplaatst en op 20 mei binnen gekregen (indicatie was 1~21 Juni). Pakket was prima verpakt en was te volgen via track&trace.
Wielen vandaag pas binnen gekregen, mijn ervaringen zal ik later eens posten.
Voorheen reed ik met Shimano RS20 wielen. De 23mm Conti 4000s banden vallen mooi aerodynamisch om de nieuwe 25mm brede wielen. Eerste indruk is dat het er allemaal netjes uit ziet.
Foto's:
Hi,
Ook ik zit er aan te denken een carbonframe uit china te importeren. Het betreft (waarschijnlijk, ik ben er nog niet uit) wel een replica, maar ik wil het sowieso kaal en dit dan hier laten spuiten in mijn eigen design en eigen ontworpen logo's. Dit kan ook n china, maar de communicatie is niet zo makkelijk en ik wil wel zeker weten dat het eindresultaat naar mijn wens is (en er niet nog ergens een verdwaald logotje staat.
Nu kan ik kiezen uit een raw frame of mat. Houdt dit mat in dat het al gelakt is? Is het voor het spuiten dan beter om een raw frame te bestellen?
En wat betreft de maatvoering twijfel ik ook. Ik ben 1.80, met een normale lichaamsbouw. Ik twijfel tussen 54 en 56cm. Ik hoef niet zo nodig diep te zitten, en vind het zelf niet zo mooi als het zadel een heel stuk boven de bovenbuis uitsteekt.
Mijn huidige fiets is een alu Gios A90, ik meen 58cm CT, maar dit moet ik nameten.
Ook ik zit er aan te denken een carbonframe uit china te importeren. Het betreft (waarschijnlijk, ik ben er nog niet uit) wel een replica, maar ik wil het sowieso kaal en dit dan hier laten spuiten in mijn eigen design en eigen ontworpen logo's. Dit kan ook n china, maar de communicatie is niet zo makkelijk en ik wil wel zeker weten dat het eindresultaat naar mijn wens is (en er niet nog ergens een verdwaald logotje staat.
Nu kan ik kiezen uit een raw frame of mat. Houdt dit mat in dat het al gelakt is? Is het voor het spuiten dan beter om een raw frame te bestellen?
En wat betreft de maatvoering twijfel ik ook. Ik ben 1.80, met een normale lichaamsbouw. Ik twijfel tussen 54 en 56cm. Ik hoef niet zo nodig diep te zitten, en vind het zelf niet zo mooi als het zadel een heel stuk boven de bovenbuis uitsteekt.
Mijn huidige fiets is een alu Gios A90, ik meen 58cm CT, maar dit moet ik nameten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Mooie fiets op mooie plekken.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Tijd voor weer eens een build!
Ik heb vier jaar met plezier op een tweedehands Fred Rompelberg 264 km/h (wat een held) gereden, maar het kriebelde al een tijdje voor wat nieuws. Vind het leuk om zelf een beetje te prutsen, dus besloten om het ‘risico’ te nemen en voor een Chinabike te gaan.
Dit voorjaar bij Workswell een nummertje 85 besteld, zonder sambal. Producent kreeg op diverse fora (ww, rbr) goede reviews. Ben voor een nieuw 2016-model gegaan. Besteld, betaald, en dan maar wachten. Duurt lang, telkens opnieuw vragen voor een datum, vertraging met productie, moeilijk moeilijk. Uiteindelijk twee weken geleden eindelijk de mail (wilde bijna een dispute indienen) dat hij verzonden werd, met werkend trackingnummer. Verzenden gingen boven verwachting snel, vooral de douane viel mee. Ook de extra kosten
Frame ziet er netjes uit, de binnenkant van de buizen lijken schoon, geen epoxyklonten. Afneembare kabelstops, maakte het trekken van de kabels wel zo makkelijk. Alleen de kabel naar de voorderailleur (moet door een klein gaatje achter in de zitbuis) deed even moeilijk, en één kabelstop is niet helemaal jofel. Kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
Dit weekend opgebouwd, als er iemand geïnteresseerd is, ik heb alles gewogen:
Full carbon frame, vork en zadelpen; Shimano 105 5800 groepset, Fulcrum QuattroLG met Vredestein Fortezza AW, 3T Ergonova Pro stuur, 3T ArxII pen, Prologo zadel + lint, (oude) PD-R540 pedalen, bidonhouders van Rose.
Weegt 8,1 kg, dus geen vedergewicht, maar daar was het me ook niet om te doen. Eerste rij-ervaring positief: stijf frame, voelt reactief. Comfort, voor zover je daar van mag spreken, viel me niet tegen. Van de week ’s avonds het lintje nog even wikkelen en dan komende zomer meer rij-ervaring opdoen.
Ik heb vier jaar met plezier op een tweedehands Fred Rompelberg 264 km/h (wat een held) gereden, maar het kriebelde al een tijdje voor wat nieuws. Vind het leuk om zelf een beetje te prutsen, dus besloten om het ‘risico’ te nemen en voor een Chinabike te gaan.
Dit voorjaar bij Workswell een nummertje 85 besteld, zonder sambal. Producent kreeg op diverse fora (ww, rbr) goede reviews. Ben voor een nieuw 2016-model gegaan. Besteld, betaald, en dan maar wachten. Duurt lang, telkens opnieuw vragen voor een datum, vertraging met productie, moeilijk moeilijk. Uiteindelijk twee weken geleden eindelijk de mail (wilde bijna een dispute indienen) dat hij verzonden werd, met werkend trackingnummer. Verzenden gingen boven verwachting snel, vooral de douane viel mee. Ook de extra kosten
Frame ziet er netjes uit, de binnenkant van de buizen lijken schoon, geen epoxyklonten. Afneembare kabelstops, maakte het trekken van de kabels wel zo makkelijk. Alleen de kabel naar de voorderailleur (moet door een klein gaatje achter in de zitbuis) deed even moeilijk, en één kabelstop is niet helemaal jofel. Kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
Dit weekend opgebouwd, als er iemand geïnteresseerd is, ik heb alles gewogen:
Full carbon frame, vork en zadelpen; Shimano 105 5800 groepset, Fulcrum QuattroLG met Vredestein Fortezza AW, 3T Ergonova Pro stuur, 3T ArxII pen, Prologo zadel + lint, (oude) PD-R540 pedalen, bidonhouders van Rose.
Weegt 8,1 kg, dus geen vedergewicht, maar daar was het me ook niet om te doen. Eerste rij-ervaring positief: stijf frame, voelt reactief. Comfort, voor zover je daar van mag spreken, viel me niet tegen. Van de week ’s avonds het lintje nog even wikkelen en dan komende zomer meer rij-ervaring opdoen.