Tijd voor weer eens een build!
Ik heb vier jaar met plezier op een tweedehands Fred Rompelberg 264 km/h (wat een held) gereden, maar het kriebelde al een tijdje voor wat nieuws. Vind het leuk om zelf een beetje te prutsen, dus besloten om het ‘risico’ te nemen en voor een Chinabike te gaan.
Dit voorjaar bij Workswell een nummertje 85 besteld, zonder sambal. Producent kreeg op diverse fora (ww, rbr) goede reviews. Ben voor een nieuw 2016-model gegaan. Besteld, betaald, en dan maar wachten. Duurt lang, telkens opnieuw vragen voor een datum, vertraging met productie, moeilijk moeilijk. Uiteindelijk twee weken geleden eindelijk de mail (wilde bijna een dispute indienen) dat hij verzonden werd, met werkend trackingnummer. Verzenden gingen boven verwachting snel, vooral de douane viel mee. Ook de extra kosten
Frame ziet er netjes uit, de binnenkant van de buizen lijken schoon, geen epoxyklonten. Afneembare kabelstops, maakte het trekken van de kabels wel zo makkelijk. Alleen de kabel naar de voorderailleur (moet door een klein gaatje achter in de zitbuis) deed even moeilijk, en één kabelstop is niet helemaal jofel. Kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
Dit weekend opgebouwd, als er iemand geïnteresseerd is, ik heb alles gewogen:
Full carbon frame, vork en zadelpen; Shimano 105 5800 groepset, Fulcrum QuattroLG met Vredestein Fortezza AW, 3T Ergonova Pro stuur, 3T ArxII pen, Prologo zadel + lint, (oude) PD-R540 pedalen, bidonhouders van Rose.
Weegt 8,1 kg, dus geen vedergewicht, maar daar was het me ook niet om te doen. Eerste rij-ervaring positief: stijf frame, voelt reactief. Comfort, voor zover je daar van mag spreken, viel me niet tegen. Van de week ’s avonds het lintje nog even wikkelen en dan komende zomer meer rij-ervaring opdoen.