Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 20 feb 2009 19:11

mijns inziens is dit wel iets waar de importeur wel wat mee had moeten doen via de dealer. En niet alleen de dealer op zichzelf. Gemiste kans van de importeur om wat goeds gedaan maar zeker wel goed van de dealer om je te helpen.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 feb 2009 19:11

perik schreef:Echter voor garantie moet je ook niet bij Veltec zijn maar bij SpEric. Als jullie het er beide over eens waren dat dit zo niet kon, dan is het ook aan hem om te repareren of vervangen?
In beginsel heb je denk ik gelijk. Volgens mij had Speric het formeel gezien moeten overnemen: hij stuurt het op naar Cervelo/Veltec ter beoordeling, krijgt daar "nee" te horen, verkoopt vervolgens "nee" aan Andromeda en dan is het "klaar".
Dat Speric niet die 2de "nee" verkoopt is imo heel netjes.

Correct me if I'm wrong, ik ben geen dealer oid :)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 feb 2009 19:18

Dit is ook wat bedoel, het komt er alleen wat rottig uit. Ik ben het helemaal eens met het feit dat Speric het moet opnemen, wat ook is gebeurt, hij hoort het oordeel aan brengt dat over en klaar.

Hij HOEFT er op dat moment niets meer aan te doen.

Dat ik het er niet mee eens ben is dan mijn probleem.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 feb 2009 19:32

Maar hij MOET het binnen een redelijke termijn oplossen, probleem is alleen wat is een "redelijke" termijn?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 feb 2009 19:35

Amclassic-fan schreef:Maar hij MOET het binnen een redelijke termijn oplossen, probleem is alleen wat is een "redelijke" termijn?
Ook als de importeur zegt dat het z'n eigen schuld is begrijp ik?

Ok, ik snap het al denk ik, hij moet EEN oplossing aanbieden, hoeft niet per se een coulance achtige oplossing te wezen (wat je, als de importeur gewoon "nee, we betalen geen cent" verkoopt ook niet hoeft te verwachten, dan gaat ie zelf 't schip in, al is 't wel deels risico van het vak natuurlijk).

edit: lol, ik beantwoord m'n eigen vraag geloof ik, nou ja, laat maar weten of het het goede antwoord is ;)

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 20 feb 2009 20:01

Andromeda, ik las uit je verhaal dat jijzelf contact had gehad met Veltec, en dat, toen daar niks uitkwam, SpEric een andere regeling voor heeft gesteld. Blijkbaar begreep ik dat verkeerd en is het inderdaad allemaal via de dealer gelopen, zoals dat ook hoort. Nu is er dus een oplossing uitgekomen waar je tevreden mee bent, en daar gaat het tenslotte om. Prima!
andromeda schreef:Uiteraard biedt ik hem bij Speric aan maar het betreft hier een probleem met het frame waar hij niets aan kan doen.

Het frame moet beoordeeld worden door Cervelo lijkt mij (of gaat dit bij andere merken niet zo?). Het lijkt misschien dat ik direct contact heb gezocht met Cervelo maar dit is dus via Speric gegaan.

Maar wat jij zegt is dat de dealer (Speric) mij een nieuw frame zou moeten geven (of een oplossing aandragen) zodat ik tevreden ben en dan later maar moet kijken of dat ook door Veltec of Cervelo gehonoreerd wordt?

Volgens mij werkt dat niet zo.

Het is naar mijn mening gewoon prima opgelost op deze manier, en heeft hij mij zeker niet met een kluitje in het riet gestuurd met de geboden oplossing, in tegenstelling.

Veltec/Cervelo heeft dat geprobeerd en dat is ze ook gelukt maar gelukkig vond hij dat dat niet kon.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 feb 2009 20:04

Zoals ik al aangaf was dat misschien wat onduidelijk maar is nu weer helder.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 feb 2009 20:09

@Foosho
Als de winkelier ook van mening is dat het geen garantie geval is hoeft die helemaal niets aan te bieden. Als Sp-Eric ook de schuld had gelegd bij Andromeda, had Andromeda nog maar 1 keuze gehad. En dat zou dan zijn bij de rechter z'n garantie gaan halen en als de rechter dan de klant volledig in het gelijk stelt gaat de winkelier de boot in.

Maar goed in het geval van enkel lakschade kan ik me niet voorstellen dat een rechter gratis vervanging van het frame zal opleggen. Nieuwe lak kost een paar honderd euro, dat lijkt me een logischer bedrag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

harmm
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:23

harmm 20 feb 2009 21:08

ik heb erg veel last met mijn zadelpen klem van mijn cervelo r3sl
deze is al 5 keer gebroken
ik heb speciaal een moment sleutel gekocht om dit nauwkeurig vast te zetten.
maar op 3 á 3,5 Nm breekt hij al.
dit moet in mijn ogen niet kunnen eigenlijk

zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 20 feb 2009 21:13

Weet je wel hoe je de momentsleutel moet gebruiken?

harmm
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:23

harmm 20 feb 2009 21:41

ik ben niet zo stom om gereedschap te gebruiken waar ik niet mee kan werken of niet weet hoe ik er mee moet werken.
dus ik weet zeker dat het daar niet aan ligt ook niet aan de kwaliteit van de sleutel daar zitten de eik papieren bij en is nagenoeg nieuw.

dus ik ben nog zoekende naar een oorzaak.
iemand een idee

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 20 feb 2009 21:48

De klem van de R3SL staat erom bekend nogal makkelijk kapot te gaan. Een Salsa klem is beschikbaar in de goede maat (30.0mm) en wél goed: http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... ucts_id=84

Plaats reactie