Het dopingtopic 2.0
Ik zeg niet dat het GEEN zin heeft bij eendagswedstrijden. Wat ik probeer te zeggen is dat het mogelijk is gebleken eendagswedstrijden zonder doping te winnen, terwijl het niet mogelijk was meerdaagse wedstrijden (grote rondes) te winnen zonder doping.
Dat blijf je altijd houden met verklikkers, ze zijn altijd aangezet door anderen/ onder druk gezet door "verkeerde vrienden" e.d.theov schreef:Ik ben een hele lange tijd een 'believer ' in LA geweest en heb nooit mee gedaan in de heksenjacht die hier gaande was de afgelopen maanden.
Na het lezen van de beschuldiging een aantal weken geleden is het 'geloof' echt wel verdwenen.
Waar ik nu moeite mee heb is dat er nu een paar getuigen zielig gaan doen.
In mijn ogen zijn zij net zo schuldig als de rest en moeten net zou zwaar gestraft worden.
Zoals ik al van de zomer zei; Volgens het WADA staat er gewoon twee jaar schorsing op hun gebruik.
Campagnolo Ultra Dork
Wat dat betreft zie ik altijd nog een verschil tussen aanzetten tot dopinggebruik en aangezet worden tot dopinggebruik.
BTW, http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11639/Do ... eken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
BTW, http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11639/Do ... eken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De Nederlandse Dopingautoriteit gaat stukken opvragen bij het Amerikaanse anti-dopingagentschap USADA. Daarin worden mogelijk Nederlandse connecties beschreven, als onderdeel van het omvangrijke dopingrapport dat gisteren door Usada werd gepubliceerd. Dat zegt directeur Herman Ram.
In het gisteren gepubliceerde rapport wordt met name zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong afgeschilderd als de spil van een omvangrijk en geraffineerd dopingprogramma bij de voormalige ploeg van Armstrong, US Postal. Maar ook voormalig renner van de Rabobankploeg Levi Leipheimer bekent dopinggebruik in zijn onder ede afgelegde verklaring in het rapport, en Michael Boogerd zou er in genoemd worden.
Ram: 'Ik heb mijn Amerikaanse collega's ten eerste gefeliciteerd met hun voorbeeldige werk, ik heb bewondering voor de grondigheid waarmee dit is aangepakt. En ik heb gevraagd om de stukken met mogelijke Nederlandse connecties op te sturen. Maar er kunnen weken overheen gaan voordat die in ons bezit zijn.'
Of er Nederlandse aanknopingspunten zijn in het USADA-rapport, kan Ram nog niet zeggen. 'Daarvoor is het nog veel te vroeg.' Ram wijst er overigens op dat dopingzaken een verjaringstermijn hebben van acht jaar, en dat het Amerikaanse rapport over een periode gaat die langer dan acht jaar geleden is.
Aangifte
De SP wil dat de Dopingautoriteit aangifte doet als zou blijken dat er betrokkenheid is van Nederlandse wielerploegen, renners of artsen bij de dopingzaken die nu naar buiten komen. Dat stelt SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten tegenover persbureau ANP.
De VVD vindt de bestrijding van de doping een verantwoordelijkheid van de sportbonden. De verhalen over een uitgebreid dopingnetwerk in het wielrennen acht VVD-Tweede Kamerlid Bart de Liefde slecht voor het aanzien van de sport. 'Het lijkt me dat dit soort gedragingen niet helpen publiek, fans en sponsoren te binden', aldus De Liefde.
Het CDA wil opheldering van minister Edith Schippers (Sport) over de aanpak van doping in Nederland. De partij wil dat justitie en douane gegevens kunnen delen met de Nederlandse Dopingautoriteit. Anders is een onderzoek zoals het Amerikaanse dopingbureau heeft gedaan, hier niet mogelijk. 'Dopingschandalen krijgen we in Nederland nu lastig boven water', aldus CDA-Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot.
Het CDA wil verder weten hoe het staat met de dopingwet die oud-minister Ab Klink 2 jaar geleden heeft aangekondigd. Met die wet kan ons land laten zien het probleem serieus te willen oplossen. 'Als we dat niet doen, raken we internationaal achterop in de strijd tegen doping', zegt Bruins Slot.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
ik lees net op sporza dat ricco het voor lance opneemt
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... ton_andere" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... ton_andere" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit het boek Rooks & Theunisse, koningskoppel ondanks alles, dat vandaag wordt gepresenteerd, blijkt dat de directie van de Tour de France in 1988 wilde dat Steven Rooks de eindwinnaar zou worden, na een positieve dopingtest van geletruidrager Pedro Delgado. Om dat doel te bereiken werd in het holst van de nacht een geheime vergadering gehouden, in de bosjes naast een hotel.
Steven Rooks in 1988.
Tevergeefs, want tot op het hoogste diplomatieke niveau werd door Spanje druk uitgeoefend om Delgado in Parijs toch als winnaar aan te merken. 'Zelfs de Spaanse koning bemoeide zich ermee', stelt Harrie Jansen, pr-man van de toenmalige PDM-ploeg van Rooks en Theunisse, in het boek.
Rooks, tegenwoordig wielercolumnist van deze krant, reed in 1988 zijn succesvolste Tour de France. In de lapjestrui zegevierde hij in de etappe naar l'Alpe d'Huez.
Positieve dopingtest
Op 17 juli 1988 werd bekend dat geletruidrager Delgado en Theunisse een positieve dopingtest aan hun koersbroek hadden hangen. Het testosterongehalte in het lichaam van Theunisse was te hoog, waarvoor hij een tijdstraf van tien minuten kreeg. Delgado, voormalig ploeggenoot van de twee Nederlandse klimmers bij PDM, werd betrapt op probenecide, een product dat anabolengebruik kon maskeren.
De Tourdirectie zat vooral met Delgado in de maag. Tot eindpunt Parijs was er nog maar een week te fietsen en de leiding van de ronde wilde voorkomen dat de toenmalige Franse president François Mitterrand daar de hand van een valsspeler zou schudden.
Delgado vertelt in het door Peter Tetteroo geschreven boek: 'De Tourdirecteuren Xavier Louy en Jean-Pierre Courcol kwamen meteen na de eerste positieve controle naar ons toe. Of ik vrijwillig de Tour wilde verlaten. Ze hadden liever een minder prominente winnaar dan een schandaal.'
Struikgewas
Na middernacht kwamen de Tourdirecteuren en de ploegleiders van PDM en Reynolds in het struikgewas naast een hotel bij Bordeaux bijeen. Die merkwaardige locatie was nodig om niet door journalisten te worden opgemerkt. 'Niets van die bespreking mocht bekend worden. We zijn uit het raam geklommen om het journaille te ontwijken', stelt PDM-man Jansen.
De directie stelde voor dat Delgado én Theunisse direct het dopegebruik zouden toegeven en de ronde zouden verlaten. Jansen: 'Dit was precies wat wij wilden en het had voor iedereen voordelen. Onze ploeg zou met Rooks de gele trui winnen, maar we zouden net doen alsof dat onder protest gebeurde. Steven kon dan zeggen dat de zege eigenlijk Delgado toekwam en het tricot - onder veel mediabelangstelling natuurlijk - na de Tour symbolisch aan de Spanjaard overhandigen zodat ook zijn ploeg veel persaandacht kreeg.'
Braaf slapen
Delgado's ploegleider en Theunisse weigerden doping toe te geven. Uiteindelijk ontsprong Delgado de dans omdat probenecide wel op de lijst met verboden middelen van het IOC stond, maar niet op die van de UCI. Rooks zegt nu dat hij pas een paar jaar geleden hoorde hoe dicht hij bij de Tourzege was. 'Veel is toen langs ons heen gegaan. Wij lagen braaf te slapen terwijl de hoge heren in de bosjes rond het hotel probeerden een afspraak te maken.
'Ik ben nog altijd trots op mijn prestaties in de Tour van 1988. Het was dus bijna nog mooier afgelopen. De Tour winnen, als derde Nederlander. Hoe was het dan verder met me gegaan? Maar ik heb er vrede mee, echt. Ik heb met Delgado gestreden, hij was toen de sterkste. Ik ken hem goed uit onze PDM-periode, ik waardeer hem als mens. Bovendien, er gaat toch nooit meer iets aan veranderen. Het is goed zo.'
Steven Rooks in 1988.
Tevergeefs, want tot op het hoogste diplomatieke niveau werd door Spanje druk uitgeoefend om Delgado in Parijs toch als winnaar aan te merken. 'Zelfs de Spaanse koning bemoeide zich ermee', stelt Harrie Jansen, pr-man van de toenmalige PDM-ploeg van Rooks en Theunisse, in het boek.
Rooks, tegenwoordig wielercolumnist van deze krant, reed in 1988 zijn succesvolste Tour de France. In de lapjestrui zegevierde hij in de etappe naar l'Alpe d'Huez.
Positieve dopingtest
Op 17 juli 1988 werd bekend dat geletruidrager Delgado en Theunisse een positieve dopingtest aan hun koersbroek hadden hangen. Het testosterongehalte in het lichaam van Theunisse was te hoog, waarvoor hij een tijdstraf van tien minuten kreeg. Delgado, voormalig ploeggenoot van de twee Nederlandse klimmers bij PDM, werd betrapt op probenecide, een product dat anabolengebruik kon maskeren.
De Tourdirectie zat vooral met Delgado in de maag. Tot eindpunt Parijs was er nog maar een week te fietsen en de leiding van de ronde wilde voorkomen dat de toenmalige Franse president François Mitterrand daar de hand van een valsspeler zou schudden.
Delgado vertelt in het door Peter Tetteroo geschreven boek: 'De Tourdirecteuren Xavier Louy en Jean-Pierre Courcol kwamen meteen na de eerste positieve controle naar ons toe. Of ik vrijwillig de Tour wilde verlaten. Ze hadden liever een minder prominente winnaar dan een schandaal.'
Struikgewas
Na middernacht kwamen de Tourdirecteuren en de ploegleiders van PDM en Reynolds in het struikgewas naast een hotel bij Bordeaux bijeen. Die merkwaardige locatie was nodig om niet door journalisten te worden opgemerkt. 'Niets van die bespreking mocht bekend worden. We zijn uit het raam geklommen om het journaille te ontwijken', stelt PDM-man Jansen.
De directie stelde voor dat Delgado én Theunisse direct het dopegebruik zouden toegeven en de ronde zouden verlaten. Jansen: 'Dit was precies wat wij wilden en het had voor iedereen voordelen. Onze ploeg zou met Rooks de gele trui winnen, maar we zouden net doen alsof dat onder protest gebeurde. Steven kon dan zeggen dat de zege eigenlijk Delgado toekwam en het tricot - onder veel mediabelangstelling natuurlijk - na de Tour symbolisch aan de Spanjaard overhandigen zodat ook zijn ploeg veel persaandacht kreeg.'
Braaf slapen
Delgado's ploegleider en Theunisse weigerden doping toe te geven. Uiteindelijk ontsprong Delgado de dans omdat probenecide wel op de lijst met verboden middelen van het IOC stond, maar niet op die van de UCI. Rooks zegt nu dat hij pas een paar jaar geleden hoorde hoe dicht hij bij de Tourzege was. 'Veel is toen langs ons heen gegaan. Wij lagen braaf te slapen terwijl de hoge heren in de bosjes rond het hotel probeerden een afspraak te maken.
'Ik ben nog altijd trots op mijn prestaties in de Tour van 1988. Het was dus bijna nog mooier afgelopen. De Tour winnen, als derde Nederlander. Hoe was het dan verder met me gegaan? Maar ik heb er vrede mee, echt. Ik heb met Delgado gestreden, hij was toen de sterkste. Ik ken hem goed uit onze PDM-periode, ik waardeer hem als mens. Bovendien, er gaat toch nooit meer iets aan veranderen. Het is goed zo.'
Avocaat van LA, Tim Herman: "I'm not suggesting that they are all lying, but I am suggesting that each witness needs to have confrontation and cross examination to test the accuracy of their recollection,"
http://nos.nl/video/428239-advocaat-lan ... jacht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel opvallend dan dat de belangrijkste "getuige", namelijk zijn eigen client, ervoor kiest om niet voor het USADA te verschijnen om zich te onderwerpen aan "confrontation" en "cross examination" om de "accuracy of [his] recollection" te laten testen.
http://nos.nl/video/428239-advocaat-lan ... jacht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel opvallend dan dat de belangrijkste "getuige", namelijk zijn eigen client, ervoor kiest om niet voor het USADA te verschijnen om zich te onderwerpen aan "confrontation" en "cross examination" om de "accuracy of [his] recollection" te laten testen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Uhm..... tussen usada en armstrong door.
Steve Houanard (ag2r) betrapt op EPO tijdens de Tour of Beijin.
http://www.cyclingnews.com/news/ag2rs-h ... t-houanard
Steve Houanard (ag2r) betrapt op EPO tijdens de Tour of Beijin.
http://www.cyclingnews.com/news/ag2rs-h ... t-houanard
- de zwarten
- Forum-lid HC
dit werpt een heel nieuw licht op de zaak!
http://de.rechtzetting.be/2012/10/11/ar ... n-gereden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://de.rechtzetting.be/2012/10/11/ar ... n-gereden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
de zwarten schreef:dit werpt een heel nieuw licht op de zaak!
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
de zwarten schreef:dit werpt een heel nieuw licht op de zaak!