Cannondale
-
- Forum-lid
Grootste probleem bij de wolverine variant is het feit dat ze het groen erin wouden houden, hadden ze alles zwart/rood/zilver gehouden was het al een stuk beter geweest.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Ik denk dat Sagan zijn eigen airbrusher heeft om deze theme te realiseren... Dat groen zal er inderdaad in moeten. En Kermit de Kikker was natuurlijk geen optie... . Maar ik vond de vorige themes gewoon mooier zeker mooier...
Ach ja, nu kan het nog bij Cannondale... Volgend jaar moeten de Cannondales in lijn liggen met de kleuren van Tinkoff-Saxo (of hoe het ook gaat heten)...
Al vind ik nu die groene tinten juist wel mooi, die ze ook op mountainbikes hebben. Terwijl ik er in het begin even aan moest wennen...
Ach ja, nu kan het nog bij Cannondale... Volgend jaar moeten de Cannondales in lijn liggen met de kleuren van Tinkoff-Saxo (of hoe het ook gaat heten)...
Al vind ik nu die groene tinten juist wel mooi, die ze ook op mountainbikes hebben. Terwijl ik er in het begin even aan moest wennen...
Ik rijd al jaren met volle tevredenheid op mijn Cannondale Supersix. Echter wil ik graag een nieuwe fiets kopen, maar wel mijn huidige Supersix behouden en er op blijven rijden. Ben alleen aan het twijfelen of ik voor de verandering een ander merk fiets zou kopen of bij Cannondale blijf. Zou het ook wel leuk vinden om op iets anders te rijden. Maar is het verstandig om op twee verschillende merken fiets te gaan rijden? Ben benieuwd hoe andere cannondale fietsers met meerdere racefietsen dit doen. Altijd bij Cannondale blijven of niet?
En welke frames van andere merken zijn vergelijkbaar met Cannondale?
En welke frames van andere merken zijn vergelijkbaar met Cannondale?
Als jij iets anders mooi vindt, zou ik de geometrie eens naast je Cannondale Super6 leggen. Als je Cannondale nog steeds kan bekoren, waarom zou je dan overstappen op een ander merk. Er zijn in merken zoveel keuzes en smaken, dat het moeilijk zal zijn een goed advies te geven. Helemaal van Cannondale fans hier...
Er zijn natuurlijk wel verschillende geometrieën bij Cannondale. De Synapse is heel anders dan de Super6, maar de TdF rijden ze maar op een model volgens mij. Hoewel ze vandaag op een andere fiets lijken te rijden. Misschien vanwege de kasseinestroken vandaag. Maar bijvoorbeeld bij Giant gebruiken ze ook 2 modellen voor de normale stages, dus op 2 fietsen rijden kan best (ook als berijder). Verder weet ik niet of Cannondale nog wat heeft veranderd aan hun Super6 geometrie. Bij de mountainbike hardtails hebben ze de geometrieën wel enigszins gewijzigd voor de 2014 modellen t.o.v. die van 2013... Maar dat is meer vanwege de veranderingen in mtb parcoursen voor World Cups, die gewoon technischer zijn. Op de weg blijft mooi asphalt gewoon mooi asphalt en kasseienstroken blijven kasseien stroken... .
Maar als je ook Cannondale kleding hebt, kun je daar natuurlijk niet mee op een Bianchi, Kuota of Specialized stappen...
Er zijn natuurlijk wel verschillende geometrieën bij Cannondale. De Synapse is heel anders dan de Super6, maar de TdF rijden ze maar op een model volgens mij. Hoewel ze vandaag op een andere fiets lijken te rijden. Misschien vanwege de kasseinestroken vandaag. Maar bijvoorbeeld bij Giant gebruiken ze ook 2 modellen voor de normale stages, dus op 2 fietsen rijden kan best (ook als berijder). Verder weet ik niet of Cannondale nog wat heeft veranderd aan hun Super6 geometrie. Bij de mountainbike hardtails hebben ze de geometrieën wel enigszins gewijzigd voor de 2014 modellen t.o.v. die van 2013... Maar dat is meer vanwege de veranderingen in mtb parcoursen voor World Cups, die gewoon technischer zijn. Op de weg blijft mooi asphalt gewoon mooi asphalt en kasseienstroken blijven kasseien stroken... .
Maar als je ook Cannondale kleding hebt, kun je daar natuurlijk niet mee op een Bianchi, Kuota of Specialized stappen...
Hier de Cannondale line-up 2015.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 591&type=1
Tja, de kleurstelling valt me weer zwaar tegen, maar smaken verschillen. Die kleurstelling van die speciale tourfietsen vond ik geweldig, maar komt dus niet terug voor de "gewone man",
Had ook wat nieuws bij de Evo's verwacht.... zal voor 2016 toch wel eens een update moeten komen. Anders raken ze achterop bij de andere topmerken.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 591&type=1
Tja, de kleurstelling valt me weer zwaar tegen, maar smaken verschillen. Die kleurstelling van die speciale tourfietsen vond ik geweldig, maar komt dus niet terug voor de "gewone man",
Had ook wat nieuws bij de Evo's verwacht.... zal voor 2016 toch wel eens een update moeten komen. Anders raken ze achterop bij de andere topmerken.
Want?wvanerven schreef:Maar okay, smaken verschillen. Verder is het hoog tijd dat ze de EVO onder handen nemen. Het is een fantastische fiets natuurlijk maar de concurrentie zit niet stil.
Iedereen laat zich gek maken met nieuwe dingetjes, nu is dat 11 speed, electronische versnelingsbak, een speciaal carbonnetje enz enz.
Ja je kunt nog naar 12, 13 of misschien wel 14 speed. Wel na elke rit je ketting vervangen want de ketting word er niet sterker op.
Het hoort bij deze tijd maar op een zeker moment zullen we denk ik toch weer op een grens aankomen waarbij er met de huidige stand van de techniek niet veel meer te optimaliseren valt aan de huidige vorm.
Dan is de enige variatie een andere kleurstelling en ander mix van toeleveranciers.
-
- Forum-lid
De link werkt bij mij niet maar van deze link vind ik de laatste 2 wel mooi!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Op foto toont natuurlijk wel anders dan in het echt, al ben ik de laatste jaren ook niet echt fan van de kleurstellingen. Op,dit gebied kunnen ze wel een voorbeeld nemen aan de concullega's van specialized
Verbaast me wel dat cannondale groen erin blijft gezien dit volgend jaar wss andere kleuren bij saxo Tinkoff ...
Verbaast me wel dat cannondale groen erin blijft gezien dit volgend jaar wss andere kleuren bij saxo Tinkoff ...
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red