Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40630
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Overigens vind ik die ovale pennen erg onhandig. Afgelopen trip naar GC zaten die ook op onze huur-C'dales. Verrot lastig om je zadelhoogte dan 1-2mm bij te stellen.
Less is bore
O ja Nico, waar precies dan? (linkje a.u.b.)nicovandijk schreef:Daarnaast kun je onderop het bracket ook het serie nummer vinden, dit is via de Pinarello website na te trekken.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Vindt zo'n ovale pen juist wel handig, want hij draait nooit, alleen maar omhoog of omlaagdaniel1975 schreef:Overigens vind ik die ovale pennen erg onhandig. Afgelopen trip naar GC zaten die ook op onze huur-C'dales. Verrot lastig om je zadelhoogte dan 1-2mm bij te stellen.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 14 jun 2011 20:43
- Locatie: Den Haag
Er is op dit forum al een aantal keren aangegeven dat je je framenummer kan natrekken via de site van Pinarello.nicovandijk schreef:Inderdaad, goed opletten. Er circuleren redelijk wat Chinarello's.adroit schreef:Een Dogma heeft NOOIT een ronde zadelpen, hieft ie dat wel weet je zeker dat ie nep is.
Ook kun je het zien aan de carbonstructuur, een echte Dogma heeft een 1K carbonsoort (veel fijnere structuur)
Ook kun je het controleren met de bottombracket, kun je er een BSA draad BB indraaien weet je ook zeker dat ie nep is, een echte Pinarello heeft altijd Italiaanse draad.
Ook kun je het zien aan het balhhoofd, een Dogma heeft een carbon pillonvormige afdekkapje met Pinarello erop
Kortom, veel verschillen maar voor een onervaren consument moeilijk te herkennen, op marktplaats bijvoorbeeld zijn 9 van de 19 aangeboden Dogma's nep (!!!!!)
Daarnaast kun je onderop het bracket ook het serie nummer vinden, dit is via de Pinarello website na te trekken.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat dan precies kan doen? het enige dat ik kan vinden is de pagina waar ik mijn fiets kan registreren....wellicht zoek ik niet goen
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1
In plaats van te blijven zeuren over het framenummer, is het handiger om eens beter op de uiterlijke verschillen te letten.
De vorige serie chinese Dogma's (die met de schakelkabels onder de schuine buis) hebben een RONDE zitbuis en een RONDE zadelpen, in tegenstelling tot de originele.
Bovendien heeft de chinese Dogma GEEN aanlasnok voor de voorderailleur, in tegenstelling tot de originele.
De nieuwe serie van de chinese Dogma heeft weliswaar een ovale zitbuis en zadelpen en een aanlasnok, maar GEEN "'aero-bobbel'''achter de voorvork/onder de schuine buis.
Deze verschillen kun je vanaf 10 meter afstand zien, en heb je geen framenummer voor nodig.
Tenminste, tot de chinezen het laatste verschil ook wegwerken.
De vorige serie chinese Dogma's (die met de schakelkabels onder de schuine buis) hebben een RONDE zitbuis en een RONDE zadelpen, in tegenstelling tot de originele.
Bovendien heeft de chinese Dogma GEEN aanlasnok voor de voorderailleur, in tegenstelling tot de originele.
De nieuwe serie van de chinese Dogma heeft weliswaar een ovale zitbuis en zadelpen en een aanlasnok, maar GEEN "'aero-bobbel'''achter de voorvork/onder de schuine buis.
Deze verschillen kun je vanaf 10 meter afstand zien, en heb je geen framenummer voor nodig.
Tenminste, tot de chinezen het laatste verschil ook wegwerken.
Ik ben nu ook voor een nieuwe pinarello op zoek.rij nu op een f4:13 en wil nu een paris maar ik heb natuurlijk ook zitten kijken naar een dogma.nu zijn ze aan het stunten met de frame's van 2011,is er een verschil tussen een 2012 en 2011 model?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40630
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, er is verschil. De 2012 is een compleet nieuwe fiets.
Maakt dat de "oude" Dogma een slechte fiets? Nee, het is mijn fijnste fiets ever. Ik zou echt geen moment twijfelen en voor een Dogma 2011 gaan ipv Paris.
Maakt dat de "oude" Dogma een slechte fiets? Nee, het is mijn fijnste fiets ever. Ik zou echt geen moment twijfelen en voor een Dogma 2011 gaan ipv Paris.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39
WAAROM zou je geen Pinarello kopen? Laat je niet zozeer beinvloeden door wat er op het forum staat.bulldog_007 schreef:Al tijden heb ik voor ogen:
"Ooit wil ik op een Pinarello rijden"
Na heel wat bladzijde's hier gelezen te hebben op het forum begint de twijfel toe te slaan ... Moet/wil ik nog wel een Pinarello kopen ???
Momenteel rijd ik op een Giant TCR 0 (alu uitgevoerd met Ultegra). Ik ben van plan om mijn huidige fiets te behouden en wil ik deze gebruiken voor het mindere weer (waar we in Nederland toch geregeld last van hebben ...)
Ik lees op dit forum veel over scheuren die spontaan ontstaan in het frame en de "slechte" service die verleent wordt op deze fietsen.
Momenteel ben ik aan het kijken naar een Pinarello FP2 uit 2011 met shimano 105, deze is momenteel bij mijn plaatselijke fietsendealer betaalbaar voor mij.
Ik fiets zo,n 4000 km/jaar
Ben benieuwd naar jullie kijk op deze lastige kwestie ...
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20
+1 t.a.v. Dogma 2011daniel1975 schreef:Ja, er is verschil. De 2012 is een compleet nieuwe fiets.
Maakt dat de "oude" Dogma een slechte fiets? Nee, het is mijn fijnste fiets ever. Ik zou echt geen moment twijfelen en voor een Dogma 2011 gaan ipv Paris.
Nog even een foto tussendoor voor de liefhebbers..
Na 6 maanden wachten op een nieuw frame nu dan eindelijk binnen! Ga de details maar achterwege laten... Meteen aan de slag gegaan met afbouwen en een paar nieuwe wielen erin gemonteerd. Voorheen met Zipp gereden, daarna Chamal en nu Bullet Ultra.
Fiets rijdt heerlijk icm de nieuwe Bullets. Nu maar hopen dat het frame heel blijft..
Uploaded with ImageShack.us
Na 6 maanden wachten op een nieuw frame nu dan eindelijk binnen! Ga de details maar achterwege laten... Meteen aan de slag gegaan met afbouwen en een paar nieuwe wielen erin gemonteerd. Voorheen met Zipp gereden, daarna Chamal en nu Bullet Ultra.
Fiets rijdt heerlijk icm de nieuwe Bullets. Nu maar hopen dat het frame heel blijft..
Uploaded with ImageShack.us
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de bullet ultra. Zijn het deze met stalen, USB of CULT lagers (ik gok het eerste, die zijn meest geleverd).
Hier ook een fotootje van mijn Pina, klaar voor komende zondag met open pave 27mm tubes...(het is een echte hoor )
Hier ook een fotootje van mijn Pina, klaar voor komende zondag met open pave 27mm tubes...(het is een echte hoor )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Het zijn de stalen lagers. USB of Cult heeft voor mij geen toegevoegde waarde. De Bullets zijn aardig comfortabel, meer dan de chamal's en hetzelfde ongeveer als de Zipp's. Heb er nu zo'n dikke 100 km mee gereden en ben er heel erg positief over! Vindt ze qua looks zelfs nog beter in de Opera staan dan de Zipp's.
De Bullets zijn moeilijk te leveren hier in de buurt en kwam ze per toeval tegen en was er meteen van onder de indruk. Mooie kwaliteit wielen en hopelijk geen miserie , zoals ik met de Zipp's diverse malen heb gehad. de tijd zal het uit wijzen. Ook het gewicht is in orde voor zo'n hoog type velg. Volgens mij nog lichter dan de 404's
Blijft mooi zo'n oldtimer Zal goed rijden op de kasseien, beter iig als een carbon fiets.. Durf mij daar voorlopig mij niet op te begeven.
De Bullets zijn moeilijk te leveren hier in de buurt en kwam ze per toeval tegen en was er meteen van onder de indruk. Mooie kwaliteit wielen en hopelijk geen miserie , zoals ik met de Zipp's diverse malen heb gehad. de tijd zal het uit wijzen. Ook het gewicht is in orde voor zo'n hoog type velg. Volgens mij nog lichter dan de 404's
Blijft mooi zo'n oldtimer Zal goed rijden op de kasseien, beter iig als een carbon fiets.. Durf mij daar voorlopig mij niet op te begeven.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc