Heb je ook niet iets als een optimale zit? Ik probeer het wat duidelijk te formuleren: crankarm horizontaal naar voor, evenwijdig met de grond dus, en daarna de knieschijf loodrecht op de pedaalas. Zo zou de optimale zit/setback moeten zijn, althans volgens de bikefitter alwaar ik ga. Zijn weinig tot geen klachten over de positie hoe de man zijn klanten op de fiets zet.amclassic-fan schreef:Die setback is ook niet zo heilig als sommige doen voorkomen. Op een tijdritfiets (waar je veel verder naar voren zit met 't zadel) kan je ook gewoon hard fietsen. Als je jezelf alleen op de fiets ver naar voren schuift komt er meer gewicht op 't voorwiel en wordt 't stuurgedrag van de fiets negatief beinvloed.
Met diep zitten is niets mis zolang je geen klachten kwijt en wel je kracht kwijt kunt. Sommige bikefitters zetten iedereen als een 'huisvrouwtje' op de fiets, dat slaat ook weer nergens op wat mij betreft.
Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Tot dat er geen speling meer op zit en het stuur nog wel soepel draait. Op gevoel dus.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
bij mij was bijgaande 'handleiding' bijgesloten. je draait 'm dus aan tot het middelste streepje.NuitKor schreef:Iemand hier nog antwoord op?NuitKor schreef: Hoe vast draaien jullie die i lock eigenlijk? Bij mij zie je dat de ringen bij de schroef tijdens het vastdraaien wat open gaat staan..
ik heb echter zelf nog steeds als ik over hobbels of slechte weg fiets last van een licht 'gebonk' in m'n balhoofd. iemand anders daar ook last van?
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Geen gebonk in m'n balhoofd maar wel eens gebonk in mijn (..).hoofd, maar dat is mijn eigen schuld
- hetfietsertje1958
- Forum-lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
- Locatie: BabCity
- Contact
http://www.canyon.com/_nl/supportcenter ... =65&page=1
Daar staat ook dat de ruimte tussen de ringen normaal is.
(3. When the headset is correctly adjusted, there’ll be a slight gap between the i-Lock bearing casings visible)
Er wordt voor zover ik zie niets gezegd over de streepjes die in de 'handleiding' staan
Daar staat ook dat de ruimte tussen de ringen normaal is.
(3. When the headset is correctly adjusted, there’ll be a slight gap between the i-Lock bearing casings visible)
Er wordt voor zover ik zie niets gezegd over de streepjes die in de 'handleiding' staan
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.
Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.
The sky is the limit
Bedankt allen voor de tips.monsieurpinot schreef:bij mij was bijgaande 'handleiding' bijgesloten. je draait 'm dus aan tot het middelste streepje.NuitKor schreef:Iemand hier nog antwoord op?NuitKor schreef: Hoe vast draaien jullie die i lock eigenlijk? Bij mij zie je dat de ringen bij de schroef tijdens het vastdraaien wat open gaat staan..
ik heb echter zelf nog steeds als ik over hobbels of slechte weg fiets last van een licht 'gebonk' in m'n balhoofd. iemand anders daar ook last van?
Ik moet hem tot het laatste streepje aandraaaien voordat hij niet meer boinkt aks ik hem op het voorwiel stuiter. Het stuur draait nog soepel.
Mooi dat het zo hoort dat hij boven het schroefje een beetje open staat.
- hetfietsertje1958
- Forum-lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
- Locatie: BabCity
- Contact
Er zit verschil in de geometrie, daar zou ik eerst naar kijken.bas schreef:Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.
Persoonlijk heb ik niets met DI2. Of je voor carbon of alu moet kiezen durf ik niet te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat het comfort van mijn Aeroad 100% beter is dan van mijn alu Merida
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.
Inderdaad eerst kijken naar de geometrie. Ik heb de Ultimate AL en dat is al een wereld van verschil met mijn oudere Focus (ook alu). Verder verschillen de prijzen van de frames zo'n 1200 euro. Tijdens een wedstrijd kan het zomaar eens gebeuren dat je een frame (of andere onderdelen) aan puin rijd. Dat zou ik ook even meenemen in de overweging. Veel gehoord op dit forum: Don't race what you can't replace!hetfietsertje1958 schreef:Er zit verschil in de geometrie, daar zou ik eerst naar kijken.bas schreef:Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.
Persoonlijk heb ik niets met DI2. Of je voor carbon of alu moet kiezen durf ik niet te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat het comfort van mijn Aeroad 100% beter is dan van mijn alu Merida
De verschil in geometrie is bij de Aeroad met een 120mm stuurpen (ipv standaard geleverde 110) en evt. 5mm extra spacer op te vangen.StefanJ schreef:hetfietsertje1958 schreef:bas schreef:Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.
Inderdaad eerst kijken naar de geometrie. Ik heb de Ultimate AL en dat is al een wereld van verschil met mijn oudere Focus (ook alu). Verder verschillen de prijzen van de frames zo'n 1200 euro. Tijdens een wedstrijd kan het zomaar eens gebeuren dat je een frame (of andere onderdelen) aan puin rijd. Dat zou ik ook even meenemen in de overweging. Veel gehoord op dit forum: Don't race what you can't replace!
Punt van hoge vervangingskosten van het carbon frame is terecht en moet ik meenemen in de overweging.
Zou het carbon frame leiden tot betere prestaties, hogere top/sprintsnelheid bijvoorbeeld? Of zijn beide frames stijf zat en is het verschil wat gerommel in de marge?
The sky is the limit