Pagina 444 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 05 okt 2013 11:47
door xytras
amclassic-fan schreef:Die setback is ook niet zo heilig als sommige doen voorkomen. Op een tijdritfiets (waar je veel verder naar voren zit met 't zadel) kan je ook gewoon hard fietsen. Als je jezelf alleen op de fiets ver naar voren schuift komt er meer gewicht op 't voorwiel en wordt 't stuurgedrag van de fiets negatief beinvloed.

Met diep zitten is niets mis zolang je geen klachten kwijt en wel je kracht kwijt kunt. Sommige bikefitters zetten iedereen als een 'huisvrouwtje' op de fiets, dat slaat ook weer nergens op wat mij betreft.
Heb je ook niet iets als een optimale zit? Ik probeer het wat duidelijk te formuleren: crankarm horizontaal naar voor, evenwijdig met de grond dus, en daarna de knieschijf loodrecht op de pedaalas. Zo zou de optimale zit/setback moeten zijn, althans volgens de bikefitter alwaar ik ga. Zijn weinig tot geen klachten over de positie hoe de man zijn klanten op de fiets zet.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 okt 2013 19:40
door Kornuit
NuitKor schreef: Hoe vast draaien jullie die i lock eigenlijk? Bij mij zie je dat de ringen bij de schroef tijdens het vastdraaien wat open gaat staan..
Iemand hier nog antwoord op?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 okt 2013 22:15
door gaisdergerman
Tot dat er geen speling meer op zit en het stuur nog wel soepel draait. Op gevoel dus.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 okt 2013 22:24
door monsieurpinot
NuitKor schreef:
NuitKor schreef: Hoe vast draaien jullie die i lock eigenlijk? Bij mij zie je dat de ringen bij de schroef tijdens het vastdraaien wat open gaat staan..
Iemand hier nog antwoord op?
bij mij was bijgaande 'handleiding' bijgesloten. je draait 'm dus aan tot het middelste streepje.

Afbeelding

ik heb echter zelf nog steeds als ik over hobbels of slechte weg fiets last van een licht 'gebonk' in m'n balhoofd. iemand anders daar ook last van?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 okt 2013 10:33
door Jaap Telder
Geen gebonk in m'n balhoofd maar wel eens gebonk in mijn (..).hoofd, maar dat is mijn eigen schuld :D

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 okt 2013 14:56
door hetfietsertje1958
http://www.canyon.com/_nl/supportcenter ... =65&page=1

Daar staat ook dat de ruimte tussen de ringen normaal is.
(3. When the headset is correctly adjusted, there’ll be a slight gap between the i-Lock bearing casings visible)
Er wordt voor zover ik zie niets gezegd over de streepjes die in de 'handleiding' staan

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 okt 2013 19:56
door bas
Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 okt 2013 22:08
door Kornuit
monsieurpinot schreef:
NuitKor schreef:
NuitKor schreef: Hoe vast draaien jullie die i lock eigenlijk? Bij mij zie je dat de ringen bij de schroef tijdens het vastdraaien wat open gaat staan..
Iemand hier nog antwoord op?
bij mij was bijgaande 'handleiding' bijgesloten. je draait 'm dus aan tot het middelste streepje.

Afbeelding

ik heb echter zelf nog steeds als ik over hobbels of slechte weg fiets last van een licht 'gebonk' in m'n balhoofd. iemand anders daar ook last van?
Bedankt allen voor de tips.

Ik moet hem tot het laatste streepje aandraaaien voordat hij niet meer boinkt aks ik hem op het voorwiel stuiter. Het stuur draait nog soepel.

Mooi dat het zo hoort dat hij boven het schroefje een beetje open staat.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 okt 2013 09:38
door hetfietsertje1958
bas schreef:Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.
Er zit verschil in de geometrie, daar zou ik eerst naar kijken.
Persoonlijk heb ik niets met DI2. Of je voor carbon of alu moet kiezen durf ik niet te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat het comfort van mijn Aeroad 100% beter is dan van mijn alu Merida

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 okt 2013 11:16
door StefanJ
hetfietsertje1958 schreef:
bas schreef:Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.
Er zit verschil in de geometrie, daar zou ik eerst naar kijken.
Persoonlijk heb ik niets met DI2. Of je voor carbon of alu moet kiezen durf ik niet te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat het comfort van mijn Aeroad 100% beter is dan van mijn alu Merida
Inderdaad eerst kijken naar de geometrie. Ik heb de Ultimate AL en dat is al een wereld van verschil met mijn oudere Focus (ook alu). Verder verschillen de prijzen van de frames zo'n 1200 euro. Tijdens een wedstrijd kan het zomaar eens gebeuren dat je een frame (of andere onderdelen) aan puin rijd. Dat zou ik ook even meenemen in de overweging. Veel gehoord op dit forum: Don't race what you can't replace!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 okt 2013 12:59
door DvanW
Vandaag mijn Ultimate AL Frame binnen gekregen maar helaas zwart/wit in plaats van zwart/grijs zoals op de site stond. Maar eens bellen zo...

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 okt 2013 18:27
door bas
StefanJ schreef:
hetfietsertje1958 schreef:
bas schreef:Waar zouden jullie voor kiezen voor een wedstrijdfiets (voor de vergelijking uit het 2013 assortiment):
Een Aeroad CF 7.0 of en Ultimate AL 9.0 Di2??
Verschil in onderdelen (behalve de groep dan), gewicht en prijs is te verwaarlozen. Het is echt een keuze tussen carbon frame en Di2.

Inderdaad eerst kijken naar de geometrie. Ik heb de Ultimate AL en dat is al een wereld van verschil met mijn oudere Focus (ook alu). Verder verschillen de prijzen van de frames zo'n 1200 euro. Tijdens een wedstrijd kan het zomaar eens gebeuren dat je een frame (of andere onderdelen) aan puin rijd. Dat zou ik ook even meenemen in de overweging. Veel gehoord op dit forum: Don't race what you can't replace!
De verschil in geometrie is bij de Aeroad met een 120mm stuurpen (ipv standaard geleverde 110) en evt. 5mm extra spacer op te vangen.
Punt van hoge vervangingskosten van het carbon frame is terecht en moet ik meenemen in de overweging.
Zou het carbon frame leiden tot betere prestaties, hogere top/sprintsnelheid bijvoorbeeld? Of zijn beide frames stijf zat en is het verschil wat gerommel in de marge?