Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 22 feb 2009 16:22

Maakt ook niet uit, ik probeerde zijn keuze makkelijker te maken...
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 feb 2009 16:40

andromeda schreef:
C a s r a n schreef:Plze, dat soort nonsens heb IK niet gezegd... 't Waren anderen die dat schreven ;)


Ik hoop dat je met die knipoog bedoeld dat je het wel hebt gezegd anders moet ik toch de posts gaan afstruinen op zoek naar een quote......



Nope, je vergist je wel degelijk met anderen. Ik heb nooit het woord "verdienen" daarover uitgesproken, anderen wel.
Desalniettemin had ik ook liever met een egaal witte P3 of eentje in standaard kleuren gereden, ipv de Cancellara World Champ Edition die ik nu heb, maar lelijk vind ik hem niet en ik koos hem omwille van zijn snelle beschikbaarheid. Op een S3 storen die ringen me niet (ze staan zo ver uit elkaar dat ze eigenlijk helemaal niet olympisch aandoen), al had ik ze er ook liever af gehad... maar ach. Olympische Spelen zijn in triathlon en wielrennen (muv. baanwielrennen en mtb) overigens helemaal niet zo belangrijk, dus het zal me een zorg wezen.

Kan overigens wel dat ik ooit wel eens mijn mening heb gegeven over het potsierlijke van toeristen in nationale of wereldkampioenentruitjes, maar ach... "verdienen" is zowat het slechtste woord daarvoor, als je ziet dat ze bij de profs soms gewoon gekocht worden. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 22 feb 2009 16:57

C a s r a n schreef:......Ik stel me toch vragen bij het kleurenschema p de S3 (SLC-SL 2009). De witte kleur is tof, maar wat doen die olympische ringen erop? Ik deel de mening van Trifox dat dit het frame wel erg dateert en het niet echt staat voor een toerist/triatleet/wielrenner om daar met een olympisch kleurenschema rond te rijden.....


Inderdaad geen woord over "verdienen"...
"Try not. Do or do not......there is no try"

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 22 feb 2009 16:57

He hallo,

Ik wil een nieuw frame aanschaffen en vroeg mij af welke jullie zouden kiezen. Ik ga kiezen tussen de R3 en de S2. De R3 is flink lichter, de S2 is earodynamisher. Ik fiets wedstrijden trouwens..

sl-01
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 22 sep 2008 10:35

sl-01 22 feb 2009 19:37

Dat is nog eens een luxe-probleem zeg. Heb zelf geen ervaring met beide frames, maar uit wat ik heb gelezen hier en daar, zou ik de R3 kiezen. Maar nogmaals ik heb geen ervaring met Cervelo, dus even wachten op meer reacties, want die frames zijn niet goedkoop.
Succes met je keuze.
sl-01 = sl01

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 22 feb 2009 19:44

simic schreef:He hallo,

Ik wil een nieuw frame aanschaffen en vroeg mij af welke jullie zouden kiezen. Ik ga kiezen tussen de R3 en de S2. De R3 is flink lichter, de S2 is earodynamisher. Ik fiets wedstrijden trouwens..

de hulk schreef:
KJVelo schreef:Mijn nieuwe:
Afbeelding

Opbouw:
S2; maat 58
Dura Ace 7900 groep
Easton EC70 wielset
3T team ergosum stuur
3T team ARX stuurpen
Selle SMP Composite zadel
Speedplay pedalen
Elite patao carbon bidonhouders
Strada cordless teller


Moet zeggen dat ik dit een hele mooie fiets vind ,maar aan je profiel foto te zien heb je al de soloist carbon , dan zou ik voor de r3 gaan ,is weer eens wat anders.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 22 feb 2009 19:49

Zou ook voor de R3 gaan deze is overal inzetbaar denk aan slechte kasseiweggetjes,daar wil je echt niet met je S2 overheen stuiteren ik spreek uit ervaring ben de maasberg afgestuiterd met mijn SLC-SL.(eerste en de laatste keer)
I live to ride,I ride Passoni

kjvelo
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2009 10:26

kjvelo 22 feb 2009 20:52

Heb vandaag mijn eerste trainingsrit op de S2 gemaakt (zie foto van 2 posts geleden). Eerder werd de vraag gesteld hoe de DA 7900 schakelt. Mijn eerste ervaringen (heb 80 km gefietst) zijn goed.
Peugeot, Giant, Stevens, Cervelo

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 22 feb 2009 21:56

roger schreef:Zou ook voor de R3 gaan deze is overal inzetbaar denk aan slechte kasseiweggetjes,daar wil je echt niet met je S2 overheen stuiteren ik spreek uit ervaring ben de maasberg afgestuiterd met mijn SLC-SL.(eerste en de laatste keer)


Haha, ja oke, ik ga ook denk ik voor de r3. En wat betreft de Maasberg;)daar ben ik al een keer gevallen haha...nee maar ik denk ook dat de r3 een meer al round fiets is.

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 23 feb 2009 16:04

vraagje: wat doen jullie tegen rammelende kabels bij een SLT? en komt het geluid enkel van de achterremkabel of ook van die van de derailleurs?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 feb 2009 21:32

persoonlijk heb ik er nooit last van ( gehad).
Zit er genoeg spanning op de kabels ?

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 23 feb 2009 23:07

spanning is vanzelf in orde denk ik als de remmen en derrailleurs afgesteld staan? en mijn fietsenmaker vertelde zelf dat ik best de kabels in een plastieken buisje schoof ivm rammelen vooraal van de achterremkabel... echt last heb ik er niet van uiteraard, maar op slecht wegdek rammelt mn fiets toch redelijk serieus dus ik veronderstel dat het daar wel aan zal liggen, aangezien alles vast staat...

Plaats reactie